خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح آذری‌ جهرمی درباره اشتباه لفظی رییس‌جمهور

ایرنا به نقل از «محمد جواد آذری جهرمی» گزارش داد: در 2 سال گذشته بالغ بر 200 هزار شغل در فضای مجازی ایجاد شده است و این روند امسال نیز پیگیری می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این مطلب را در حاشیه اجلاس هم اندیشی مدیران ارشد دولت، در خصوص اظهارات رئیس جمهوری مبنی بر ایجاد 2 میلیون شغل در سال 96 بیان کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گزارشی که خدمت رئیس جمهوری در این زمینه ارسال شده است، این بود که در 2 سال گذشته در فضای مجازی بالغ بر 200 هزار شغل ایجاد شده، فکر می‌کنم که بیان 2 میلیون شغل یک اشتباه لفظی از سوی رئیس جمهور بود.

آذری جهرمی با بیان اینکه همان روند توسعه 200 هزار شغل که در دولت مد نظر بوده بوده و امسال نیز بر آن تاکید شده را ادامه می‌دهیم، افزود: فرمایش رئیس جمهوری این بود که ما شاخص‌های اشتغال در فضای مجازی را پیگیری کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره استقبال از پیام رسان‌های داخلی نیز گفت: مقرر شده گزارش مدونی در مورد این موضوع و میزان انتقال داوطلبانه کانال ها در راستای حمایت از تولیدات داخلی از تلگرام به پیام رسان‌های داخلی تهیه شود.

آذری جهرمی درباره گرایش به پیام رسان های داخلی گفت: صبح روزی که کانال رهبر معظم انقلاب از پیام‌ رسان تلگرام خارج شد، گرایش به برخی از پیام رسان ‌های داخلی ۱۰ برابر شد.

وی همچنین درباره حمایت از پیام رسان های داخلی نیز گفت: همواره در سخنان بزرگان نیز مطرح می شود که منابع محدودی داریم و این منابع را نمی توانیم در اختیار همه قرار دهیم اما برخی پیام رسان‌ها مدعی هستند که توانایی انجام این کار را دارند.

وزیر ارتباطات با یادآوری اینکه مرکز ملی فضای مجازی و شورای عالی فضای مجازی در این زمینه تصمیم گیر هستند، ادامه داد: صدا و سیما با دیدگاه حمایت از کالای داخلی برخی از پیام رسان‌ها، اعلام کرده است که کمبود منابع فعالیت آنها را با مشکل رو به رو می کند که این کار سبب بدنامی پیام رسان‌های داخلی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پیام رسان ها باید در مرکز ملی فضای مجازی ثبت شوند و اعتبار بگیرند، گفت: ما نمی‌توانیم اختیارات دولتی را خارج از مصوبات قانونی در اختیار کسی بگذاریم.

وی در ادامه درباره انتقاد برخی از شبکه‌های پیام رسان داخلی مبنی بر اختصاص پهنای باند بیشتر به شبکه های خارجی گفت: بیش از پهنای باند خارجی در اختیار پیام رسان های داخلی قرار داریم اما شاید تنها پنج درصد آن میزان نیز استفاده نشده است و بنابراین بعید می‌دانم که آنها چنین اظهار نظری داشته باشند.

آذری جهرمی درباره اینکه آیا تلگرام فیلتر می‌شود یا خیر؟ گفت: این پرسش را باید از مسئولان فیلترینگ بپرسید.

اجلاس هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید با حضور رییس جمهور، اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهوری، وزیران و مدیران ارشد دولت امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا