خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اتباع خارجی با تایید وزارت کشور بیمه می شوند

مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد

مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۱۸ میلیون نفر از روستاییان تحت پوشش بیمه همگانی رایگان قرار دارند و  اتباع بیگانه می‌توانند با معرفی از سوی وزارت کشور از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

«احمدرضا ریاضیات»، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در خصوص پوشش بیمه همگانی در کشور گفت: آیین نامه پیشنهادی پوشش بیمه همگانی توسط سازمان تهیه و جهت تصویب به هیئت وزیران ارسال شده است. در حالی که این آیین نامه در مراحل تصویب دولت قرار دارد. در حال حاضر امکان پوشش بیمه ایرانیان با برخورداری تخفیف ۵۰ درصد برای متقاضیان درنظر گرفته شده است؛ بنابراین امکان ادامه پوشش بیمه سلامت همگانی نیز برای افرادی که در سنوات گذشته از این بیمه برخوردار بوده‌اند، وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر قریب به ۱۸ میلیون نفر از روستاییان و بالغ بر ۵۵۰ هزار خانوار مددجویان بهزیستی که بخش قابل توجهی از آنان از محرومین هستند به صورت رایگان از پوشش بیمه سازمان برخوردار می‌شوند.

مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران عنوان کرد: طبق ماده ۲ قانون الزام اختصاص شماره ملی و کد پستی همه اشخاص حقیقی و حقوقی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات دولتی، دانشگاه‌ها، بانک‌ها، شهرداری‌ها، نهاد‌های انقلاب اسلامی و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی، شرکت‌ها و موسساتی که مشمول ذکر نام است موظفند از شماره ملی و کد پستی ۱۰ رقمی که توسط سازمان ثبت احوال و در قالب کارت شناسایی با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای شناسایی افراد و اشخاص و محل کار یا سکونت آن‌ها اختصاص می‌یابد، تبعیت و استفاده کنند.

وی اذعان داشت: تصویب نامه‌های شورای عالی اداری (سالیانه) تأکید دارند دستگاه‌های اجرایی به منظور ساماندهی، هدایت و اتصال داده‌ها و اطلاعات موجود در تمامی پایگاه‌های اطلاعاتی مرتبط با مردم شماره ملی و کدپستی افراد و شناسه ملی اشخاص حقوقی را در تمامی پایگاه‌های اطلاعاتی مرتبط درج کنند.

همچنین دستگاه‌های اجرایی مکلفند درصورتی که مستندات قانونی مدارک، گواهینامه و پروانه‌های صادره قبلی فاقد شماره ملی وکدپستی است باید نسبت به درج شماره‌های مورد نظر در آن‌ها اقدام و پایگاه‌های اطلاعاتی خود را به روز کنند.

ریاضیات در ادامه گفت: بر طبق قوانین موجود با توجه به ماهیت افراد مجهول الهویه امکان ثبت و درج اطلاعات در سامانه این سازمان بدون شماره ملی نقض قانون و فاقد وجاهت است. علاوه بر این افرادی که فاقد هویت بوده و از اتباع بیگانه محسوب می‌شوند می‌توانند با معرفی از سوی وزارت کشور و در چارچوب قرارداد فی مابین از مزایای بیمه سلامت سازمان بهره‌مند شوند.

مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران در پایان افزود: با توجه به عدم امکان بیمه کردن افراد فاقد هویت پیشنهاد می‌شود خدمات قابل ارائه به این گونه افراد از طریق نهاد‌های حمایتی ارائه شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا