خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنشی به نظر خاتمی درباره‌ی رفع حصر

«تقی رحمانی»، فعال سیاسی اپوزسیون که در خارج کشور زندگی می‌کند، به نظر سیدمحمد خاتمی درباره‌ی رفع حصر [لینک] واکنش نشان داد.

به گزارش انصاف نیوز، رحمانی در فیسبوک نوشت:

«رفع حصر مهم است اما شکل رفع حصر مهم‌تر است.

خاتمی زندان نکشیده است تا بداند که زندانی وقتی روی اصولی می‌ایستد باید با توجه به آن اصول هم مقاومت کند.

سال‌ها حصر برای این نبوده است که رفع حصر شوند. رفع حصر یعنی محصورین رفع حصر شده تمام حقوق شهروندی خود را داشته باشند یا برای بدست آوردن ان تلاش کنند، نه سکوت کنند.

خاتمی می‌گوید رهبری نظام خواستار حل موضوع است.

رهبری نظام از محصورین چه می‌خواهد توبه کنند؟ این که دیگر حل مساله نیست دیکته کردن دستور است.

اگر تغییری در سیاست رهبری نظام دیده شده است که به چشم خاتمی آمده اما به چشم دیگران مساله دیگری است».

 

پاسخی به تقی رحمانی

«مجتبی رحمتی»، کاربر فیسبوک که نگاهی اصلاح طلبانه دارد، در کامنتی در پاسخ به رحمانی نوشت:

«لااقل از سال ۷۶ به اینطرف اکثریت فعالان سیاسی و مطبوعاتی راهکار سیاست اصلاحی را برگزیدند.

تفاوت مشی یک مبارز معتقد بر اصول و یک سیاستمدار معتقد بر اصول اینست که دومی مساله مبارزه را صرفاً اخلاقی نمی‌بیند که اگر یک قدم عقب نشینی کرد، ایمان و اخلاقش را زیرپا گذاشته.

یک سیاستمدار بیشتر از نتایج عمل برای خودش، بدنبال گشایش فضا و راه پیشروی به نفع جامعه است.

مورد آقای موسوی را نمی‌خواهم بگم و برای ایشان و مقاومتشان ارزش قائل هستم.

اما گاهی شجاعت یک مبارز سیاستمدار در مقاومت و ایستادن بر سر حرف نیست، گاهی «شجاعت» در «سازش و تعامل» با حکومت است، خودم را می‌شکانم و یک قدم عقب نشینی می‌کنم و گاهی با اون قدم می‌توانم مردم را و خودم را وارد فضای سیاسی کنم که حکومت نگران آن است».

خاتمی: کسی حق ندارد بگوید رهبری نمی‌خواهد حصر بشکند

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. «مجتبی رحمتی»، آن گاهي که خودتان را بشکانيد و عقب نشيني کنيد، براي کشور ايران نيست، در حاليکه شما در ايران داريد زندگي ميکنيد. چه کسي و در چه زماني در طي اين مدت ها 1 قدم عقب رفته که بعد توانسته باشد 2 قدم پيش برود!؟ خودتان را به کوچه اي زده ايد که نامش علي چپ است!؟

  2. باسلام ، ای کاش دوستان به جای تخریب هم و انگ زدن بگویند که چه باید کرد ؟ آقای خاتمی نظر خودش را گفته که باید این حصر برداشته شود عقلای قوم باید چاره ای بیندیشند واین درد مزمن را دوا کنند . نباید بیشتر از این با آبروی نظام بازی شود نظامی که اساس و بنایش فقاهت است نه چیز دیگر ، بنابراین مهمرتین جواب باید برای این « چه باید کرد باشد » نه چیز دیگر ، باور کنید دادگاه علنی و کشاندن پای تمامی مقصران بر پشت محاکمه می تواند این درد را دارو باشد . حقایق باید براین مردم و جامعه و تاریخ روشن باشد . هرکسی به هراندازه ای مقصر است باید تاوان اش را بدهد . انصاف نیست که مهندس بزرگوار و همسر دانشمندش در حصر باشند آن وقت آن یکی که همه را خس و خاشاک می دانست راست راست به گردد و با نطق های …. به ریش حاکمیت بخندد . خلاصه زعما و بزرگان قوم باید دست به دست هم دهند تا این غده چرکین از پیکره نظام به شرافت برداشته شود . اللهم فک کل اسیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا