خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض جمعی از زنان مشهدی به گزارش یک روزنامه

«چلوها از شهرک رجایی مشهد اخراج شوند»

روز چهارشنبه جمعی از زنان شهرک شهید رجایی مشهد در اعتراض به خبر منتشر شده در یکی از روزنامه‌های سراسری، در مسجد این شهرک تجمع کردند و آن را سیاه‌نمایی خواندند.

حجت الاسلام و المسلین شریفی، امام جماعت مسجد جامع شهرک شهید رجایی مشهد در این باره به خبرنگار انصاف نیوز گفت: تجمعی با حضور بانوان این شهرک در داخل مسجد انجام شد و نسبت به درج مطالبی توهین آمیز در سایت آفتاب و روزنامه شرق اعتراض داشتند.

او در ادامه گفت: خانمی که موسسه‌ای حمایتی در منطقه‌ی حر شهرک شهید رجایی دارد که منطقه‌ای جرم‌خیز است، خبرنگار را به آنجا برده است و او هم آن را به کل منطقه تعمیم داده و در گزارش نوشته آمده است که زنان اینجا یا خانه‌نشین هستند یا تن‌فروشی می‌کنند و یک سیاه‌نمایی صورت گرفته است. در حالیکه انسان‌های بسیار شریف، نخبگان علمی و اجتماعی و بیش از پانصد شهید دفاع مقدس و چندین رزمنده و شهید مدافع حرم در اینجا دارد.

امام جماعت مسجد جامع شهرک شهید رجایی مشهد افزود: مشکل اصلی این است که حدود دو هزار خانواری که فاقد هویت و به «چلوها» معروف هستند و سابقه‌ی حضور آن‌ها به سی سال می‌رسد که در منطقه‌ی «حر 19» ساکن هستند و زندگی می‌کنند؛ این‌ها بصورت شبانه روز جرایمی را مرتکب می‌شوند که موجب بدنامی شهرک شده است.

او اظهار کرد: مطالبه‌ی اصلی ما این است که افراد فاقد هویتی که آبروی شهرک را برده‌اند و جرایم از جمله توزیع مواد مخدر توسط آنان انجام می‌شود و این موجب حضور افراد معتاد پرخطر شده تا امثال ندا علیزاده به قتل برسند، اخراج شوند.

5798729879827873 5798729879827872 5798729879827871

گزارش ایسنای خراسان

جمعی از بانوان شهرک شهید رجایی (قلعه ساختمان) مشهد روز چهارشنبه تجمعی اعتراضی نسبت به مطلبی منتشر شده در برخی از رسانه‌ها برگزار کردند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، درپی قتل ندا علیزاده، دختربچه ۷ ساله در مشهد که توسط مرد همسایه در هفتم فروردین‌ماه در شهرک شهید رجایی رخ داد، خبرهای زیادی از این اتفاق در رسانه‌ها منتشر شد. در کنار پرداختن به ماجرای قتل ندا گزارش‌هایی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی در شهرک شهید رجایی مشهد و تحلیل اجتماعی و روانی چنین اتفاقاتی هم در رسانه‌ها ارایه شد.

در گزارش‌ یکی از این روزنامه‌ها و همچنین یکی از سایت‌ها مطلبی درخصوص تن فروشی در شهرک شهید رجایی مشهد منتشر شده است؛ اگرچه تن فروشی همچون اعتیاد، طلاق و… از جمله آسیب‌های اجتماعی است و در هر منطقه ازشهر ممکن است وجود داشته باشد و البته در برخی مناطق به دلایل گوناگونی امکان دارد بیشتر مشاهده شود، اما بانوان شهرک شهید رجایی مشهد از این مطلب منتشر شده، برداشت توهین آمیز داشته‌اند و در اعتراض به این موضوع تجمعی در مسجد جامع شهرک شهید رجایی برگزار کردند.

دادستان مشهد موضوع را پیگیری می‌کند

هادی عبداللهی، سرکلانتری یکم (کلانتری شهرک شهید رجایی) مشهد در این تجمع اعتراضی اظهار کرد: آگاه شدیم سایتی مطالبی را عنوان کرده که توهین به زنان نجیب و پاک منطقه شهید رجایی بوده است. بنابراین نیروی انتظامی پیگیری‌های بسیاری را در این راستا انجام داده است. امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) پیگیری‌های لازم را انجام داده‌اند تا بانوان، تجمعی برای اعتراض به این خبر داشته باشند. در این راستا نیروی انتظامی از بانوان این منطقه خواست تا تجمع خود را در مسجد برگزار کنند. چراکه دشمنی در این تجمع حضور نیابد و مشکلاتی را ایجاد نکند.

وی افزود: به محض اطلاع از موضوع پیگیری‌های لازم انجام شد. خبرنگار مورد نظر بیان کرده، چنین سخنانی را در خبر خود درج نکرده است و سایت مورد نظر، خود چنین مطالب نادرستی را انتشار داده است. براساس پیگیری‌های نیروی انتظامی با دادستان مشهد، وی مُجدانه پیگیر مسأله پیش آمده است. شایان ذکر است خبرنگار و مدیر سایت در مرکز پلیس حضور خواهند داشت تا درستی موضوع و هدف و انگیزه آن‌ها در این خصوص مشخص شود.

سرکلانتری یکم (کلانتری شهرک شهید رجایی) مشهد با بیان اینکه «شکایتی از طرف همه زنان شهرک شهید رجایی تنظیم شده است»، خاطرنشان کرد: در این راستا پرونده‌ای در کلانتری تشکیل شده است و نیروی انتظامی به صورت جدی با متخلفان برخورد خواهد کرد. در زمینه فروشندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی که در برخی از موارد اقدام به تیراندازی در این منطقه کرده‌اند، پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد. همچنین خانه‌های فروشنده‌های مواد مخدر از هر ملیتی که باشند، پلمپ می‌شوند. براساس طرح‌های اجرا شده توسط نیروی انتظامی برای مقابله با فروشندگان مواد مخدر در طول یک ماه ۶۰ نفر از این فروشندگان دستگیر شده‌اند.

وجود 2000 خانوار بلوچ فاقد هویت در شهرک شهید رجایی

محمد محبت‌شریفی، امام جماعت مسجد جامع شهرک شهید رجایی مشهد در این مراسم اظهار کرد: جایگاه زن علی‌رغم پیشرفت‌هایی در جمهوری اسلامی به جایگاه واقعی خود به ویژه در مکان‌های پایین شهر مشهد نرسیده است. حضور بانوان و تأثیرگذاری زن در جامعه ما بسیار اهمیت دارد و کسی نمی‌تواند این جایگاه ارزشمند را انکار کند.

وی افزود: نگاه به زن نباید، ابزاری و تنها برای گرفتن رأی باشد. پرسشی که مطرح می‌شود این است که مسئولان سایت خبری مورد نظر به چه کسانی توهین کرده‌اند و چرا در انتشار اخبار خود اخلاق حرفه‌ای را رعایت نکرده‌اند؟

امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهرک شهید رجایی مشهد ادامه داد: این خبر نادرست احساسات یک جامعه را خدشه دار کرده است که قابل رفع نیست. مردم گرسنگی و گرانی را تحمل می‌کنند، اما بازی با احساسات و تبعیض میان بالا و پایین شهر را نمی‌توانند بپذیرند. مردم حاشیه شهر فهیده هستند و اجازه نمی‌دهند هیچ جریانی از آن‌ها سوءاستفاده کند. حضور بانوان در مسجد سیاسی است اما مسیری که برای بیان مطالبات خود انتخاب کردند، قانونی است. باید خطاب به خواهران خود بگویم که نگذارید کسی از احساسات شما استفاده کند، درواقع نظام جمهوری اسلامی بهترین نظام است و ما نسبت به تبعیض‌های صورت گرفته معترضیم.

محبت‌شریفی خاطرنشان کرد: یکی از بی‌توجهی‌هایی که در حق بانوان می‌شود موضوع اشتغال است؛ چرا امکاناتی در اختیار زنان حاشیه شهر قرار نمی‌گیرد تا مشغول به کار شوند. در سال گذشته بیش از ۱۵۰ هزار زوج از هم جدا شده‌اند که یکی از دلایل آن فقر است، در این راستا بایستی مهارت‌های زندگی آموزش داده شود. درواقع به جای اینکه مشکلات زیر ساختی را مطرح کنید، بودجه سالانه را برای مناطق حاشیه شهرها افزایش دهید. هدف ما از اطلاع‌رسانی، حمایت از جریان‌های سیاسی نیست، بلکه حل مشکلات است.

وی افزود: بایستی دولت برای 2000 خانوار بلوچ فاقد هویت اعمال قانون کند و در این راستا خلأهای قانونی را رفع کرده و به آن‌ها هویت دهد یا اینکه آنها در اردوگاه‌های مشخصی نگهداری کند و به آن‌ها خدماتی ارائه شود؛ چرا که اگر به این افراد خدماتی ارائه می‌شد، آن‌ها نیز می‌توانستند نگاه خود را به زندگی تغییر دهند.

همچنین به گزارش ایسنا محمد محبت‌شریفی، امام جماعت مسجد جامع شهرک شهید رجایی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبری که منتشر شده است نباید به تمامی مردم شهرک رجایی نسبت داده شود. این اطلاعات به اتباع خارجی مربوط می‌شود که به صورت غیر قانونی در این منطقه زندگی می‌کنند. این افراد که حدود 30 یا 40 سال پیش به صورت غیر قانونی وارد کشور شده‌اند تابع کشورهای پاکستان و افغانستان هستند.

وی ادامه داد: این افراد در سال‌های اول ورودشان به کشور دست‌فروشی و نوازندگی می‌کردند. به مرور این افراد به خرید و فروش مواد مخدر روی آوردند و یکی از خیابان‌های این منطقه را مأمنی برای این امور قرار دادند. تا کنون شاهد بعضی از برخوردهای نیروی انتظامی، سپاه و سایر دستگاه‌های قضایی با این افراد بوده‌ایم.

شاهد چند مورد تیراندازی در منطقه بوده‌ایم

امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهرک شهید رجایی مشهد عنوان کرد: ما همچنین شاهد چند مورد تیراندازی با اسلحه نیز بوده‌ایم که توسط این افراد بدون هویت صورت گرفته است. یکی از جوانان منطقه نیز در خلال این درگیری‌ها کشته شده است. باید تردد این افراد از مرز مدیریت شود و اقامت آن‌ها به صورت قانونی صورت بگیرد که بتوان از اقدامات خلاف‌کارانه آن‌ها جلوگیری کرد.

محبت‌شریفی تصریح کرد: آمارهای غیر رسمی که بنگاه‌های مسکن شهرک در اختیار ما قرار داده‌اند نشان می‌دهد که 2000 خانوار بلوچ فاقد هویت که به آنها لقب چَلُو داده شده‌است، در این منطقه زندگی می‌کنند. البته ما با افراد اهل سنت این منطقه مشکلی نداریم. آن‌ها سال‌ها است در این منطقه زندگی می‌کنند و ما آن‌ها را می‌شناسیم.

امام جماعت مسجد جامع شهرک شهید رجایی مشهد افزود: ما این موضوع را که فساد اخلاقی در این منطقه نسبت به دیگر مناطق شهر بیشتر است را نمی‌پذیریم. فساد اخلاقی موردی فراگیر است و در تمام مناطق وجود دارد. بانوان این منطقه اکثرا محجبه هستند و در جلسات قرآنی که به صورت متعدد برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

وی در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی در منطقه شهرک شهید رجایی اظهار کرد: در این زمینه برخی از سازمان‌های دولتی اقداماتی را انجام داده‌اند، اما متاسفانه حاشیه شهر پتانسیل کافی در خصوص نیروی انسانی و محیطی ندارد.

برای زنان «ساختمان» کار ایجاد شود

یکی از زنان شرکت کننده در این تجمع در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: انتظار ما از مسئولان این است که برای زنان این منطقه کار ایجاد کنند. ممکن است بعضی از زنان به دلیل فقر و از روی ناچاری به تن‌فروشی روی‌آورند. اتهامات زیادی به مردم حاشیه‌نشین نسبت داده می‌شود. باید این تفکر منفی نسبت به مردم این منطقه اصلاح شود.

وی ادامه‌ داد: آستان قدس با گرفتن مبالغی از برخی چَلوها( بلوچ‎های فاقد هویت) به املاک آن‌ها سند می‌دهد. با واگذار کردن املاک به این افراد دیگر امکان خارج کردن آن‌ها از این منطقه وجود نخواهد داشت. به‌جای اینکه مردم محل زندگی خود را تغییر دهند باید با یک‌دیگر متحد شوند تا چَلوها را از این منطقه خارج کنند.

این خانم تصریح کرد: یکی از زن‌های ساکن در این منطقه با وجود داشتن مدرک لیسانس و سابقه کار به دلیل اینکه در این شهرک زندگی می‌کند استخدام نشده است. همسران این چلوها عنوان می‌کنند که این افراد از طریق مرز پاکستان وارد ایران می‌شوند. انتظار ما این است که مرزها بیشتر مدیریت شوند.

یکی دیگر از از زنان شهرک شهید رجایی در گفت‌وگو با ایسنا و در خصوص نحوه آگاه شدن خود از این تجمع اظهار کرد: امام جماعت مسجد حضرت زینب(س) مردم را از خبری که در سایت منتشر شده مطلع کرده‌است. او از زنان این شهرک خواسته که در مسجد صاحب‌الزمان(عج) در اعتراض به این خبر تجمع کنند. عده دیگری از زنان، با مطالعه خبر منتشر شده در سایت از تجمع اطلاع یافته‌ و یک‌دیگر را آگاه کرده‌اند.

جرایم «چَلوها» نباید به مردم منطقه نسبت داده شود

وی ادامه داد: ما از مسئولین انتظار داریم از این شایعه پراکنی‌ها جلوگیری کنند تا آبروی اهالی این منطقه حفظ شود. سال‌های زیادی است که چَلوها در این منطقه هستند. آن‌ها بدون هیچ مدرکی به این شهرک وارد شده‌اند و ایرانی نیز نیستند. جرایم آن‌ها نباید به مردم شهرک شهید رجایی نسبت داده شود.

لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مادران و دختران شهرک شهید رجایی

یکی دیگر از زنان شهرک شهید رجایی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: پلیس این امور را پیگیری می‌کند و مأموران در ساعات شروع و پایان کلاس‌های مدارس برای حفاظت از دانش‌آموزان اعزام می‌شوند. کلاس‌های آموزشی و مشاوره در خصوص کودک آزاری و مقابله با این شرایط برای مادران و دختران در پایگاه‌های بسیج و سازمان فرهنگی این شهرک برگزار می‌شود. اما درخواست ما این است که سازمان‌های دولتی کلاس‌هایی را برای آموزش مادران و دختران در این شهرک برگزار کند.

به گزارش ایسنا در این تجمع اعتراض‌آمیز، بانوان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها جملاتی همچون«پایتخت معنوی جهان اسلام را از لوث افراد خلافکار پاک کنید، ما اهالی حاشیه شهر رسانه نداریم تا از خود دفاع کنیم، انقلاب مدیون حاشیه‌نشینان است،چَلوها و بلوچ‌های فاقد هویت ما را بدنام کرده‌اند و…»نوشته شده‌بود.

همچنین شرکت‌کنندگان در این مراسم بیانیه‌ای را امضاء کردند که در آن از دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب مشهد خواسته‌ شده است که موضوع پیگیری و شهرک شهیدرجایی مشهد (قلعه ساختمان) از افراد بی‌هویت پاکسازی شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. داستان زنان شهرک رجائی مشهد و شیوع فسادجنسی که معمولأ با مواد مخدرهم سازگاری داردچندمین و درحال گسترش است،بسته شدن روسپی خانه هابعداز انقلاب پیش بینی خیلی ازمنتقدان را بدرستی ازآب درآوردوگسترش تن فروشان و خانه های فسادوزنان شاغل دردبی!همه و همه نشان از همان شهرنوداردکه نه معاینات پزشکی داردونه سازمان و اداره ای کنترل بر آن دارد،پحش شدن تن فروشان شهرنوی ساخته به بزرگی یک کشوروبه کوچکی یک اتاق زیرشیوانی.

    5
    3
  2. سلام،
    خودشان گفته اند منطقه حر ناحیه ای جرم خیز است!! اگر کل منطقه از این جرم ها استقبال نمی کرد، مجرمین آنجا خانه نمی گرفتند!!

    1
    4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا