خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمله کنندگان به آیت الله بخوانند / خالق نژاد

محمدعلی خالق نژاد، روزنامه نگار در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز نوشت: برای شناخت آیت الله هاشمی رفسنجانی نیازی نیست که همسفر و یا همرزم او بود. تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی را که مرور کنیم از همان آغازین روزها او در صف مقدم مبارزه و مجاهده بوده، یعنی از همان آغازین روزهای سالهای دهه ی 40 به هنگامی که شاید بسیاری از مدعیان این روزهای او هنوز چشم به جهان نگشوده بودند و یا بعضی ها در رویاهای دنیای خردسالی و نوجوانی خویش غوطه ور بودند. اما مشخص نیست از چرخش ایام است یا بد عهدی روزگار که این روزها عده ای بی هیچ ملاحظه و تأملی و بی محابا زبان به تخریب و تخطئه باز می کنند و در ترور شخصیتی ایشان هیچ حد و مرزی نمی شناسند.
کوچکترین اظهارنظر و یهانه ای کافی است تا آیت الله را همچون همیشه بار دیگر در سیبل تهاجمات قرار داده و هجمه ها از هر طرف ناجوانمردانه علیه وی آغاز و نوک تیز پیکان حمله ی عده ای که بارها ثابت کرده اند جز صدای خود تاب شنیدن هیچ صدای دیگری را ندارند شخصیت ایشان را  که از جانب رهبر معظم انقلاب رئیس مجمع تشخیص مصلحت نطام می باشند، نشانه روند و به هیچ کس هم پاسخگو نباشند.
هیچ کس نمی تواند منکر نقد و انتقاد شود لیکن انتقاد باید سازنده و محترمانه باشد نه اینکه با هتاکی و به کار بردن تعبیرات زشت در مورد اشخاص صورت پذیرد. هر کسی عقلاٌ و شرعاٌ مجاز و مختار است نظر خود را در باره ی مسایل جامعه با منطق و استدلال ابراز کند و در این باره حتی شاید امر به معروف و نهی از منکر هم واجب باشد البته باید بین اظهار عقیده و انتقاد مشفقانه با اهانت وتحقیر افراد حد و مرزی قائل شد و این نکته را از یاد نبرد که اهانت و فحاشی علاوه بر داشتن قبح شرعی و عقلی تأثیر منفی نیز در پی خواهد داشت.
در کلام اهل بیت(ع) همه ی غیبت ها و بد گویی ها و افشاگری ها نسبت به بندگان خدا مشمول آیه شریفه :«ان ا لذین یحبون اَن تشیع الفاحشه فی الذین آمنوا لهم عذاب الیم فی الدنیا والاخره والله یعلم وانتم لاتعلمون» (آیه ی 19 سوره نور) فحاشی و بد گویی حتی نسبت به دشمنان نیز جایز نبوده و منع شده است. در جنگ صفین زمانی که امیرالمومنین امام علی(ع) با خبر شدند که که دوستانشان نسبت به لشگریان معاویه فحاشی می کنند برآشفته و خطاب به آنان فرمودند: «انی اکره لکم اَن تکونوا سبابین» «من خوش ندارم شما اهل فحش و ناسزا باشید». بنابراین فحاشی و هتک حیثیت در اخلاق اسلامی جایگاهی ندارد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در یکی از خاطراتشان آورده اند: (نقل به مضمون) که در اوایل انقلاب روزی در مورد هجمه به شهید مظلوم دکتر بهشتی با ایشان صحبت می کردند که شهید بهشتی می فرمایند: «آسیاب به نوبت، نوبت شما هم می رسد». گویا شهید بهشتی با دورانیشی و ژرف نگری مثال زدنی که داشتند این روزها را پیش بینی کرده بودند و می بینیم که اکنون پیش بینی آن بزرگوار محقق شده و نوبت آسیاب آیت الله هاشمی فرا رسیده است. آقایانی که ادعای دوستداری امام و ولایت پذیریشان گوش فلک را کر کرده آیا هیچ در خلوتشان می اندیشند که اینگونه هجمه و هتک حرمت یار دیرین امام (ره) جفا در حق امام (ه) و رهبری معظم انقلاب می باشد؟ آیا می دانند بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) بدان حد به آیت الله هاشمی رفسنجانی علاقه داشتند که به هنگام شنیدن خبر سلامتی ایشان پس از ترور نافرجامشان توسط توسط گروهک کوردل فرقان برایشان گوسفند نذر کرده و این جمله ی تاریخی را بیان فرمودند: «بد خواهان بدانند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است». این گونه تعابیر ارزشمند از زبان امام بزرگوارمان در دوران حیات نورانیشان در مور کسی بجز هاشمی رفسنجانی بکار برده نشده است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی تاریخ شفاهی و شناسنامه ی انقلاب است لذا هیچ عقل سلیمی بکار بردن الفاظ رکیک و به دور از اخلاق خطاب به ایشان را نمی پذیرد چه رسد به اینکه در مورد شخصیتی چون ایشان و بلکه در قوانین موضوعه ی جمهوری اسلامی ایران هتک حرمت و اهانت به شخصیتهای طراز اول مملکتی جرم تلقی شده و پیگرد قضایی نیز برای اینگونه رفتارها منظور شده است. بنابراین افراطیون باید آگاه باشند و احساسات مذهبی مردم را ملعبه ی اغراض شخصی خویش قرار ندهند زیرا مذهبی های جامعه دیگر دچار خوش باوری نیستند که کسانی به بهانه ی دفاع از ارزشهای انقلاب و شعائر دینی و مذهبی بتوانند آنها را فریب دهند. باید از این نکته غافل نشد که درایت و شعور سیاسی مردم بالا رفته و به راحتی سره را از ناسره تشخیص و تمییز می دهند و دیگر کسی نمی تواند به راحتی ارزش های اخلاقی و انقلابی را مورد سوء استفاده و بهانه برای کوبیدن و هتک حرمت بزرگان نظام قرار دهد.
ما را چه شده است با فردی که برای انقلاب سخت ترین شکنجه ها را در سیاه چاله های مخوف رژیم منحوس پهلوی متحمل شده اینگونه مورد آماج حملات قرار می دهیم؟! به این دایه های مهربانتر از مادر باید گفت آقایان «این تذهبون»؟!
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا