خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ضرورت حضور پلیس امنیت اخلاقی چیست؟!»

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پی اتفاق برخورد مأموران گشت ارشاد با یک دختر در پارک، پیشنهاد تشکیل کمیته دفاع از حقوق شهروندی در شورا را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا احمد مسجد جامعی صبح امرروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه از ریاست شورا بابت اهتمام ایشان به حفظ انسجام شورای شهر تشکر می‌کنم، گفت: تذکر من بابت ضرب و جرح یک شهروند توسط پلیس است که از نظر اجتماعی این اتفاق به اعتماد سازی عمومی لطمه می زند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان پلیس را طرف تامین کننده امنیت دانست گفت: باید حقوق متقابل مردم و پلیس رعایت شود و گرنه کار از کار پیش نمی رود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه از پلیس بابت پاسخگویی سریع و برخورد با مامور خاطی تشکر می‌کنم، اظهار کرد: با این حال این گونه رفتارها به اعتمادساز ی عمومی لطمه زده و روح امنیت را زیر سوال می برد.

وی با بیا ن اینکه نمی‌توان پلیس امنیت اخلاقی داشته باشیم زیرا اخلاق امنیتی نیست و با رفتار پلیسی نمی شود اخلاق را نهادینه کرد، گفت:‌ چندین دستگاه دیگر نیز در این امر دخیل هستند و نمی شود به خاطر اینکه قانون اجرا نمی‌شود به هرشیوه کار کنیم.

مسجد جامعی اضافه کرد: من از پلیس تشکر می‌کنم چراکه سخنگوی پلیس اعلام کرد که این رفتار مورد تایید نیست و مامور خاطی تعلیق شده است اما نگرانی بابت افزایش فعالیت پلیس امنیت اخلاقی است و من نگرانم در جشنواره بین المللی کتاب و فیلم فجر نیز پلیس امنیت اخلاق حضور داشته باشد.

مسجدجامعی با بیان اینکه شنیده‌ام در پارک شهر که محل تردد هرروزه ما است، پلیس امنیت اخلاقی حضور دارد گفت:‌ضرورت حضور پلیس امنیت اخلاقی چیست؟

وی با بیان اینکه ما باید به تفاهمی برای این راهکار در شهر تهران برسیم، گفت: پیشنهاد می‌کنم در شورای شهر یک کمیته دفاع از حقوق شهروندی برای ورود به مسائل اینچنینی از دیدگاه حقوقی ، اجتماعی و …تشکیل شود و از آنجایی که این کمیته در شوراهای قبل نبوده خوب است که دراین شورا با این ترکیب کمیته‌ای برای حفظ حقوق شهروندی و ممانعت از این گونه رفتار تشکیل دهیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا