خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اسرائیل حمله زمینی به غزه را آغاز کرد

به گزارش انصاف نیوز، بی.بی.سی درباره ی آغاز حمله ی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد:
«ارتش اسرائیل عملیات زمینی علیه پیکارجویان فلسطینی در نوار غزه را آغاز کرده است.
وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرده عملیات ده روز “لبه محافظتی” تمدید شده است.
آنها گفتند که این در واکنش به ادامه شلیک راکت از غزه و زدن یک “ضربه قابل توجه به حماس است” که غزه را کنترل می‌کند.
به گفته ارتش اسرائیل هدف این حملات زمینی همچنین مسدود کردن تونل های زیرزمینی است که پیکارجویان از آنها برای عبور از دیوارهای حائل استفاده می‌کنند.
همزمان یکی از سخنگویان حماس حمله زمینی اسرائیل به غزه را “اقدامی نسنجیده” ارزیابی کرده و در مورد پیامدهای آن هشدار داده است.
فوزی برهوم، از سخنگویان حماس روز پنجشنبه گفته: “آغاز حمله زمینی به غزه یک اقدام نسنجیده بوده و ما آماده رویارویی با آن هستیم، (این بار) بیشتر از یک شالیط خواهد بود.”
اشاره سخنگوی حماس به گروگان گرفتن کلیک گیلعاد شالیط سرباز ارتش اسرائیل توسط پیکارجویان است که در چند سال اخیر منشاء مناقشه و درگیری میان طرفین بود.
حماس پس از به اسارت درآوردن آقای شالیط در سال ۲۰۰۶، او را پس از گذشت ۵ سال و در برابر آزادی صدها زندانی فلسطینی در سال ۲۰۱۱ با اسرائیل مبادله کرد.
تکذیب ادامه آتش‌بس
روز پنجشنبه یک آتش بس پنج ساعته مراعات شد اما تبادل آتش پس از آن از سر گرفته شد.
حدود ۲۳۰ فلسطینی و یک اسرائیلی در جریان مبادله آتش میان دو طرف طی ۱۰ روز اخیر کشته شده اند.
وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای گفت: “در پی ده روز حملات حماس از زمین، هوا و دریا، و پس از رد مکرر پیشنهادها برای کاستن از وخامت اوضاع توسط این گروه، وزارت دفاع یک عملیات زمینی را در نوار غزه شروع کرده است.
وزارت دفاع گفت که هدف “ایجاد شرایطی است که در آن ساکنان اسرائیل بتوانند در امنیت و ایمنی بدون ترس از تروریسم زندگی کنند و در عین حال به ساختار تروریستی حماس ضربه ای قابل توجه وارد شود.”
همزمان در حالی که درگیری نظامی در غزه از سر گرفته شده، برخی منابع اسرائیلی و حماس خبر دستیابی به آتش بس جامع در پی مذاکرات در مصر را تکذیب کرده اند.
در واکنش به اظهارات یک مقام ارشد اسرائیل در مورد توافق اسرائیل و حماس بر سر برقراری آتش بس جامع در جنگ غزه، آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسرائیل، روز پنجشنبه (۲۶ تیر) دستیابی به چنین توافقی را تکذیب کرده است.
همچنین، موسی ابومرزوق، از اعضای ارشد حماس که در قاهره به سر می برد، دستیابی به توافق آتش بس را نادرست خوانده و گفته است که ظرف چهل و هشت ساعت گذشته، مذاکراتی با مقامات مصری نداشته اند.
از ده روز پیش، نوار غزه هدف حملات سنگین هوایی اسرائیل قرار داشته و در مقابل، شبه‌‌نظامیان فلسطینی مستقر در غزه به پرتاب موشک به داخل خاک اسرائیل مبادرت کرده‌اند. اسرائیل هشدار داده بود که تا زمانی که موشک‌پرانی فلسطینیان متوقف نشود، به عملیات نظامی علیه غزه ادامه خواهد داد و احتمال حمله زمینی به این بخش از اراضی فلسطینی را نیز مطرح کرده بود.
به گفته مقامات فلسطینی، از زمان آغاز عملیات سنگین اسرائیل علیه نوار غزه در روز ٨ ژوئیه، تا کنون بیش از دویست و بیست فلسطینی کشته و بیش از یکهزار و ششصد نفر دیگر زخمی شده‌اند».
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا