خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دادستان کل آمریکا تهدید به استعفا کرد

دادستان کل آمریکا اخیرا به کاخ سفید هشدار داده است، در صورتی که دونالد ترامپ معاون او را اخراج کند، از سمتش استعفا می‌دهد. “راد روزنستاین” مسوول رهبری تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکاست.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست جمعه گزارش داد، جف سشنز، دادستان کل آمریکا اوایل هفته گذشته در تماسی تلفنی به دان مک‌گن، مشاور حقوقی کاخ سفید گفت که در صورت عزل راد روزنستاین او هم از وزارت دادگستری استعفا می‌دهد.

این تماس تلفنی پس از حمله به منزل و دفتر مایکل کوهن، وکیل شخصی ترامپ و افزایش انتقادات از روزنستاین و رابرت مولر، رئیس شورای ویژه تحقیقات درباره روسیه انجام می‌شود. انتقادات مذکور این گمانه‌زنی را تقویت کرده است که رئیس‌جمهوری آمریکا روزنستاین یا مولر را اخراج خواهد کرد.

روزنستاین که معاون دادستان کل آمریکا یا همان وزیر دادگستری است، رهبری تحقیقات درباره همدستی کمپین ترامپ و روس‌ها را رهبری می‌کند. مولر مسوول اجرای تحقیقات است و طبق گزارش‌ها، صدور مجوز بازرسی از منزل و دفتر کار وکیل شخصی ترامپ تا حدودی با نظر او بوده است.

طبق گزارش واشنگتن پست، دادستان کل آمریکا در تماس با مک‌گن همچنین درباره جزئیات نشست ترامپ با روزنستاین مورخ ۱۲ آوریل سوال کرد و پس از اینکه اطمینان یافت جلسه دوستانه بوده است، آسوده خاطر شد. به گفته یک منبع مطلع، سشتز قصد نداشت تهدید به استعفا کند و فقط می‌خواست تاکید کند که نگران عزل روزنستاین و تغییر موضع خودش است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا