خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اصل ۱۰۷ قانون اساسی را هم باید در نظر بگیریم که می‌گوید رهبری باید پاسخگو باشد»

یک نماینده مجلس گفت: اگر ما امروز دائما اصل ۱۱۰ را مطرح می کنیم اصل ۱۰۷ را هم باید در نظر بگیریم؛ که می گوید رهبری نیز در کنار سایر مسئولین باید پاسخ گو باشد. از قول من نقل می‌شود که این قانون اساسی با شهید بهشتی به گور رفت، منظور از این حرف این است  که این قوانین نیازمند نگهداری هستند.

به گزارش ایسنا، محمود صادقی در نخستین اکران دانشجویی مستند ترور سرچشمه که به همت انجمن اسلامی دانشکده حقوق و علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان خاطره‌ای از لحظه شنیدن خبر شهادت پدرش در حادثه بمبگذاری حزب جمهوری اسلامی اظهار کرد: دغدفه همه ما در آن روز شهید بهشتی بود. در ساعت‌های ابتدایی بمبگذاری می‌گفتند که شهید بهشتی زنده هستند. من و برادرم به کمک رفتیم و اجساد را به بیمارستان و سردخانه منتقل می‌کردیم تا اینکه نیمه‌های شب متوجه شدیم پدرمان شهید شدند.

وی در ارتباط با مستند ترور سرچشمه به کارگردانی محمد حسین مهدویان که روایتی از حادثه بمبگذاری حزب جمهوری اسلامی است، گفت: بود فیلم ترور سرچشمه واکاوی  علل این اتفاق نبود، اما وقایع نگاری خوبی انجام داد.

صادقی در ادامه در ارتباط با ضرورت شناخت ابعاد شخصیتی شهید بهشتی یادآور شد: یکی از ابعاد شخصیتی شهید بهشتی اعتقاد به کار تشکیلاتی بوده است . این تفکر تشکیلاتی کاری بوده که با همه مشغله زیادی که داشتند می‌تواند درس آموز باشد.

این نماینده مجلس در ادامه دعوت‌نامه حزب جمهوری اسلامی که دستور جلسه را هم در آن ذکر کرده بودند و مربوط به پدر شهید وی می شد را به حاضرین نشان داد و گفت: این دعوتنامه که به عنوان یادگاری در منزل ما باقی ماند را به این دلیل نشان دادم که بگویم شهید بهشتی نظم ساختاری و تشکیلاتی بالایی داشتند.

وی افزود: وقتی مشروح مذاکرات خبرگان را مطالعه می کنیم تاثیرگذاری شهید بهشتی را می بینیم. ایشان عقیده داشتند در هیچ قانونی نباید قید وجود داشته باشد همه چیز قابل عوض شدن است.

صادقی در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: اگر ما امروز دائما اصل ۱۱۰ را مطرح می کنیم اصل ۱۰۷ را هم باید در نظر بگیریم؛ که می گوید رهبری نیز در کنار سایر مسئولین باید پاسخ گو باشد.

وی سپس اظهار کرد: از قول من نقل می‌شود که این قانون اساسی با شهید بهشتی به گور رفت، منظور از این حرف این است  که این قوانین نیازمند نگهداری هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر فضای سیاسی ایران پس از حادثه بمب گذاری ۷ تیر گفت: فضا بعد از ۷ تیر فضا پلیسی شد. به تعبیر مسیح مهاجری کسانی که هیچ سابقه ای در سیاست نداشتند هم یک دفعه صاحب ضد گلوله شدند.

وی در پایان گفت: من طرح سوال می کنم که آیا می شد که گروهی چون مجاهدین ایجاد نشود؟ لازم است که دیدگاه‌های مخالف و موافق باهم دیده شود.  می‌شد خیلی از بچه‌هایی که عضو آن سازمان شدند آن سمت نروند. انحصار طلبی را باید حذف کرد. این سوال انتقادی می‌تواند  نقطه آغاز بررسی وقایع باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. یکی نیست به این بی سواد بگه اول برو یکم اطلاعات رو بیشتر کن بعد بیا حرف بزن/// آخه اصل ۱۰۷ برو ببین با چه شرایطی میشه اجراش کرد…. مثلا می خوای بگی رهبر چیکار کرده ؟ مثل نماینده ها بخور بخور راه انداخته

    2
    5
      1. ایشان الحمدلله معلوم الحالند پدرشان شهیدانفجار حزب جمهوریست خودش 8سال دفاع مقدس در جبهه حضورداشته واز معلولین جنگ است و دانش اموخته حقوق است والان ضمن تدریس دردانشگاه وکیل مجلس است …تا اینجا که فهمش سخت نبود ؟فهمیدی ایشان صلاحیت اظهار نظر حقوقی را دارد. ولی ووویلک به حال انها منظورم بی تباران وکاریکاتورها ودلقکان .سوار بر اسب دنکیشوتند (بلحاظ فکری)وصدالبته خدایگان تحجر واختلاس وفسادند……ان عناصرچه؟؟؟؟؟

        1
        1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا