خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درختکاری‌های سیاسی [+ تصاویر]

رهبران سیاسی جهان سالهاست از درختکاری به عنوان نمادی برای تاکید بر آغاز راهی جدید، حل اختلافات یا بزرگداشت رخدادهای گذشته استفاده می‌کنند.

تجارت آنلاین نوشت: پایگاه خبری دویچه وله در گزارشی برخی از مهمترین درختکاری‌های سیاسی را به تصویر کشیده است:

رهبران جهان سالهاست از درختکاری به عنوان نمادی برای تاکید بر آغاز راهی جدید، حل اختلافات یا بزرگداشت رخدادهای گذشته استفاده می‌کنند. به گزارش تجارت آنلاین از ایسنا، پایگاه خبری دویچه وله در گزارشی برخی از مهمترین درختکاری‌های سیاسی را به تصویر کشیده است:

“دوباره زمین را با عظمت کنیم”

سیاستمداران گاها به نماد سازش و حل اختلافات اقدام به درختکاری می‌کنند. در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از پذیرش تاثیر منفی تغییرات آب و هوایی امتناع کرده است، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار تشدید تلاش‌ها برای مقابله با این پدیده شده است. با کاشت یک درخت با همکاری دو طرف، شاید ماکرون امید داشت که اختلافاتش را با ترامپ حل کند و زمین را دوباره با عظمت کند.

شروع‌های جدید

کره‌شمالی و کره‌جنوبی رسما از سال ۱۹۵۰ در حالت جنگی بوده‌اند. وقتی برای اولین بار یک رهبر کره‌شمالی وارد خاک کره‌جنوبی شد برای بزرگداشت این روز، کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی و مون جائه-این رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی درختی را به نماد آغاز فصلی جدید کاشتند. ساعاتی پس از درختکاری، طرفین به پایان جنگ کره متعهد شدند.

پسر کو ندارد نشان از پدر

اما کیم جونگ اون اولین رهبر کره‌شمالی نبود که یک مراسم درختکاری راه انداخت. پدر او کیم جونگ ایل فقید روزی هنگام بازدید از یک یگان ارتش به همراه یک سرباز کره‌شمالی درختی کاشت. این نشان داد که حتی کاشتن درختان هم می‌تواند ابزاری برای پروپاگاندا باشد.

ریشه‌های عمیق

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از همان ابتدای حرفه سیاسی‌اش درختکاری کرده است. برای یادبود هزارمین سالروز تاسیس مکلنبورگ در ۱۹۹۵، مرکل در زمانی که جوانترین وزیر دولت هلموت کوهل فقید بود، یکی از آن هزار درخت را کاشت.

بیل زدن زمین

سال ۲۰۰۸ مرکل در کنار سایر رهبران سیاسی عضو نشست گروه هشت در ژاپن یک درخت کاشت. همراهان او جورج بوش، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری سابق فرانسه و یاسوئو فوکودا، نخست‌وزیر سابق ژاپن بودند. این سومین حضور مرکل در نشست گروه هشت پس از رسیدن به صدراعظمی در سال ۲۰۰۵ بود.

برخی رفتند و برخی ماندند

مرکل سال ۲۰۱۶ برای نشست گروه هفت به ژاپن بازگشت. او تنها رهبر سیاسی جهان بود که از زمان کاشت درخت در سال ۲۰۰۸ هنوز در قدرت مانده بود. اما این مانع از آن نشد که او از کاشت درخت با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا منصرف شود.

ورق خوردن برگی جدید

سال ۲۰۱۴ آلمان، کانادا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا در اقدامی روسیه را از گروه هشت اخراج کردند که دلیلشان مداخله نظامی این کشور و الحاق شبه جزیره کریمه از اوکراین بود. اما آن سال، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جریان نشست همکاری اقتصادی آسیا – اقیانوسیه درختی در پکن کاشت. برای برخی، این به معنای ورق زدن برگ جدیدی بود.

کاشت بی‌ حاصل

یک سال پیش از آنکه جنگ سوریه را در بر بگیرد، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به همراه عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه متوفی عربستان در بیروت لبنان درخت کاشت. این امری بی‌سابقه بود و هدفش کاهش تنش‌ها در منطقه عنوان شد. از آن زمان، دمشق و ریاض از طرف‌های متفاوت درگیر در جنگ سوریه حمایت کردند.

نشانه صلح

سال ۲۰۱۴ شیمون پرز، رئیس متوفی رژیم صهیونیستی میزبان پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان شد. آنها درخت زیتونی کاشتند؛ گونه‌ای از گیاهان که نماد صلح است. پاپ به پرز و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: جراتی که صلح می‌خواهد بسیار بیشتر از جنگ است. باید شجاعت داشت که به صلح آری و به جنگ نه بگوییم.

عادتی دیرین

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا در طول حیات خود بارها و بارها درخت کاشته است. او سال ۱۹۵۱ در جریان سفر به ونکوور، زمانی که هنوز شاهدخت بود، برای یادبود درختی در یک باغ کاشت. برای ملکه درختکاری راهی برای گرامیداشت مردم، مکان‌ها و رویدادها است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا