خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اجرای حکم اعدام بهمن ورمزیار متوقف شد [خبر تکمیلی: اعدام شد]

اجرای حکم اعدام «بهمن ورمزیار» با پیگیری‌های صورت گرفته با دستور رهبری، موقتا متوقف شده است.

به گزارش انصاف نیوز، «حسن شمشادی»، خبرنگار صداوسیما، با اعلام این خبر، در صفحه‌ی شخصی خود نوشت:

«مادر بهمن؛ در ویدئویی با اعلام این مطلب از مقام معظم رهبری و رییس قوه قضائیه تشکر کرد . .

قرار بود که حکم اعدام بهمن ورمزیار؛ به جرم سرقت مسلحانه؛ ساعت شش صبح روز سه شنبه؛ فردا، به اجرا درآید، که انتشار گسترده ویدئویی از مادر او در فضای مجازی، که از مسوولان نظام درخواست توقف اجرای حکم را داشت؛ و دستور رهبر انقلاب؛ اجرای این حکم متوقف شد.

مادرش گفته بود؛ او هیچ سابقه‌ای نداشته و پس از سرقت مسلحانه طلاها را بازگردانده و بشدت از کارش نادم است.

نگاهی به پرونده بهمن ورمزیار؛ مجرم محکوم به اعدام

همچنین آقای شمشادی یادداشتی با عنوان «نگاهی به پرونده بهمن ورمزیار؛ مجرم محکوم به اعدام» را بازنشر کرده است با این توضیح که: «متن ارسالی یک مخاطب محترم است که وکیل پایه یک دادگستری است؛ و طبیعی است که پرونده ایشان در اختیار من نیست».

متن مدنظر در پی می‌آید:

«سلام علیکم. در خصوص پرونده بهمن ورمزیار جهت مزید اطلاع جنابعالی و دوستان نکاتی به استحضارتون میرسونم.

بهمن ورمزیار مرتکب سرقت مسلحانه میشه و پس از پشیمانی، طلاجات رو به مال باخته مسترد و شاکی اعلام رضایت می کنه و بهمن با راهنمایی وکیلش داوطلبانه خودش رو معرفی میکنه، همچنین بهمن فاقد سوء پیشینه کیفری هست.

متاسفانه شعبه یک دادگاه انقلاب همدان بر خلاف موازین حقوقی، بهمن رو به علت ارتکاب محاربه به اعدام محکوم میکنه، رای در دیوان نقض و به شعبه هم عرض ارجاع میشه، شعبه هم عرض متاسفانه باز هم حکم به اعدام صادر میکنه و این بار در کمال تعجب رای رو تایید میکنه.

نهایتا قرار بود رای صبح فردا (سه شنبه بیست و هشتم فروردین نود و هفت) اجرا بشه که با پیگیری‌ها و رایزنی‌های زیاد و نشر موضوع در فضای مجازی؛ به دستور مقام معظم رهبری، اجرای این حکم متوقف شده.

بعنوان یک وکیل از منظر حقوقی خدمت شما عرض میکنم که بهیچ نحو عمل ارتکابی بهمن، منطبق با جرم محاربه نیست».

«بهمن ورمزیار» اعدام شد

شایعه عفو «بهمن ورمزیار» صحت ندارد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. “بعنوان یک وکیل از منظر حقوقی خدمت شما عرض میکنم که بهیچ نحو عمل ارتکابی بهمن، منطبق با جرم محاربه نیست».”
    کاملاً صحیح می فرمایید کسی که اسلحه گرم دستش میگیره و اقدام به سرقت در روز روشن میکنه و کیان جامعه رو لکه دار می کنه محاربه نیست. اگر قرار باشه هر شخصی هر کاری دلش خواست انجام بده و در نهایت با واسطه گری آزاد بشه پس قانون چی میشه

    35
    8
    1. وکیل محترم تو که به قول خودت پرونده را در اختیار نداری چگونه اظهار نظر میکنی ؟میشه خودت را به جای صاحبان طلافروشی قرار و افرادی از قبیل بهنمن بهت حمله مسلحانه کنند و تو عفو کنی ؟ واقعا حقوق دان و وکیل هستید ؟ اگر هستید به عنوان یک همکار فقط متاسفم . عزز من اگر امنیت نباشه و کسی به دفتر وکالت شما مسلحانه کند و این امر در جامعه رایج شود آیا شما میتوانید با آرامش سر به بالین بگذارید ؟؟

      32
      12
    2. پس چرا این همه اختلاسگر را رو اینجوری حکم اعدامشونو نمیدن؟؟؟ این بهمن اگه این کارو کرده شیطون یه لحظه گولش زده و پشیمون شده. کسی از زندگی شخصی اون خبر نداره که چی باعث شد به سرش بزنه این کارو بکنه. پس حتما وجدان داشته که طلاهارو برگردونده.

      13
      2
    1. درست است که بگیر و ببند وحصر و فیلترینگ محبوبیت نمیاره ولی اگر برخورد نکردن باسارقین آنهم از نوع مسلحانه در جامعه رایج شود سنگ روی سنگ بند نمیشه و من و شما هم آرامش نخواهیم داشت

      9
      6
  2. خوب دیگه از فردا همه میرن سرقت مسلحانه بعدش مادرشون تو فضا مجازی درخواست ازادی میکن ما هم حمایت میکنیم قوه هم بخاطر فشار های وارده حکمشو لغو میکنه؟ به غرب وحشی خوش اومدید

    31
    9
  3. متاسفانه این خبر را اکنون در سایت انتخاب خواندم ؛
    دادستان همدان علت توقف اجرای حکم اعدام را فقط مورد قضایی عنوان کرد و هر گونه اخبار منتشره در فضای مجازی در این زمینه را رد کرد و یادآور شد: اینکه گفته می‌شود با دستور مقامات عالی‌رتبه اجرای حکم اعدام بهمن ورمزیار موقتا متوقف شد، چنین چیزی صحت ندارد.

    7
    3
  4. لطفا عبرت بگیرید مادران عزیز پدران عزیز قبل از تولید مثل هوشیار باشید و تفکر کنید که آیا حاصل شما یک فرد مفید خواهد بود یا جامعه را بسوی بدبختی خواهند کشاند ؟ آیا نتیجه ی تفکر شما اینست که ممکن است یک انسان بی فایده و گاهی متضرر تولید کنید بهتر است تولید مثل نکنید و از بهزیستی یک بچه ای انتخاب کنید در این صورت حق زندگی کردن خوب و داشتن پدر و مادر به یک انسان دیگر را هم اهدا میکنید زمین به اندازه ی کافی موجوداتی به اسم انسان دارد نیاز نیست جدیدش رو تولید کنید .

    7
    10
    1. سلام تاجایی که بنده اطلاع دارم‌حکم محاربه همین است حالا اولین بار باشه یا چندمین بار اگرقسر دررفته باشه
      سابقه نشان داده اگر آزاد بشه باز هم خواهد رفت دنبال همون کارها کمتر آدم هایی هستند که آدم شده باشند.

      5
      7
      1. با سلام.ظاهرا این شخص سابقه ذار نبوده و در زمان سرقت مسلحانه کسی رو نکشته و بعد از سرقت هم اموال مسروقه رو به صاحبش برگردونده و خودش رو تسلیم کرده.فکرنمیکنید اگر اعدامش نمیکردن بهتر بود؟فکرنمیکنید اگر اگر با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم میشد،عادلانه تر و منصفانه تر بود؟

      2. تاریخ نشون داده مجازات های سنگین از میزان ارتکاب جرم در جامعه کم نمیکنه.این همه اعدام.پس چرا کشور ما درست نمیشه؟چرا از میزان جرائم کم نمیشه؟بعدشم وقتی تو این سرقت کسی کشته نشده و شاکی خصوصی نبوده چرا اعدامش کردن؟چرا سعید مرتضوی رو که جوونای مردم رو تو زندان زیر شکنجه کشت نمیگیره اعدام کنن؟

    2. چه ربطی داره آخه
      من خانواده ایو میشناسم باباشون از قبل ازدواج تا الان ک حدود۵۰سالشه نزول خور بوده و ۳تا بچه داره پسربزرگش ک سرش بره نمازش نمیره انقد آروم و چشم و دل پاکه که حد نداره
      بچه های دیگشم همینطورین
      وقتی پسر بزرگ میشه انقد بیکاری و وضعیت نامشخص زندگیشو میزنن تو سرش ک تحملش نمی مونه
      نمیگم کار درستی کرده ولی اینم شاید رو حساب اینکه این همه اختلاس شد و هیشکی گیر نیفتاد و حق هممونو خوردن ما مردم عادی جامعه م بیفتیم به جون زندگی هم که ازگشنگی نمیریم.
      تو ایران واقعا زندگی سالم دیگه جواب نمیده
      ازبس بی عدالتی و دزدی و هرکثافطکاری توش زیاد شده مسئولین محترمم فقط مقامشون بالا میره و حقوقشون و شعار الکی میدن و تقاص پولای دزدیده شده رو از دزدای کوچیک مثه این پسر میگیرن
      وقتی جامعه توش بیکاری زیاد بشه و فقر
      ک همش تقصیر مسئولین محترمه میرن مجلس میخوابن و بابت خواب حقوق میگیرن دزدای امثال این مرحوم زیاد میشه چون واقعا مجبور میشن
      حالا برن خودشونم معرفی کنن که اعدام میشن دیگه واقعا فرار و نشون همه میدن ک دیگه اون یذره وجدانم از ترس جونشون بیدارنشه

      5
      2
    3. متاسفم به خاطر ذهن بستتون و درک ناقصی که از فلسفه زندگی دارین
      کسی منکر نقش تربیتی پدر و مادر نیست . اما کنترل بعضی اتفاقات از دست خانواده خارجند
      قضاوت کار سختیست. من نمیتونم این حکم رو تایید یا تکذیب کنم. اونطور که شنیده شده مثل اینکه این آقا بعد از سرقت تمام طلاها رو برگردونده و رضایت شاکی رو جلب کرده ( قابل توجه اون دسته از دوستان که میگن شما که جای اون طلافروشا نبودین. اون طلافروشا شکایتی ندارن اما ما عادت داریم کاسه داغ تر از اش بشیم ) و اینکه خودش رو هم معرفی کرده
      عقل ناقص من می گه این حکم جای تخفیف داشت… شاید حق این جوون اعدام نبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا