خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نمازهای جمعه اهل سنت سیستان‌وبلوچستان هم لغو‌‌ شد

ایرنا نوشت: ستاد برگزاری مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان طی اطلاعیه‌ای از لغو نمازهای جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان خبر داد.

ستاد برگزاری مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان امروز سه شنبه در اطلاعیه اعلام کرد: به استحضار مردم شریف و متدین زاهدان می‌رساند با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعلام وضعیت بحرانی و قرمز از سوی مسوولان و خوف و استرس شدید و از طرفی هشدار دست‌اندرکاران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که هر نوع تجمع و بی‌توجهی به توصیه‌های پزشکی منجر به شیوع ویروس کرونا و بروز فاجعه در منطقه خواهد شد، علمای اهل‌سنت شهر زاهدان طی نشست مشورتی که برگزار شد، پس از بحث و تبادل نظر و با تاکید بر اینکه اسلام دین یُسر و آسانی است و حرج و سختی در آن نیست، به این جمع‌بندی رسیدند که فرضیت نماز جمعه در چنین شرایطی از عهده مردم ساقط شده است و تا زمانی که این وضعیت بحرانی باقیست مردم به جای نماز جمعه، نماز ظهر را در خانه‌ها اقامه کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: همچنین در این شرایط تاکید حضور برای نماز جماعت یومیه از نمازگزاران ساقط است و افراد می‌توانند در خانه نماز بخوانند. به محض فروکش کردن شدت بحران، إن‌شاءالله نماز جمعه باشکوه‌تر از گذشته برگزار خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است: این تصمیم علمای دین به‌خاطر حفظ سلامتی نمازگزاران و همه شهروندان عزیز اتخاذ شده و هیچ نوع اغراض دیگری در این تصمیم دخیل نیست و در پایان تاکید می‌شود مردم با توکل بر الله تعالی تمامی هشدارهای پزشکی را مدنظر قرار دهند و از برگزاری یا شرکت در هر نوع تجمعات (عروسی، تعزیت، پرسه‌داری و رفتن به بازارها و اماکن شلوغ) به شدت پرهیز کنند. از همه شهروندان عزیز تقاضا می‌شود در منازل خود بمانند و مشغول ذکر الله تعالی، توبه، تضرع، تلاوت قرآن و صدقات باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا