خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ممنوع الخروجی همسر سیدامامی، امنیتی است

/ گفت‌وگوی انصاف نیوز با پیام درفشان /

یکی از وکلای خانواده‌ی سیدامامی ضمن ارائه توضیحاتی درباره‌ی پرونده‌ی «کاووس سیدامامی» با تاکید بر اینکه «همسر ایشان هنوز ممنوع الخروج است»، گفت: خانم «مریم ممبینی» در لیست ممنوع الخروجی دادستانی کل کشور نبود و ممنوع الخروجی‌شان امنیتی است.

«پیام درفشان» در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: بابت ممنوع الخروجی خانم مریم ممبینی به دادستانی کل کشور مراجعه کردیم. در آنجا مرجعی هست که تمام افرادی که ممنوع الخروج قضایی می‌شوند، ثبت سابقه می‌شود و دستورات قضایی به آنجا می‌رود و به پلیس گذرنامه ارسال می‌شود. این کار محکی است برای سنجش اینکه این دستورات مبنا داشته و بر یک اساسی صادر شده باشد. در آن لیست اسم خانم ممبینی به هیچ وجه نبود که قابل پیگیری باشد و هیچ عنوان اتهامی نداشتند. تا اکنون از هیچ مرجعی هم دعوت نشده‌اند که بگویند اتهامشان چیست و بر مبنای آن ممنوع الخروج شوند.

درفشان در پاسخ به اینکه «آیا برخورد سلیقه‌ای ماموران فرودگاه مانع خروج ایشان از کشور شده است؟» گفت: خانم ممبینی گیت گذرنامه را نیز رد کرده‌اند، داخل هواپیما که نشستند یک فردی آمده است و اسم ایشان را صدا زده که شما ممنوع الخروج هستی و نمی‌توانی پرواز کنی. اصطلاحا به این دست ممنوع الخروجی، امنیتی می‌گویند که قانونی نیست و در مراجع قانونی ثبت نشده و در مواردی قابل حصول از سوی پلیس گذرنامه نیست. وقتی گیت گذرنامه را رد کرده‌اند یعنی پلیس گذرنامه نبوده و مساله، امنیتی بوده است. زمانی که از هواپیما خارج می‌شوند آن زمان گذرنامه‌شان را به پلیش گذرنامه می‌دهند.

وی در پاسخ به اینکه «آیا مشکل ممنوع الخروجی همسر آقای کاووس سیدامامی برطرف شده است یا خیر؟» گفت: مشکل برطرف نشده و ایشان هنوز ممنوع الخروج است و ما از طریق دادستانی کل در تهران و یک سری مراجع امنیتی در حال پیگیری این موضوع هستیم. در نهایت اگر نتیجه نگیریم به دادسرای امنیت مراجعه می‌کنیم که ببینیم ایشان در این پرونده چه نقشی دارد که بخواهد ممنوع الخروج شود و چگونه پسرهایشان را فرستادند و ایشان را بر چه اساس و سیاستی نگه داشتند و از این داستان چه می‌خواهند. ما همه‌ی این موارد را به افکار عمومی بازگو خواهیم کرد و با توجه به خاص بودن این پرونده و متاسفانه کمیته‌ی 4 نفره‌ای که آقای رییس جمهور تشکیل دادند برای این مسایل تا حالا هیچ گزارشی به مردم نداده است. ما در این خصوص حتما به هرنتیجه‌ای برسیم به افکار عمومی ارائه خواهیم داد.

درفشان همچنین درباره‌ی آخرین وضعیت پرونده‌ی کاووس سیدامامی گفت: سه شنبه به دادسرای امور جنایی مراجعه کردم. با ما هفته‌ی قبل هماهنگ کرده بودند که این دادسرا یک سری کلیپ‌های بازجویی که مواجهه‌ی حضوری آقای سیدامامی است با برخی اشخاص که مضنون هستند و همچنین بدل پرونده‌ی امنیتی را از دادسرای امنیت مطالبه کردند و به دادسرای امور جنایی ارسال شده است اما چهارشنبه که مجددا مراجعه کردیم به دلیل شلوغی این شعبه چون آقای شهریاری سرپرست دادسرا هستند، قرار شد ما شنبه تماس بگیریم که هماهنگ کنیم.

وی افزود: اصرار داریم که خودمان این کلیپ‌ها و پرونده‌ای که بدل امنیتی آن ارسال شده را رویت کنیم. باید این سی‌دی‌ها و این پرونده در اختیار ما گذاشته نشود که ببینیم دلایلی که عنوان کردند آقای سیدامامی اتهام جاسوسی داشته، حتی برای احضار ایشان چه بوده است، چه برسد به وضعیت بازداشت ایشان در سلول انفرادی. اگر اینها کفایت نکند این کار غیرقانونی بوده و باید اینها را به رویت ما برسانند. اگر اینطور نباشد همان مسایلی است که آقای کاوه مدنی در این اواخر عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ظاهرا 85% مردم ایران تحت گزاره امنیتی هستند ، توضیح هم که لازم ندارد ، اصولا توضیح دادن به صغار دور از بصیرت است !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا