خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«استفاده ابزاری از نام شهدا نگران کننده است»

«مسعود پزشکیان» نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که استفاده ابزاری از نام شهدا بدون توجه به آرمان های والای ایشان نگران کننده و آسیب زا خواهد بود، گفت: در مسیر شهدا بودن با وحدت ملی محقق می شود.

دکتر مسعود پزشکیان در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی حیات، با انتقاد از استفاده ابزاری از نام شهدا بدون توجه به آرمان های والای ایشان، اظهار کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که گویا از شهید گفتن خیلی به اصطلاح مد شده، در حالی که گام برداشتن در راه شهید ناپیدا است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: راه شهید رفتن و در مسیر شهدا قرار داشتن، به گفتن و حرف زدن و یا جلسه گرفتن نیست، بلکه باید سعی کنیم رفتارها و عملکردمان مطابق با منش و سیره شهدا باشد.

دکتر پزشکیان اضافه کرد: اگر نتوانیم عملکرد و رفتارمان را  با سیره زندگی و منش رفتاری شهدا تطبیق دهیم، و فقط شعار و حرف از شهدا بزنیم، در حقیقت داریم از این انسان های والا مقام و بزرگ، برای کارهای مد نظر خودمان سوءاستفاده می کنیم و دقیقا همین مسئله ارزش های حاکم بر جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کند و متأسفانه در برخی عرصه ها شاهد آسیب هایی به دلیل همین مسئله ای که گفته شد، بوده ایم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که سیاست ها، قوانین و جهت گیری های کشور هم باید مطابق با همان آرمان ها و ارزش های والایی باشد که شهدا بخاطر آنها جانشان را فدای اسلام و میهن کردند، گفت: به هر حال اگر ما مطابق آرمان های والای شهدا حرکت می کردیم، قدم اول این بود که باید عدالت و انصاف را در جامعه به وضوح می دیدیم و لمس می کردیم.

دکتر پزشکیان افزود: مشکلاتی که امروز در جامعه ما وجود دارد، در حقیقت بخاطر فاصله ای است که از آن ارزش های والای اوایل انقلاب و ارزش های مورد نظر شهدای گرانقدرمان پیدا شده است؛ که نباید بگذاریم شرایط این گونه باشد؛ در عمل هم باید این کار صورت گیرد نه این که فقط شعار و حرف آن را بزنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که استفاده ابزاری از نام شهدا بدون توجه به آرمان های والای ایشان نگران کننده و آسیب زا خواهد بود، گفت: در مسیر شهدا بودن با وحدت ملی محقق می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا