خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتصاب خبرساز مدیر شبکه سه | علی فروغی کیست؟

فرارو نوشت: علی‌اصغر پورمحمدی بعد از دو سال مدیریت شبکه سه سیما، از این سمت کنار رفت و علی فروغی جایگزین او شد.  فروغی پیش از این رئیس مرکز بسیج سازمان صداوسیما بوده است. انتصاب این مدیر جوان واکنش های فراوان زیادی را در شبکه های اجتماعی در پی داشته است. بسیاری از کاربران از این انتصاب انتقاد می کنند و از طرف دیگر کاربران طیف اصولگرا حامی فروغی هستند و به انتقادات واکنش نشان داده اند.

اما علی فروغی کیست؟

به گزارش روزنامه شرق، علی فروغی پیش از اینکه جای پورمحمدی را در مدیریت شبکه سه بگیرد، رئیس مرکز بسیج صداو‌سیما و مدیر مرکز تخصصی معاونت فرهنگی- اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین بود. او از سال 95 رئیس مرکز بسیج سازمان صداوسیما شده و به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان»، با حفظ سمت مسئولیت جدید را بر عهده گرفته است. فروغی فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد حقوق عمومی دانشگاه امام‌ صادق(ع) است. در سابقه مسئولیت‌های مدیر تازه‌رسیده شبکه سه، قائم‌مقامی بنیاد اندیشه‌های امام در نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، فرماندهی پایگاه بسیج، عضویت در شورای معارف صدا و نیز شورا‌های عالی فیلم، پویانمایی و شورای عالی کتاب بسیج نیز به چشم می‌خورد. علی فروغی سردبیری برنامه‌های مختلف راديویی و تهیه‌کنندگی و کارگردانی چند مستند تلویزیونی را نیز در کارنامه دارد.

یکی از مستنداتی که زمان مدیریت فروغی در بسیج صداوسیما به کارگردانی مهدی نقوی ساخته و با حاشیه‌های فراوانی همراه شد، «خارج از دید» بود. موضوع این مستند، روایت انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 و حوادث پس از آن بود که از پنجم تا نهم دی‌ماه سال گذشته هرشب روی آنتن شبکه سه سیما رفت. شب نهم دی‌ماه، در‌حالی‌که قرار بود پنجمین قسمت از این مستند 10قسمتی پخش شود، پخش نشد. پس از این اتفاق، روزنامه «صبح‌نو» مدعی شد سیدمرتضی میرباقری، معاون سیمای سازمان صداوسیما، دستور توقف پخش این مستند را داده است. دو روز قبل از توقف تولید این مستند؛ یعنی هفتم دی‌ماه، اعتراض‌هایی در مشهد رخ داده بود. برخی دلیل توقف پخش را همین اعتراض‌ها دانستند. محسن یزدی، مدیر مرکز مستند حوزه هنری، در یادداشتی به توقف پخش مستند «خارج از دید» از رسانه ملی انتقاد کرد و گفت: «این مستند ‌یکباره از کنداکتور حذف می‌شود، علتش هم لابد چیزی جز شلوغی‌های اخیر نمی‌تواند باشد؛ اما با چه‌استدلالی؟ کسی نمی‌داند». ادعایی که بی‌اساس هم نبود و با پخش دوباره خارج از دید در 27 دی‌ماه، هم‌زمان با فروکش‌کردن اعتراض‌ها، بر صحت آن افزوده شد. با ادامه پخش خارج از دید حواشي آن نیز ادامه یافت.

واکنش ها در فضای مجازی به انتصاب فروغی

در شبکه های اجتماعی ادعاهایی درباره پیشینه فروغی وجود دارد که تائید شده نیست برای مثال کاربری نوشته است “علی فروغی ورودی ۸۶ رشته حقوق دانشگاه امام صادق -ع- و پسر باجناق حدادعادل و از حامیان قالیباف با کمتر از ۳۰ سال سن مدیر شبکه سه شد.”

برخی کاربران نیز معتقدند با این انتصاب مدیریت شبکه سه به موسسه اوج واگذار شده است. مینا ورشوچی در این باره نوشته است: «تغییر مدیریت شبکه 3 صداوسیما ,اخرین سنگری بود که موسسه اوج در این شبکه فتح کرد.»

عده ای نیز از احتمال تغییر در روند برنامه نود صحبت کرده اند. حامد معتقد است “حدس میزنم ترکش این تغییر به فردوسی پور و نود هم اصابت کن.”

یا کاربری به نام احمد رضا نوشته است: «شبکه سه، شبکه جوان، حالا با مدیر بسیجی. تجربه و تخصص به کنار که حرف زدن ازش شوخیه، اما تعاملش با نود و پخش مسابقات ورزشی خصوصا حین جام جهانی برام جالب توجه خواهد بود. حیف پورمحمدی ادم روشنی بود تو این شهر ادم یک چشمی‌های.»

اما برخی نیز این انتصاب را شایسته سالاری دانسته اند و از آن دفاع کرده اند. محمود رضوی تهیه کننده سینما در این باره توئیت کرده است: «انتصاب مدیر جوان و کاربلد آقای علی فروغی به مدیریت شبکه۳ یکی از ۳شبکه اصلی و استراتژیک سیما، بنا بر پیگیری های جناب آقای دکتر علی‌عسگری اقدامی در خور تحسین و امید آفرین در تغییر نسلی مدیران سیما و نشانه ادامه رویکرد ریاست محترم سازمان در اعتماد به مدیران جوان است.»

علی نادری سردبیر سایت رجانیوز هم در این باره نوشته است: «سالها صداوسیما در اختیارشان بوده، بهترین ساعت آنتن،بیشترین حمایت مالی و اسپانسر تبلیغاتی. حالا که باید برای انتصاب جوانی پرانرژی بجای مدیران مسن خوشحال باشند، اعلام خطر می‌کنند! با اینهمه فرصتی که بشما داده، ژست اپوزیسیونش را می‌گیرد، پس بگذارید مدیریتش هم دست انقلابی‌ها باشد!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خداوکیلی این آقا که زمان پایان جنگ یک سالش بوده، اگر رییس بسیج صداو سیما نبود به این مقام می رسید؟! این همه فارغ التحصیل علم ارتباطات توی بدنه ی این رسانه می باشد، و هیچکس هم پارتی ندارند و خوب هم کار می کنند، حالا یک[…] با چه تجربه یی، شبکه یی حساس رادر دست می گیرد! هنرشان خروج فوج فوج جوان ها از جرگه ی دینداری و کشور است!
    و مگر از آن روز مدیریت در دست غیر انقلابی ها بوده؟! ته ته اش اینه که امید در دل اکثریت را بکشند و بگویند چیزی فرق نکرده! اون از مهندسی اجباری برای کوچ مردم از تلگرام، تعیین تکلیف یک آدم توی قم برای اکثریت و فشار برای استعفا و تحت فشار گذاشتن نهاد های مدنی و احزاب منتقد و…
    اشکالی ندارد به قول آیت ا…جواد آملی، مردم صبرشان را که تمام شد و همه ی راهها را آزمودند، می ریزندشان توی دریا!

    59
    5
  2. کسانی که واکنش نشان داده اند توجه ندارند که کفگیر به ته دیگ خورده و کسی در دور و اطراف نیست جز امثال علی فروغی !

    42
    2
  3. امیدوارم با این انتخاب درهایی باز شود که الان تقریبا بسته بوده، جامعه دیگر نتونسته مشکل شو حل کنه برای همین باید حدیث از امامان و پیامبران دیده شه، سخنرانی از رهبر کبیر انقلاب پخش شه توقع در حد یک دقیقه هست، حدیث در کمتر از 10 ثانیه،

    3
    47
  4. انتصاب علی فروغی ازمدیران زیرمجموعه مدیریت خود صداوسیمابعنوان مدیرجدید شبکه سه بسیارکارشایسته وپسندیده ایست؟خداراشکرمدیر دوتایعتی ازخارج نشینان منصوب نکردند!!

    7
    52
    1. انشالله شعور و درک اینو داشته باشن تو زندگی بفیه دخالت نکنن که خیلی بعید میدونم

      15
      4
  5. نمی دانیم این کاربردعدم تخصص در مدیریت های کشورتاکجاادامه خواهدداشت وریزش نیروی متخصص و جوانان در مملکت تاکجاادامه خواهدیافت فقط خداعاقبت ایران رابخیرکنداین جای مهرتوپیشانی چطورمیافته آخه

    17
    3
  6. ی حساب دو دوتا 4 تاس. پسر باجناق حداد عادله . پسر حدعادل [هم که میدونید.] کلا بعضی‌ها از شکم مادر رییس زاده شده وگرنه ک هممون داریم کار میکنیم از صفرم شروع کردیم .اینا ژنشون فرق داره

    21
  7. ایشو ند همون بسیج خیلی مفید تر بودند . خدایی کار اشتباهیه مدیر شبکه کردنشون . حیف ایشون نیست ؟؟؟

  8. خوب حالش گرفته شد این بچه سوسول . آخه قناری اون موقع تو که به سیب زمینی می گفتم هویج، عادل فردوسی پور عزیز و هم دانشگاهی و هم ورودی سال ۷۱ من، برنامه نود را داشت اجرا می کرد و تو هنوز شبها جایت را خیس می کردی !

    13
    3
  9. البته ناگفته نماند ایشون از ژن های خوب باجناق جناب آقای دکتر حداد عادل هستند و قطعا حقی برگردن ملت ایران دارند.

    اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَهُمْ فِی غَفْلَةٍ مُّعْرِضُونَ
    (زمان) حساب مردم نزدیک شده است، در حالی که آنان در بی خبری، (از آن) روی گردانند!

    18
    1
  10. داره پاک آبروی حزب الهی ها رو میبره بخدا این نماینده ماها نیست….کافیه مقایسه اش بکنید با امثال شهید ابراهیم هادی تا بفهمید میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تاآسمان است….. از قیافه اش پیداست ……..

    13
    1
  11. با این گندی ک سر قضیه فردوسی پور زد بی احترامی به پر بیننده ترین برنامه محبوب مردم یعنی بی احترامی ب خود مردم.خودش زودتر استعفا کنه به نفعه همست. … قلدر

    16
    1
  12. ملت در هرزمینه ای گرفتار ۴ درصدی ها هستند
    این که خوبه ، ببین مدیریت بحران دست کیه.
    مملکت داره به فنا میره

    4
    1
  13. واقعا من متاسفم برای مسولانی که دایه مردم سالاری دارن و میگن تو کشوری زندگی میکنیم که دموکراسی وجود داره، اینکه یه برنامه میلیونی با این همه طرفدار رو با این همه قدمت یک شبه تصمیم میگرن بردارن این یعنی دموکراسی! وقتی یه بچه بسیجی۲۹ ساله که فامیل آقای حداد عادله فرق توپ فوتبال و بسکتبال رو نمیدونه و هی تجربه ای غیر ازساخت یک مستند در تلویزیون نداره میزان مدیر شبکه جوان خب به طبع هیچ توقعی نمیتوان از مسولین رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا