خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توجیه وکیل مرتضوی: پنهان نشده، دنبال احقاق حق است

وکیل سعید مرتضوی با توجیه اختفای احتمالی او ضمن عدم تایید یا رد خبر بازداشت مرتضوی تا ظهر شنبه، گفت: اگر امروز از آقای مرتضوی خبر ندارید، دلیل بر پنهان شدنشان نیست؛ بلکه ایشان به دنبال احقاق حق خودش است.

«سعید ایوبی» در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: آقای مرتضوی فدایی نظام شد و همه چیزش را پای این نظام داد و توانست در سال 88 فتنه را بخواباند.

متن کامل گفت و گوی خبرنگار انصاف نیوز با وکیل سعید مرتضوی در ادامه می‌آید:

خبرنگار انصاف نیوز: از بازداشت آقای مرتضوی خبر دارید؟

سعید ایوبی: اطلاعی ندارم و در جایی هم این خبر را ندیدم.

بسیاری از رسانه ها این خبر را منتشر کرده‌اند. آخرین بار که ایشان را دیدید چه زمانی بود؟

یادم نمی‌آید. حافظه‌ام یاری نمی‌کند. خبر بازداشتشان را در کانال‌هایی که در تلگرام دارم ندیدم و در اخبار نیز نشنیده‌ام.

آیا آقای مرتضوی پنهان شده‌اند؟

بنده اطلاع ندارم. من وکیلشان در پرونده‌هایی بودم که ایشان در مقام شاکی بودند. آقای مرتضوی در پرونده‌ی کهریزک اصلا وکیل نداشتند.

اما گفته شد که وکیل دارند؟

نه؛ من وکالتشان را در اعاده دادرسی داشتم و آن را پیگیری کردم ولی متاسفانه هیچ توجهی به دلایل ما در دیوان عالی کشور نشد و ظرف یک هفته درخواست اعاده دادرسی رد شد.

آیا به این دلیل مخفی شده‌اند که ماده‌ی 477 قانون آیین دادرسی کیفری در پرونده‌شان اعمال شود؟ به عنوان وکیلشان این موضوع را تایید می‌کنید؟

من فقط در اعاده‌ی دادرسی این پرونده حضور داشتم.

حکم صادره از دیوان عالی کشور به شما ابلاغ شد؟

نه. حتی دیوان حکم رد درخواست اعاده‌ی دادرسی را نیز به ما ابلاغ نکرد.

پس در این حالت احتمال بازداشت ایشان پایین است؟ باتوجه به وضعیت موجود چه احتمالی می‌دهید؟

بنده چه عرض کنم. بنده نه پیشگو هستم و نه پیغمبر.

بالاخره شما وکیل چندین ساله‌ی آقای مرتضوی هستید.

چه عرض کنم خدمتتان. سوال‌هایی می‌پرسید که من جوابی برایش ندارم.

چه پیگیری‌هایی کردید؟ آیا مراجع قضایی به شما مراجعه کردند؟

تعجب می‌کنم که چرا انقدر رسانه‌ها به این موضوع پرداخته‌اند و مسایل خیلی خیلی مهم‌تر از این هم در جمهوری اسلامی داریم. متاسفانه به جای اینکه رسانه‌ها به رسالت اصلی خودشان بپردازند؛ چون آقای مرتضوی یک وجهه‌ای داشتند و خبرنگاران و روزنامه نگارانی را که زمانی تخلفاتی داشتند تحت تعقیب قرار داده بودند و کار قانونی خودشان را در مقام قضا انجام داده بودند، امروز باید پاسخگوی این رسانه‌ها باشد. معذرت می‌خواهم اما الان باید چهار نفری که پیه آقای مرتضوی به تنشان خورده است، این موضوع را بزنند به در و دیوار؟

آقای مرتضوی در سال 88 توانست یک فتنه را بخواباند و الا کشور ما باید مثل سوریه باشد، شک نکنید. آقای مرتضوی فدایی نظام شد. آقای مرتضوی کسی بود که بخاطر نظام جمهوری اسلامی همه چیزش را داد. اگر امروز از آقای مرتضوی خبر ندارید، دلیل بر پنهان شدنشان نیست، ایشان به دنبال احقاق حق خودش است. به دلیل اینکه به ناحق محکوم شده است. چطور ممکن است که در پرونده‌ای 3 نفر کشته شده باشند اما آقای مرتضوی به دلیل شکایت آقای روح الامینی به دو سال حبس به جرم معاونت محکوم شود، در صورتی که در دو پرونده‌ی دیگر آقایان جوادی و کامیابی ایشان حکم برائت بگیرد؟ هر دانشجوی ترم 4 حقوق که آیین دادرسی کیفری را خوانده باشد، اعتبار امر مختومه کیفری را می‌داند. یعنی در مساله‌ی واحدی یک حکم صادر شده باشد نمی‌توان به آن مساله مجددا ورود کرد. آقای مرتضوی در مورد پرونده کهریزک منع تعقیب و برائت گرفته بود. آیا در این‌ صورت عدالت دستگاه قضایی زیر سوال نمی‌رود؟ شما اول بیایید ببینید حکمی که صادر شده به حق بوده یا نه. آقای مرتضوی فدایی نظام شد، او همه چیزش را پای این نظام داد.

در جامعه‌ی ما دستگاه قضایی حق مطلق است، زمانی که آقای مرتضـوی هم حکم صادر می‌کردند، حق مطلق بود و اجرا می‌شد؟

بله. این پرونده شاکی خصوصی دارد، آقای روح‌الامینی در مقام شاکی خصوصی بیایند و بروند حکم جلب آقای مرتضوی را بگیرند، مانند هزاران پرونده دیگر در اجرای احکام دادگستری است. موضوع این است که باید یک سری اصول شکلی در پرونده رعایت شود. پرونده‌ای که مباشر آن در دادگاه نظام محاکمه شده است، آنطوری که من شنیدم نیروی انتظامی رضایت شاکی را گرفته است و پرونده را جمع کرده است. چطور معاون در دادگاه عمومی باید محاکمه شود. مگر نه این است که هرجا مباشر محاکمه می‌شود، معاون هم در همان‌جا محکمه خواهد شد؟ پس چرا اینگونه نشد؟ همه‌ی این‌ها برای من وکیل سوال است.

اگر بازداشت صورت گیرد، چون شما وکیل پرونده‌ی ایشان در مرحله‌ی اعاده دادرسی بودید، مطلع می‌شوید.

اطلاعی از آقای مرتضـوی در حال حاضر ندارم و اگر هم بازداشت شده باشند، من اطلاعی ندارم نه این را رد می‌کنم نه تایید.

«مرتضوی در یکی از شهرهای شمالی کشور دستگیر شد»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اشتباه نکن به اصطلاح وکیل. مرتضوی خود عامل تشدید فتنه بود نه بر طرف کننده آن .جنایات کهریزک مثل بنزین بود روی آتش اعتراضات مردم خشمگین نسبت به نتیجه انتخابات

  2. فدایی نظام؟؟!کاش با برادر شهید منتظر القائم در همین یزد صحبت می کردیدتا می فهمیدید، چگونه با این عزیز، همین آقای فدایی برخورد کرده!؟
    با دیگران چه؟! برخورد به روش هایی که استالین در شوروی با متهمانش بر خورد می کرده! گوشه ی کوچکی از این مسایل گفته شده. روزی که این همه روزنامه به شیوه ی فله یی از سوی همین به اصطلاح قاضی توقیف شد، این میر دربند ما بود که بیانیه داد و از شیوه ی توقیف فله یی مطبوعات انتقاد کرد.

  3. فدایی نظام؟؟!کاش با برادر شهید منتظر القائم در همین یزد صحبت می کردیدتا می فهمیدید، چگونه با این عزیز، همین آقای فدایی برخورد کرده!؟
    با دیگران چه؟! برخورد به روش هایی که استالین در شوروی با متهمانش بر خورد می کرده! گوشه ی کوچکی از این مسایل گفته شده. روزی که این همه روزنامه به شیوه ی فله یی از سوی همین به اصطلاح قاضی توقیف شد، این میر دربند ما بود که بیانیه داد و از شیوه ی توقیف فله یی مطبوعات انتقاد کرد. روزی که جنایت کهریزک رقم خورد، ” آن مرد رفته” که ” ژست آزادیخواهی اش” ،که امروز نه اعتقاد، بلکه یک ” شوی سیاسی ” است، گوش فلک را کر نموده، او را به سرپرستی بزرگترین کارتل اقتصادی کشور گذاشت که هر چه می خواهد بکند و از هیچ کس اعتراضی برنخواست!
    آقای وکیل حرف ها و کارکردها فراموش نخواهد شد. در قضیه ی مرگ زهرا کاظمی، بی خود و به دست خودمان اعتراض جهانی را ایجاد کرده و هنوز کانادا برسر این موضوع در محافل حقوق بشری و بین المللی برای ما ایجاد مزاحمت و پرونده می کند و کاش از تاریخ بیشتر می خواندیم و گوش می کردیم و عبرت آموزی می نمودیم!
    بسیاری از افراد بی جهت به دلیل اختلاف سلیقه و قضاوت بیهوده ، آسیب دیده و بسیاری از خانواده ها از هم.پاشید و چشمان بسیاری در فراغ عزیزانشان گریان شد! بسیاری از وطن رمیده شدند و برخی با این سخت گیری های نابه جا به اپوزیسیون و خارج نشین ها پیوستند و عده یی جانشان! بله! جانشان به ثمن بخس به تاراج تاریک ذهن ها به نام دین و نظان و انقلاب رفت!

  4. “مرتضوی فدایی نظام شد”! آقای وکیل آیا واقعا فکر میکنید جنایات سعید مرتضوی به نفع نظام تموم شد؟! کارهای این شخص و خود این شخص لکه ننگی است که به این راحتی ها پاک نمیشه.

  5. مرتضوی سال 88 با دروغ بیماری مننزیت و مرگ 3 جوان آبروی نظام را برد او مستحق بش از این محکومیت است
    چگونه می توانید خدشه و ثلمه به نظام اسلامی را جبران کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا