خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از مولاوردی تا ابتکار، از یالثارات تا صداوسیما

خبرگزاری ایلنا نوشت:

در حالی مطلب توهین‌آمیز هفته نامه یالثارات به مولاوردی مورد توجه مردم قرار گرفته که رسانه‌های اصولگرا هجمه شدیدی علیه زنان راه انداخته‌اند.

اهانت هفته‌نامه یالثارات به معاون رئیس جمهور، به قدری رکیک و مملو از ادبیات ناسالم بود که حتی نشریه‌های همسوی اصولگرا نیز از تکرار این مطلب اجتناب کردند. عصبانیت نویسنده متن به اندازه‌ای زیاد بود که یک هفته بعد از انتشار آن فحش‌نامه٬ هنوز هم گاف‌های آن را اصلاح نشده است؛ چنانچه در جایی نوشته است «اواخر خرداد امسال و همزمان با ایام عزاداری محرّم» و البته که اواخر خرداد امسال همزمان بود با جشن‌های شعبانیه!

این تنها هجمه یالثارات‌نویسان علیه زنان فعال در دولت نیست و همزمان با فحاشی به خانم مولاوردی، در مطلبی دیگر الهه کولایی را مورد هجمه قرار داده است و با صفاتی که بازنشر آنها در دایره لغات ایلنا نیست، مسئولیت جدید وی را مورد انتقاد جدی قرار داده است.

از سویی دیگر بخش خبری بیست‌وسی صداوسیما در کنار دو خبرگزاری مشهور اصولگرایان نیز در هفته گذشته و همزمان با تعطیلی مدارس تهران و شهرهای صنعتی به خاطر آلودگی هوا، انتقادها تند و گزنده‌ای را به معصومه ابتکار مطرح کردند؛ انتقادهایی که خلاف رویه همین خبرگزاری‌ها در دولت قبل بود و این تناقض با انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد.

آذرماه امسال نیز وقتی در احکام استاندار خوزستان  مریم عیوض زاده بخشدار مرکزی اهواز، سحر احمدی آرپناه بخشدار مرکزی لالی، اعظم شنبدی بخشدار مرکزی هندیجان، بلقیس حسینی بخشدار مرکزی ماهشهر، حمیده آل‌بوعشیره بخشدار مرکزی خرمشهر، بتول سعیدی‌زاده بخشدار مرکزی آبادان، لیلا مسحنه بخشدار مرکزی شهرستان شوش و معصومه خنفری بخشدار مرکزی کارون شدند، صدای اعتراض بسیاری از دلواپسان بلند شد و افراد منصوب شده را بی تجربه و ناتوان معرفی می‌کردند.

ثبت نام هزار زن در انتخابات

به گزارش ایلنا٬ این انتقادهای در حالی مطرح می‌شود که در انتخابات مجلس بیش از هزار نفر از زنان در سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند. در میان این هزار نفر تعدادی از استادان برجسته دانشگاه (فاطمه راکعی  دانشگاه الزهرا، فاطمه داداشیان استاد دانشگاه امیرکبیر، سمیه طهماسبی دانشگاه تربیت مدرس و ….) حضور دارند و تعدادی نیز به خاطر ارتباطات نسبی و سببی که دارند با استقبال مردم مواجه شدند مثل دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، خواهر علی شکوری‌راد، همسر محسن آرمین و همسر ابراهیم اصغرزاده.

نامزدی‌های خانوادگی از این جهت حائز اهمیت هستند که در انتخابات مجلس ششم، محمدرضا خاتمی برادر رئیس‌جمهور، علیرضا نوری برادر عبدالله نوری نفرات اول انتخابات تهران بودند و در انتخابات مجلس پنجم نیز فائزه هاشمی تنها نامزدی بود که در کنار ناطق نوری در دور اول انتخابات به مجلس راه یافت.

قبل از خواندن بسوزان!

حضور زنانی مثل ابتکار و مولاوردی در راس حاکمیت، انگیزه زنان را برای حضور در مجلس افزایش داده است و این نگرانی را برای کانون‌های قدرت به وجود آورده است که همراهی زنان و اصلاح‌طلبان به دوازه سال ریاست اصولگرایان بر قوه قانون‌گذاری کشور پایان دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا