خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«گمشدن سعید مرتضوی بازی خودش است»

وکیل چند شاکی در گفت و گو با انصاف نیوز

در پی بی خبرها و خبرهای مبهم درباره‌ی «سعید مرتضوی» دادستان سابق تهران، وکیل جمعی از کارگران پرونده‌ی تامین اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه این ماجرا کار خودش است و می‌خواهد با افکار عمومی بازی کند، گفت: مرتضوی به دنبال حاشیه سازی است.

«مصطفی ترک همدانی» در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: آقای مرتضوی آدم پر حاشیه و ماجراجویی است و سابقه نشان داده که به دنبال حاشیه سازی است. در حال حاضر هم که ماجرای گم شدن و در دسترس نبودنش مطرح شده، احتمال خیلی زیاد می‌دهم که کار خودش است.

وی ادامه داد: کما آنکه وکیل ایشان ادعا کرده که من 6 ماه است که از ایشان خبر ندارم. این مورد یقینا کذب است. ما 12 اسفند دادگاه داشتیم. ایشان در پرونده خودش لایحه داده است. خود آقای وکیل محترمشان در جلسه‌ی رسیدگی از آقای مرتضوی نقل قول کرد و از ریاست دادگاه درخواست کرد که حرف‌هایش را بشنود زیرا حرف‌هایی است که موکلش امروز به او گفته است تا به گوش رییس دادگاه برساند. در محتویات پرونده نیز صورت جلسه‌ای هست که از گفته‌های شفاهی آقای وکیل است که نقل قول آقای مرتضوی است. پس اینکه می‌گویند که 6 ماهه هیچ خبری ندارم، درست نیست.

جایی ندارد برود

ترک همدانی در پاسخ به این سوال که «آیا احتمال دارد که مرتضوی از کشور خارج شده باشد؟»، گفت: «از آن این سابقه وجود دارد که یک عکسی را از خودش در پیاده روی اربعین منتشر کرد که خودشان گرفته بودند و ملت را به این سمت بردند که مرتضوی کجاست و چگونه از کشور خارج شده است. ما همان زمان هم گفتیم که ممنوع الخروج هستند ولی زمان ممنوعیت تمام شده بود. رسانه‌ها گفتند فرار کرده و این بازی با افکار عمومی را خودش درست کرد. الان هم یقینا همینگونه است. این فرد جایی را ندارد برود ولی شاید خواسته بعد از یک مدت آفتابی شود و بگوید رسانه‌ها دروغ پردازی کردند».

سخنگوی قوه قضاییه گفته است که حکم جلب مرتضوی صادر شده و نتوانسته‌اند گیرش بیاورند و روز سه شنبه نیز همسرش در گفتگویی با اعتماد گفته است که او در تهران است ولی در منزل نیست!

ترک همدانی درباره‌ی احتمال‌های دیگر درباره‌ی وضعیت سعید مرتضوی نیز به انصاف نیوز گفت: احتمال دیگری هم است؛ مطابق ماده‌ی 134 قانون آیین دادرسی کیفری، زمانی که متهم به چند مجازات محکوم شود، مجازات بیشتر را متحمل می‌شود. اگر فرض کنیم که در پرونده‌ی تامین اجتماعی هم محکومیتی حاصل شود، شاید می‌خواهد ایام احکام محکومیت کیفری به لحاظ تقارن با هم دیگر باشد و حداقل مجازات را متحمل شود. بحث فرار و اینکه جایی رفته باشد را بسیار محال می‌دانم.

صبح شنبه، همسر سعید مرتضوی: هیچ خبری از او ندارم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این عزیز دل هم وکیل مرتضوی است !
    ذره ذره کاندرین ارض و سماست
    جنس خود را همچو کاه و کهرباست

  2. نشانی مرتضوی را از محافظین مسلح او بگیرند ، این در گرانبها که لحظه ای بی محافظ نمی ماند !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا