خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ویژگی مشترک هاشمی، مصباح و خاتمی

به گزارش انصاف نیوز، «یدالله اسلامی»، دبیرکل مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در یادداشتی در فیسبوک نوشت:

هاشمی و مصباح و خاتمی؛ این سه روحانی با گرایش های گوناگون ویژگی مشترک یا به صورت نسبی مشترکی هم دارند.

آقای هاشمی تظاهر به ساده زیستی نمی کند. از مسافرت رفتن ابا ندارد. ادای نداشتن در نمی آورد. به مسافرت تفریحی کیش می رود و این را مغایر شان روحانیت نمی داند. شاید گاهی به اشتباه از ساده زیستی برخی خویشاوندان گفته باشد ولی وجه غالب همان است که برای ساده زیستی ادا در نمی آورد. این مشی درست و قابل قبولی است. این از آن رو اهمیت دارد که بسیاری هستند که سعی می کنند ادای ساده زیستی دربیاورند ولی داستان زندگی آنها آن نیست که نشان می دهند. کم هم نیستند این گونه افراد و بیشتر هم شده اند به خاطر پذیرش ریاکاری به عنوان اصل مهم زندگی اجتماعی ما.

آقای مصباح در بیان اندیشه اش از کسی واهمه ندارد و بی پروا به بیان دیدگاه خودش می پردازد، این هم در جامعه ای که همه سعی می کنند به گونه ای بگویند که نیستند و چیزی را بگویند که به مذاق همه خوش بیاید، نکته مهمی است. من در این مطلب به سایر ویژگی های ایشان کاری ندارم، مبنای من هم این نیست که این دیدگاه را قبول دارم یا نه ولی اصل مهم آن است که مصباح را می شود از میان بیان دیدگاهش شناخت.

اما خاتمی سیاستمدار اخلاقی است در تصمیم گیری های سیاسی. در بیان دیدگاه و رفتار اجتماعی این وجه غالب به خوبی دیده می شود. در برخورد با مخالفان هم اصول اخلاقی را زیر پا نمی گذارد. در نشست و برخاستن ها همه شاهد این مشی اخلاقی ایشان هستند. این را هم همه می دانند، مهم نیست با گرایش آقای خاتمی موافق باشی یا نه؟ ولی نمی توانی از ویژگی اخلاقی او سخن نگویی. همه نیز این را می دانند.

شاید درباره ی این سه نفر افراد با گرایش های گوناگون نقدهای گوناگون وارد شود ولی این ویژگی که اینها در زندگی خصوصی (هاشمی) در دیدگاه سیاسی و عقیدتی (‌مصباح)‌ در سلامت اخلاقی (خاتمی)‌ همان هستند که وانمود می کنند، نکته ی قابل اهمیتی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا