خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محکومیت توهین به زنان و دختران شریف بلوچ

طی روزهای گذشته برخی اشخاص و همچنین سایت‌های خبری در حرکتی خلاف وحدت با انتشار مطالب تفرقه انگیز، با طرح ادعاهای واهی «جهاد نکاح» به زنان و دختران شریف بلوچ اهانت کرده اند که این امر واکنش و اعتراض هایی را در پی داشته است.

به گزارش انصاف نوز، چند روز پیش آیت الله قزوینی در شبکه ولایت طی سخنانی که از این شبکه پخش شد، زنان و دختران بلوچ را متهم کرد که برای عقد نکاح توسط مخالفان رژیم سوریه به آن کشور می روند و خود را در اختیار مخالفان بشار اسد می‌گذارند. قزوینی در سخنان خود با اشاره به اصطلاح «جهاد نکاح» که چندی است در برخی از رسانه‌ها مطرح می‌شود، مدعی شد که بعضی از دختران استان سیستان و بلوچستان به عنوان جهاد نکاح به سوریه سفر کرده‌اند.

در همین زمینه سایت زاهدان پرس که پیشتر نیز باعث گلایه‌هایی در این زمینه شده بود، در خروجی خبری خود نوشت: «شنیده شده که تعدادی از دختران استان سیستان و بلوچستان که از نزدیکان و هواداران تروریست سرشناس “عبدالمالک ریگی” رهبر اعدام شده گروهک تروریستی “جند الشیطان” بوده اند،‌ طی چند هفته اخیر برای انجام “جهاد نکاح” به سوریه سفر کرده اند. گفته می شود این دختران ابتدا به کشور امارات متحده عربی سفر کرده و از آنجا به ترکیه و از ترکیه وارد خاک سوریه شده اند تا به “جهاد نکاح” بپردازند».

این سایت محلی بعد از اینکه این مطلب «شبهه انگیز» را منتشر کرده، نوشته است: «در همین راستا یکی از افرادی که منطقه سکونت این دختران ساکن است،‌ به خبرنگار ما در سیستان و بلوچستان گفت:‌ بنده چندی پیش شنیدم که تعدادی از دختران و زنان هوادار گروهک ریگی برای انجام “جهاد نکاح” به سوریه رفته اند. در این منطقه خبر آن پیچیده و بسیاری از اهالی منطقه‌ی ما از این مسأله به شدت ناراحت هستند زیرا این کار را مایه شرم می‌دانند. ما این کار را حرام می دانیم زیرا تفاوتی با زنا ندارد».

سایت محلی ندای زاهدان در این باره نوشت: «باید دید هدف این افراد و سایت‌ها از انتشار چنین مطالبی چیست؟ اگر هدف آنها تسویه حساب شخصی یا گروهی است چرا به زنان و دختران بلوچ که در صداقت و راستی و پاکی آنها شکی نیست تهمت می‌زنند. مردم سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی از مقامات امنیتی و قضایی انتظار دارند همانطور که با قاطعیت در مقابل تروریست‌ها و اشرار ایستادگی کرده و برخود می‌کنند با افرادی که با اهداف مشخص و در جهت برنامه‌های دشمنان جمهوری اسلامی عمل می‌کنند و سعی در بدبین کردن مردم مسلمان از یکدیگر دارند برخورد کند. ندای زاهدان نیز ضمن محکوم کردن اقدامات اینچنینی از مردم شریف استان از اقوام مختلف می‌خواهد تحت تاثیر اقدامات تفرقه انگیزانه قرار نگیرد و از طریق قانون حقوق خواهران و برادران هموطن خود را پیگیری کنند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا