خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد یک اصلاح طلب از «طرح افزایش انتظارات آرمانی»

حسين مرعشى سخنگوی حزب اصلاح طلب «کارگزاران سازندگی» گفت: افراد تريبون دار با رفتارهاى غير منطقى هزينه زيادى را به جامعه تحميل مى كنند؛ جامعه بايد با واقعيتها زندگى كند.

به گزارش انصاف نیوز، آقای مرعشی روز جمعه در کانال تلگرامی خود نوشت:

🔴 در ایران همه کسانی که تریبون دارند، از صبح تا شام، آرمان‌ها و ایده‌آل‌های خود را طرح می‌کنند و انتظاراتی غیرواقعی در جامعه به وجود می‌آورند. سپس خود درحالی‌که مدیری از دولت یا حاکمیت هستند فریاد می‌زنند که این انتظارات مردم و خواسته‌های آنها برآورده نشده است.

🔴 بنابراین وقتی به درون جامعه می‌رویم تازه متوجه رفتار غیرمنطقی و غیرمعقولانه افراد تریبون‌دار می‌شویم و می‌فهمیم که چه هزینه‌های سنگینی به جامعه تحمیل می‌کنند.

🔴 البته روشن است که در تمام سال‌های بعد از انقلاب تاکنون، مسأله پاسخگویی به نیازهای جامعه، آباد کردن ایران، تامین معیشت و رفاه مردم در دستور کار نظام قرار داشته است. اما به دلایل مختلفی توفیقات به دست آمده در این زمینه‌ها، با نیازهای واقعی مردم هماهنگی نداشته است.

🔴 بروز جنگ و حمله رژیم بعث به ایران و بسیج امکانات کشور برای مدت طولانی 8ساله در جهت دفع حملات صدام، وقت، انرژی و سرمایه زیادی از کشور گرفت. اما با این وجود هیچ‌گاه در دوران جنگ، مسئله آبادانی ایران و رفع نیازهای مردم تعطیل نشد و همواره مورد توجه بود، ولی به طور طبیعی سرعت کمتری داشت.

🔴 مسئله اصلی و مهم کشور این است که جامعه باید با واقعیت‌ها زندگی کند. حقیقت ماجرا این است که شاخص‌های کشور در زمینه رشد اقتصادی، برای گسترش رفاه اجتماعی در سطح ملی، ضعیف است، اما شرایط کشور در وضعیتی نیست که ما مردم را در معرض امواج ناامیدی و یاس قرار دهیم. یأس مانند خوره جامعه را به نابودی می‌کشاند.

🔴 بنابراین همه ما وظیفه داریم متناسب با امکانات موجود دولت و کشور برای پیشبرد جامعه تلاش کنیم و با تکیه بر واقعیت‌ها اجازه ندهیم افرادی با طرح افزایش انتظارات آرمانی، در کشور یاس و ناامیدی حاکم کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا