خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض امام جمعه اصفهان به اعتراض کشاورزان اصفهانی

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خطاب به کشاورزان شرق اصفهان، گفت: کسانی که در تظاهرات شرکت می کنند قصد شیطنت دارند و نه قصد آب؛ این افراد کشاورزان مومن و متدین اصفهان نیستند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان، با اشاره به غیبت کردن، اظهار کرد: غیبت ها از نوع شنیداری نیستند بلکه غیبت ها مکتوب شده اند و در تلگرام این نوع غیبت ها فراوان شده است. عده ای در تلگرام می خواهند اعلام روشن گری کنند و این کاری اشتباه است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: زمانی که شخصاً در نماز جمعه سخنرانی می کنم اگر کسی به سخنان من نقدی داشت می تواند مستقیم به خودم بگوید. زیرا با موضوع نقد و انتقاد کردن سازنده روبرو هستیم، اما اگر به شخص دیگری اعلام شود دیگر انتقاد نیست و غیبت محسوب می شود.

طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: انتقاد یک عمل مفید و ارزشمند است در حالی که غیبت کردن تنها منجر به آبرو ریزی می شود که گناه کبیره به حساب می آید. انتقاد کردن در تلگرام یک گناه و امری اشتباه است چراکه در این شبکه اجتماعی عده ای می خواهند عیبی پیدا کنند و اذعان کنند که ما قصد روشنگری داریم.

وی ادامه داد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، تعرض به حریم مردم و دیگران در پیام رسان های داخلی حرام شرعی است و آنها حق ندارند اسرار مردم را فاش کنند.

امام جمعه اصفهان افزود: مکارم اخلاق یعنی ایثار،یعنی از خودت گذشتن که به دیگری لطمه نزنی. طبق گفته حضرت محمد(ص)از کسی که به شما ظلم کرده بگذرید و او  را عفو کنید و در صورت داشتن قدرت، تلافی نکنید و مردانگی کن و اورا ببخش.

وی به روز 29 فروردین ماه که به نام ارتش نام گذاری شده است اشاره کرد و گفت: در تاریخ 29 فروردین 58زمزمه هایی از سوی دشمنان و حتی دوستان ایجاد شد که ارتش باید منحل شود و از ابتدا یک ارتش جدید تاسیس شود اما، امام (ره) مقابل این امر ایستاد و برای محکم کردن این موضوع فرمودند در تاریخ 29 فروردین ارتشیان در تمام شهرهای بزرگ رژه بروند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد:  ارتش پیوند خود را با بسیج و سپاه به خوبی  نگه داشته است و در جنگ تحمیلی با مردانگی در کنار مردم بود.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه به مردم کشاورز این پیام را می رسانم که به عنوان طرفدار آنها این موضوع را عنوان می کنم که از امروز حق  شرکت در تظاهرات را ندارند، خاطر نشان کرد: بعید به نظر می رسد کشاورزان انقلابی و متدین  اصفهان در تظاهرات شرکت کنند. آب نیست و زمانی که آبی نیست این تظاهرات معنایی ندارد که توقع داشته باشیم. زیرا در تابستان آب اصفهان نیز سهمیه بندی می شود.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: تا حدودی کمک نقدی به حدود هزار خانوار کشاورز ارایه شده است و همه به فکر تامین آب اصفهان هستند و حتی از خلیج فارس هم قرار است آب آورده شود، اما این اقدامات سال ها طول می کشد و بی تحملی ویژگی یک مومن نیست.

طباطبایی نژاد گفت: کسانی که در تظاهرات شرکت می کنند قصد شیطنت دارند و نه قصد آب؛ این افراد کشاورزان مومن و متدین اصفهان نیستند.

وی اظهار کرد: برخی از مسائل برای انسان به عنوان امتحان الهی و بزرگ مطرح می شوند که منجر شده مسیر انسان از راه حق منحرف کند. قرآن می فرمایدکه مال و فرزند فتنه هستند و منظور از فتنه در قرآن امتحان است که باید در خصوص فرزند و مال به خداوند پاسخ داد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه امام صادق(ع) می فرمایند که فرزند سه حق بر والدین خود به ویژه پدر دارد، ادامه داد: نخستین حق فرزند انتخاب مادر خوبی است که پدر برای او انتخاب می کند، دومین حق انتخاب نام مناسب و سومین حق تربیت دینی و الهی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا