خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه سرکنسولگری ایران در هرات درباره دستگیری اتباع افغانستان

بر اساس اعلام سرکنسولگری ایران در هرات موضوع دستگیری 50 تن از اتباع افغانستان در منطقه دهانه ذوالفقار که سحرگاه امروز به نقل از خبرگزاری کهندژ منتشر شده از سوی منابع مختلف مورد پیگری و تحقیق قرار گرفت و این منابع از جمله مسئولین هنگ مرزی تایباد موضوع را تکذیب کرده و متذکر شدند که هیچ گونه دستگیری اتباع افغانستانی در منطقه یاد شده صورت نپذیرفته است.

به گزارش ایسنا، بیانیه سرکنسولگری ایران در هرات اضافه کرده است، این نمایندگی در تماس‌های دائم خود با جناب آقای آزادانی رئیس محترم دفتر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان در هرات و جناب آقای جابر انصار سرکنسول محترم جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد موضوع را در دست بررسی داشته و هرگونه تحول و اطلاعات جدید با آنان مبادله خواهد شد.


مرکز اطلاع رسانی مرزبانی ناجا در این باره اعلام کرد:  در پی انتشار کلیپی از سوی کانال و شبکه‌های معاند و ضد انقلاب در خصوص به رودخانه انداختن اتباع افغانی توسط مرزبانان ایرانی، خبر بلافاصله مورد بررسی قرار گرفته و در بررسی‌های صورت گرفت مشخص شد چنین موضوعی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان رخ نداده و صحت ندارد.

کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان روابط بسیار خوبی با یکدیگر دارند و مرزبانان نیروی انتظامی با رافت اسلامی ضمن حراست از مرزهای ایران اسلامی در مبادی های ورودی و خروجی در تردد قانونی به برادران افغانی خدمت رسانی می کنند. لذا این اتهامات بیشتر تلاش مذبوحانه ای در راستای دور کردن دو ملت است، در حالی که دوستی و برادری دو کشور، تضمین های تاریخی دار دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا