خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آمریکا بزرگترین صادرکننده نفت جهان می‌شود

گروه مالی آمریکایی “سیتی” پیش‌بینی کرد آمریکا تا سال میلادی آینده از عربستان پیشی گرفته و بزرگترین صادرکننده نفت جهان میشود.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، تحلیلگران سیتی گروپ در یادداشتی نوشتند: با افزایش بی سابقه تولید نفت آمریکا به سطح بالا همزمان با تولید محدود اوپک، آمریکا در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین صادرکننده نفت و محصولات نفتی جهان در سال ۲۰۱۹ قرار دارد.

آمار رسمی نشان داد صادرات نفت و محصولات نفتی آمریکا هفته گذشته به رکورد ۸.۳ میلیون بشکه در روز صعود کرد. در مقایسه، صادرات عربستان در ژانویه ۹.۳ میلیون بشکه در روز و روسیه ۷.۴ میلیون بشکه در روز بوده است.

ادامه تلاش‌های اوپک و متحدانش برای محدود کردن تولید و کاهش اشباع جهانی کمک کرده بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۴ صعود کند و این امر جهش فعالیت شرکت‌های حفاری شیل را بدنبال داشته که تولیدشان همچنان به رکوردهای بالای جدیدی صعود می‌کند.

سیتی گروپ اعلام کرده باید دید آیا اوپک و شرکایش در واکنش به تهدید فزاینده که رشد تولید آمریکا برای سهم بازارشان ایجاد کرده است، به توافق کاهش تولید زودتر خاتمه می‌دهند یا خیر.

افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا

شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا با برنامه تولیدکنندگان برای بالا بردن تولید و سود بردن از قیمت‌های بالا، هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافت.

شرکت خدمات میدان انرژی “بیکرهیوز” روز جمعه اعلام کرد شرکت‌های حفاری در هفته منتهی به ۲۷ آوریل، ۵ حلقه به شمار دکل‌های حفاری اضافه کردند و مجموع دکل‌های حفاری را به ۸۲۵ حلقه رساندند که بالاترین میزان از مارس سال ۲۰۱۵ است.

شمار دکل‌ها از ابتدای آوریل تاکنون ۲۸ حلقه رشد کرده و از ابتدای امسال تاکنون ۷۸ حلقه افزایش داشته است.

شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا که معیار سنجش تولید آینده است، در مقایسه با ۶۹۷ حلقه در مدت مشابه سال گذشته، بسیار بالاتر است. شرکت‌های انرژی آمریکایی بدنبال بهبود مستمر قیمت نفت از اواسط سال ۲۰۱۶، هزینه حفاری را افزایش داده اند.

تولیدکنندگان آمریکایی حفاری شیل را عمدتا در منطقه پرمیان وست تگزاس و نیومکزیکو که بزرگترین میدان نفتی آمریکاست، شتاب بخشیده و تولید این کشور در سال میلادی جاری را به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز رسانده اند.

بهای معاملات نفت آمریکا هفته گذشته به مرز ۶۸ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت از نوامبر سال ۲۰۱۴ بود. میانگین بهای معاملات آتی از ابتدای امسال تاکنون ۶۴ دلار بوده که در مقایسه با ۵۰.۸۵ دلار در سال ۲۰۱۷ و ۴۳.۴۷ دلار در سال ۲۰۱۶، رشد چشمگیری داشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا