خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ستاره‌های مسلمان دنیای فوتبال از محمد صلاح تا اوزیل و ریبری

شاید عده‌ای ندانند تعداد زیادی از ستاره‌های دنیای فوتبال مسلمان هستند؛ ستاره‌هایی که برخی از آن‌ها زمین بازی را خودشان مشخص می‌کنند و اجازه نمی‌دهند چیزی عقاید آن‌ها را تحت شعاع قرار دهد.
به گزارش سایت مشرق نیوز محمد صلاح این روزها به یکی از ستاره‌های مستطیل سبز تبدیل شده است تا حدی که او را با فوق‌ستاره هایی چون لیونل مسی و کریستین رونالدو مقایسه می‌کنند.

عملکرد او در این فصل رقابت‌های لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا آن چنان خیره کننده بود که حتی تعدادی از تماشاگران لیورپول چندی پیش در شعارهایی عنوان کردند «اگر چند گل دیگر بزند، من هم مسلمان می شوم!».

محبوبیت این فوتبالیست مسلمان در زادگاهش هم آن قدر زیاد است که در انتخابات دو هفته پیش مصر، بیش از یک میلیون بار نام محمد صلاح روی کاغذ رای گیری درج شد.

در کنار درخشش او در ماه‌های اخیر، دعا خواندن او پیش از بازی، خوشحالی‌ های مثال زدنی اش(سجده کردن) و قرآن خواندنش او را به صدر اخبار رسانه‌های مختلف به خصوص رسانه‌های کشورهای اسلامی رسانده است.

اما او تنها ستاره مسلمان کنونی جهان فوتبال نیست چرا که بازیکنان سرشناس زیادی خصوصا در لیگ برتر جزیره توپ می‌زنند که اسلام را به عنوان دین خود انتخاب کرده‌اند. بمناسبت ایام بعثت حضرت محمد مصطفی به این چهره‌ها نگاهی خواهیم داشت.

* منچستر یونایتد

هرچند که باید «عدنان یانوزای» بازیکن بلژیکی حال حاضر رئال سوسیه‌داد را اولین بازیکن مسلمان منچستر یونایتد قلمداد کرد اما «مروان فلینی» هموطن یانوزای و «پل پوگبا» ستاره فرانسوی که باسروصدای زیاد از یوونتوس ایتالیا به منچستر پیوست از مسلمانان این تیم به شمار می‌روند.


پل پوگبا در حج

* منچستر سیتی

«ایلکای گوندوغان» آلمانی و «یحیی توره» اهل ساحل عاج 2 بازیکن مسلمان قهرمان احتمالی این فصل لیگ برتر جزیره هستند. البته سمیر نصری و باکاری سانیا نیز مسلمانانی بودند که در این فصل از جمع سیتیزن ها شدند.


گوندوگان و پیام تبریک عید رمضان


یحیی توره

آرسنال

توپچی‌های لندنی طی سال های گذشته بازیکنان مسلمان زیادی از جمله آنلکا، آدبایور، دیابی و … به خود دیده‌اند اما در حال حاضر  «مسعود اوزیل» آلمانی سرشناس‌ترین بازیکن مسلمان این باشگاه محسوب می‌شود.

در کنار اوزیل، هموطنش «شکودران مصطفی» مدافع این تیم، «گرانیت ژاکا» هافبک سوئیسی، «محمد الننی» بازیکن مصری هم در این تیم حضور دارند.


اوزیل، مصطفی و ژاکا


محمد الننی

* چلسی

سد محکم دفاعی چلسی و یکی از امیدهای تیم ملی فرانسه در فاز دفاعی قطعا «انگولو کانته» ستاره مسلمان این تیم است. او در کنار «کورت زوما» که به طور قرضی به استوک سیتی پیوسته از مسلمانان این تیم لندنی هستند.


انگولو کانته

* لیورپول

در کنار محمد صلاح، «سادیو مانه» مهاجم سنگالی و «امره جان» هافبک آلمانی که در موفقیت‌های این فصل لیورپول سهم بسزایی داشتند، از جمله مسلمانان باشگاه لیورپول به شمار می‌روند که طرفداران زیادی در آنفیلد پیدا کرده‌اند.


مانه، صلاح و جان

* رئال مادرید

«کریم بنزما» ستاره فرانسوی رئال مادرید یکی از معروف‌ترین مسلمانان دنیای ورزش است. تبریک اعیاد اسلامی و تصاویر تشرف بنزما به حج با استقبال کاربران شبکه های اجتماعی مسلمان روبرو شد.

*بارسلونا

پس از آردا توران، اریک آبیدال، مونیر الحدادی و ابراهیم آفلای حالا ستاره خوش آتیه فرانسوی یعنی «عثمان دمبله» تنها بازیکن مسلمان بارسلونا به شمار می‌رود.


آردا توران(سمت راست) آبیدال(تصویر بالا) و مونیر الحدادی(عکس پایین)

دمبله که امسال نتوانست به دلیل مصدومیت با خانواده اش به حج مشرف شود، از مسئولان باشگاه بارسلونا درخواست کرده در هتل محل اقامت این تیم یک آشپز آشنا به سبک آشپزی اسلامی استخدام کند.


عثمان دمبله

* یوونتوس

«میرالیم پیانیچ» ستاره بوسنیایی یووه و «سامی خدیرا»ی آلمانی و «مهدی بن عطیه» مراکشی که در جام جهانی مقابل ایران قرار خواهد گرفت، سه بازیکنی هستند که اسلام را به عنوان دین خود انتخاب کردند.

آ.اس رم

گلادیاتورها که این روزها پس از حذف بارسلونای مدعی، شگفتی‌ساز رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفتند، علاوه بر «ادین ژکو»ی بوسنیایی، «استفان کریم الشعراوی» ایتالیایی را به عنوان مسلمان در تیم خود دارند.

البته می توان به این لیست بازیکنانی مانند فرانک ریبری فرانسوی بایرن مونیخ، نوری شاهین و هاکان چاکهان اوغلوی ترک تبار تیم‌های دورتموند آلمان و میلان ایتالیا، ریاض محرز الجزایری لستر انگلیس، حاتم بن عرفای پاری سن ژرمن فرانسه، شقیری ستاره سویسی استوک سیتی، موسی سیسوکوی تاتنهام و … را هم اضافه کرد.


ریبری، چاکهان اوغلو و ریاض محرز

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. کمی عاقل باش و دقت کن بازیکنان مسلمان و مسیحی باهم مقایسه نشدند از نظر کمیت یا کیفیت! فقط فوتبالیست های مسلمان را معرفی کردند.

      27
      5
  1. به اینهامیگن‌‌ مسلمون به فوتبالیستای ماهم میگن مسلمون.بعضیاشون تاپاگذاشتن تولیگای خارجی یادشون رفت مسلمونن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا