خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام جزییات «طرح صلح» ترامپ برای مسئله فلسطین پس از انتقال سفارت به قدس

یک مقام عالی رتبه سیاسی رژیم اسرائیل اعلام کرد، دونالد ترامپ بعد از افتتاح سفارت کشورش در قدس در ۱۴ ماه مه طرح صلح جدید را هم ارائه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، این منبع به شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته است، آمریکایی‌ها طرح صلح خود را بعد از افتتاح سفارت جدید آمریکا در قدس رو خواهند کرد. قرار است این طرح آمریکایی شامل پرداخت غرامت به فلسطینی‌ها در تلاش برای بازگرداندن آنها به صحنه باشد.

این شبکه سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی که امروز (یکشنبه) انجام می‌گیرد را با آماده سازی برای اعلام طرح صلح احتمالی آمریکا مرتبط دانسته است.

پامپئو در ابتدای سفر دوره‌ایش به خاورمیانه روز شنبه وارد ریاض شد.

به گزارش این شبکه عبری زبان، اسرائیل با اعلام ترامپ مبنی بر اینکه حضورش در مراسم افتتاحیه سفارت را بررسی می‌کند، غافلگیر شد.

این شبکه به نقل از منابع دیپلماتیک که نام‌شان را فاش نکرد، گزارش داد، اسم ترامپ در لیست مدعوینی که با آمریکایی‌ها درباره حضور آنها در مراسم افتتاحیه سفارت توافق شده، وجود ندارد و اسرائیلی‌ها منتظرند ببینند که رئیس‌جمهوری آمریکا آنها را با ورودش به قدس غافلگیر می‌کند یا نه.

در ششم دسامبر ترامپ قدس را به طور کامل یعنی دو بخش شرقی و غربی آن را پایتخت اسرائیل و آغاز انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس را اعلام کرد که واکنش‌ها اسلامی، بین‌المللی و فلسطینی را به همراه داشت.

در ماه‌های اخیر نیز صحبت‌های زیادی درباره طرح آمریکا برای حل و فصل درگیری‌های اسرائیل و فلسطین تحت عنوان “معامله قرن” مطرح شده است.

گزارش‌های خبری غربی جزئیاتی از این طرح را فاش کرده‌اند که شامل به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، الحاق شهرک‌های بزرگ صهیونیستی در کرانه باختری به اسرائیل در مقابل عقب‌نشینی تدریجی اسرائیل از مناطق فلسطینی اشغالی می‌شود که این مساله با مخالفت فلسطینی‌ها روبه‌رو شده است.

مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطین از آوریل ۲۰۱۴ در پی طفره روی تل‌آویو از اجرای آنچه باید در راستای روند صلح انجام دهد، متوقف شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا