خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گسترش معاینه فله ای بیماران توسط برخی پزشکان

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از گسترش معاینه فله ای بیماران توسط پزشکان، گفت: حداقل زمان استاندارد برای معاینه هر بیمار بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است.

محمد حسین قربانی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص طرح برخی اخبار مبنی بر معاینه فله ای برخی پزشکان معروف، گفت: در هر نقطه از دنیا استاندارد مشخصی برای معاینه بیماران درمراکز درمانی وجود دارد، بنابراین پزشک موظف است زمان استاندارد را طبق قانون برای معاینه پزشک در نظربگیرد؛ به طورحتم باید حداقل استانداردها را برای درمان بیمار رعایت کرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه عدم رعایت زمان کافی درمعاینه بیمار در شرح و حال فرد ایجاد مشکل می کند، افزود: ضمن اینکه تاریخچه بیماری و تشخیص نوع بیماری را نیز با مشکلات بسیاری روبه رو می کند، متاسفانه معضل معاینه فله ای بیمار درحال گسترش بوده و بسیاری از پزشکان به جهت فضای تعریف شده و حجم مراجعات بیمار زمان لازم را برای معاینه بیمار اختصاص نمی دهند.

وی تصریح کرد: چطورممکن است پزشکی روزانه 100 بیمار را مورد معاینه قرار داده و از سویی کیفیت نوع درمان را نیز رعایت کند، به طورحتم تعهدات لازم باید درپزشک برای رعایت حداقل زمان ممکن جهت معاینه بیمار ایجاد شود؛ ضمن اینکه نظارت های لازم نیز برعملکرد پزشکان دراین زمینه باید مورد توجه قرار گیرد، از سوی دیگر برای دستیابی به رسالت هرپزشکی درطول مسیر درمان بیمار باید به این دو مولفه توامان دقت شود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه پزشک نباید به این شغل به دید حرفه کسب و کار نگاه کند، گفت: هرپزشکی باید برای درمان بیمار زمانی بین 10 تا 15 دقیقه را اختصاص دهد، متاسفانه درتمامی بخش های اقتصادی یعنی نبود شفافیت در عملکرد وجود دارد؛ اما پزشکان را باید نسبت به این مسائل مستثنی کرده و به رسالت آنها توجه کرد.

لازم به ذکر است گه طبق مصوبه دولت، متوسط زمان ویزیت بیمار توسط پزشک عمومی حداقل 15 دقیقه، برای پزشک متخصص حداقل 20 دقیقه، برای پزشک فوق‌تخصص حداقل 25 دقیقه و برای روانپزشک حداقل 30 دقیقه زمان ویزیت مشخص شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

  1. سلام
    بیماران کنسر را دربیمارستان سینا شاهدبوده ام دکتر محسن …در3تا3/5 ساعت 60 تا 70 نفر ویزیت ونسخه مینویسد.2 سال پیش اعتراض کردم بجایی نرسید.جوانم
    اکنون درقطعه 300بهشت زهرا است.بیماری که اوگفت 100درصد معالجه کرده ام وخوب شده.
    کو ارگانی که پیگیری کند..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا