خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موضع جدید رهبر کره‌شمالی در قبال ژاپن

رهبر کره‌شمالی گفته که آماده است «در هر زمانی» با ژاپن گفت‌وگو کند. این در حالی‌ست که توکیو به دلیل منزوی بودن در روند آشتی دو کره، به‌شدت ابراز نگرانی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی، امروز- یکشنبه- خبر داد که «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی آمادگی‌اش برای گفت‌وگو با ژاپن را اعلام کرده است.

کیم، روز جمعه با «مون جائه‌این» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی دیداری تاریخی در شهرک مرزی «پانمونجوم» برگزار کرد و به این ترتیب نخستین مقام در کره‌شمالی شد که از زمان جنگ در شبه‌جزیره کره، پا به خاک همسایه جنوبی می‌گذارد.

قرار است رهبر کره‌شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا طی چند هفته آینده دیدار کنند. موعد و مکان این نشست دوجانبه قطعی نشده است.

در این میان، ژاپن که هم‌پیمان اصلی آمریکا در آسیا محسوب می‌شود، به دلیل موضع سختگیرانه‌اش درقبال مذاکرات با پیونگ‌یانگ، خودش را در تحولات دیپلماتیک کنونی منزوی می‌بیند.

«شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن پیشتر از نیت خود برای گفت‌وگو با کره‌شمالی خبر داده است و این پیام را مون در دیدار روز جمعه به اطلاع کیم رساند.

سخنگوی ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی به خبرنگاران گفت: «رئیس‌جمهور مون به کیم گفت که آبه،  می‌خواهد با کره‌شمالی گفت‌وگو کرده و روابط دوجانبه را عادی‌سازی کند. کیم نیز پاسخ داد که کره‌شمالی آماده گفت‌وگو با ژاپن در هر زمانی است.»

به گفته این سخنگو، مون نیز پاسخ رهبر کره‌شمالی را طی گفت‌وگوی تلفنی امروز صبح به نخست‌وزیر ژاپن منتقل کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا