خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مروری بر خطبه‌های امروز نماز جمعه در سراسر کشور

گزارش ایسنا از خطبه‌های امروز نماز جمعه در سراسر کشور را در ادامه می‌خوانید:

امام جمعه شیراز تاکید دارد کسی که مرتکب گناه کبیره می‌شود، عادل نیست و نباید مسئولیت را به افرادی که عادل نیستند، واگذار کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به آیه هشتم سوره‌ی مبارکه مائده، گفت: اگر می‌خواهیم با تقوا باشیم باید تلاش کنیم که در رفتار با دیگران از مرز انصاف خارج نشویم.

امام جمعه شیراز گفت: اگر کسی بخواهد عدالت را در جامعه پیاده کند، خودش باید عادل باشد، نه این‌که موردی عدالت را اجرا کند، شخصیتش باشد؛ مدیران جامعه اسلامی باید عادل باشند.

وی گفت: هیچ رئیسی نباید بگوید که هر کس که دلم خواست می‌گذارم در مناصب، وقتی افراد عادل وجود دارند باید در انتخاب افراد مراقب باشیم.

وی ادامه داد: یکی از موارد که جزو گناهان کبیره محسوب می‌شود، توجه نکردن به حقوق والدین است؛ بعضی صحنه‌ها خیلی رنج آور است، باید کاری کنیم که رفتار جوانان با بزرگترها درست باشد؛ جوانگرایی یعنی هم مسئولیت بده هم مسئولیت بخواه، یکی از جوانب مسئولیت خواستن، رعایت احترام والدین است.

امام جمعه شیراز با بیان این‌که کسی که دل مادرش را شکسته نمی‌تواند مدیر باشد، گفت: کسی که دل پدر و مادر را شکسته است، دل مردم را به راحتی خواهد شکست. کسی که صله رحم نکند برای خود و دیگران مشکل ایجاد می‌کند. صله رحم سی سال عمر را اضافه می‌کند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید آرامش داشته باشید، صله رحم کنید، با خانواده حرف بزنید، ائمه گاهی با فامیل،‌ حتی کسانی که دشمنان‌شان بودند مراوداتی داشتند و دست آنان را می‌گرفتند؛ همیشه نمی‌توان با مر قانون مسائل را حل کرد، قرار نیست به واسطه صله رحم قانون را زیرپا گذاشت، صله رحم به این معنا نیست که از میز و مسئولیت برای آنها خرج کن. رانت به قوم و خویش نده اما محبت را دریغ نکن، صله رحم ارتباط دوستی و محبت با بستگان است.

امام جمعه شیراز با تاکید براینکه قسم دروغ و شهادت دروغ، گناه کبیره است، گفت: رباخواری که دارد مانند موریانه اقتصاد کشور را می‌خورد، چه در ظاهر چه در پنهان، گناه کبیره است، اگر از این گناهان کبیره بتوانیم دور شویم شخصا عادل خواهیم شد، اگر شخصا عادل شویم، جامعه را به سمت عدالت سوق خواهیم داد.

آیت‌الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با بیان این مطلب که در آستانه دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران را خداگرایی و خداخواهی و دین‌خواهی و رواج آن در دنیا دانست و گفت: انقلاب اسلامی زمانی در جهان واقع شد که تمدن حاکم بلامنازع عالم، لیبرال دموکراسی بود،‌ تمدنی که بر پایه قهر با خدا ایجاد شده است.

دژکام گفت: حرکت اروپا بعد از رنسانس از قهر کردن با خدا شروع شد، آنان با کلیسا قهر کردند و رسیدند به اینجا که می‌بینید؛ آنوقت حرف و اندیشه خود را تسری دادند حتی در ایران.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شاه، جرائم و خلافهای متعددی مرتکب شده بود، جرم اول شاه را قهر با خدا و دین دانست و گفت: آن ملعون رسما در میدان آستانه قم ایستاد و به حرم مطهر حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت به اینها بگویید دوره شما و دین تمام شده است.

او گفت: ملت ایران با حرکت خود نشان داد که دوره خداخواهی و دین خواهی نه تنها تمام نشده بلکه امروز هم به امید دوره‌ای در حال تلاش و نبرد هستیم به امید روزی که پرچم خداخواهی و حکومت عدل مهدوی در سراسر جهان برپا شود.

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه آمریکا از این حرکت دینخواهی و خداخواهی هراس دارد، گفت: اگر نترسیده بود نمی‌گفت تحریم همه جانبه می‌کنیم، ترامپ بدبخت ترسیده است، خیال می‌کند قیافه می‌گیرد و قلدری می‌کند، از ملت ایران ترسیده، اما فریاد بلند مردم ایران که مبارزه با استکبار را در یک شعار خلاصه کرده همچنان تا تبدیل کاخ سفید به حسینیه ادامه دارد.

دژکام همچنین بر لزوم پاسداشت و احترام ایام فاطمیه را متذکر شد و تاکید کرد که برپایی جشن چهل سالگی انقلاب نباید در قالبی انجام شود که تناسبی با ایام فاطمیه نداشته باشد.

امام جمعه موقت ورامین: ملت ایران اگر اهل سازش و تسلیم بود، در ۴۰ سال گذشته تسلیم می‌شد

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نمازجمعه ورامین طی سخنانی گفت: امروز دشمن به شدت به جنگ روانی روی آورده است، تا با جوسازی، تخریب، دروغ و شایعه جوانان و مردم را از امید به آینده مایوس سازد، توهین، تطهیر رژیم منحوس پهلوی و منافقین کوردل و دوست جلوه دادن خائنان به ملت در دستور کار دست اندرکاران جنگ روانی قرار دارد.

وی با بیان این که برخی خبرها حاکی است، که آمریکا بودجه جنگ روانی علیه انقلاب اسلامی را از ۲۰۰ میلیون دلار به ۴۵۰ میلیون دلار افزایش داده است، گفت: نتیجه این افرایش بودجه را در فضای مجازی و حملات وحشیانه علیه اعتقادات، تخریب جایگاه ها به ویژه جایگاه ولایت فقیه و بی اعتماد کردن مردم به نظام و انقلاب مشاهده می کنیم.

محمودی ادامه داد: البته ملت ایران نشان داده است، فریب عمرو عاص‌های ماهواره‌ای و ابوموسی اشعری‌های زمان را نخواهند خورد و نشانه آن حضور ملت ایران در صحنه های انقلاب است و ان شاءالله اوج این حضور را در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال و چهل سالگی انقلاب اسلامی خواهیم دید، اما آن چه مایه نگرانی و گله مندی است، برخی اظهار نظرهای ناصواب است.

وی تاکید کرد: در نظام اسلامی وظیفه تمام فوا تعریف شده و جایگاه ها مشخص است و اگر بنا است، قانونی تصویب، تحلیل و یا تبیین  شود، جایگاه آن در مجلس و سپس شورای نگهبان است و اگر اختلافی بین آن ها بود، مجمع تشخیص مصلحت نظام یا در حوزه‌های فرهنگی نهادهایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی است، در این جایگاه‌ها می‌توان مناظره و گفتگو کرد ولی وقتی قانونی تصویب و ابلاغ شد، باید توسط دولت و رییس جمهور اجرا شود، در این مواقع کسی از قوه مجریه انتظار سخنرانی و تحلیل ندارد، توقع اجرای قوانین است.

خطیب جمعه ورامین گفت: چرا برخی مسئولان اجرایی با طرح مباحث فرعی در تریبون ها فرافکنی می کنند، بهتر است، رییس جمهور به میان مردم برود و مشکل اصلی آنها را بپرسد، سامان دهی فضای مجازی وظیفه کیست، کدام دولت با تدبیر این گونه فضای مجازی را باز می‌گذارد، مردم و نظام از دولت انتظار اجرای مصوبات را دارند، نه سخنرانی.

وی افزود: ما نگرانیم، که بی توجهی به اصول و مبانی فقهی و اسلامی و عدم اجرای احکام الهی مصداق ناسپاسی و ناشکری نظام اسلامی باشد، آقایان مسئول، ۲۵۰ هزار شهید برای چه خون دادند، در وصایای شهدا پیروی از ولایت فقیه مورد تاکید قرار داده است، اما امروز برخی دولتمردان سعی دارند، توپ را در زمین رهبری بیاندازند، در حالی که قانون وظایف را مشخص کرده است، باید افرادی که زمانی که از مردم رای می گرفتند، وعده دادند، حال پاسخگو باشند.

امام جمعه موقت ورامین به بی توجهی به نظر رهبری در امضای برخی کنوانسیون ها و قراردادها اشاره کرد و گفت: در برجام آن شد، که شد، اما امروز نیز بحث های جدید مطرح است و برخی ها فضاسازی می کنند، تا دوباره رهبری را وارد این ماجراها کنند، من با صراحت اعلام می کنم، ملت ایران اگر اهل سازش و تسلیم بود، در ۴۰ سال گذشته تسلیم می شد و این همه شهید نمی داد و سختی نمی کشید، ملت ایران برای استقلال، عزت و انقلاب خود تمام سختی ها را به جان خریده است و خواهد خرید.

قدردانی امام جمعه از مردم و نیروی انتظامی در واکنش به خبر آزار و اذیت دختران جوان در پارک ائل گلی تبریز

امام جمعه تبریز با بیان این که هدف اسکتبار جهانی و نظام سلطه، حذف محور مقاومت در منطقه است، گفت: دشمنان تا کنون نتوانسته‌اند به این خواسته‌شان برسند و بعدها هم نخواهند توانست.

حجت‌الاسلام محمد علی آل هاشم در تریبون نماز جمعه این هفته با اشاره به برگزاری نشست ضدایرانی در ورشو لهستان، اظهار کرد: این نشست با شعار “صلح و ثبات در خاورمیانه” برگزار می‌شود که از همان ابتدا با مخالفت بسیاری از کشورها از جمله روسیه مواجه شد.

وی اضافه کرد: وزیر امور خارجه ایران، برگزاری این نشست را حرکتی ضدایرانی و از پیش شکست خورده اعلام کرد و سفیر روسیه نیز آن را اقدامی غیر سازنده برای امنیت منطقه ذکر کرد.

وی اضافه کرد: یکی از دیپلمات‌های آمریکا اعلام کرد که هدف این نشست ضدایرانی نیست و جلسه‌ای در خصوص یمن و اقدامات موشکی است، اما صحبت‌هایی نیز در خصوص ضرورت اقدام علیه برنامه‌های موشکی و ادعاهای آمریکا و صهیونیسم در خصوص حزب الله می‌شود.

آل هاشم در ادامه ضمن قدردانی از مردم آذربایجان و نیروی انتظامی در واکنش به خبر مورد آزار و اذیت قرار گرفتن دختران جوان در پارک ائل گلی تبریز، اظهار کرد: چرا باید سایر افراد هچون نیروهای ارزشی و مومنان در مراکز تفریحی و پارک‌ها حضور نداشته باشند، این اقدام، یکی از راه‌های مقابله با ناهنجاری‌ها و پیشگیری از سوء استفاده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیش رو بودن روز جهانی کمک به جزامیان و ضمن قدردانی از پرستاران و کسانی که به این بیماران رسیدگی می‌کنند و با گرامیداشت یاد دکتر مبین، پدر جزامیان ایران، تاکید کرد: افرادی که بضاعت کافی، وضع مالی خوب و نذری دارند، کمک به این افراد و نیازمندان را نیز فراموش نکنند، در مراجعه اخیرم به آسایشگاه جزامیان تبریز با صحنه‌های دلخراشی روبه‌رو شده‌ام، مثلا بیماری بود که از قبل از پیروزی انقلاب در آسایشگاه بود.

آل هاشم با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای صرف هزینه‌های گزاف مجالس ختم سایر هزینه‌ها در امور خیریه، اضافه کرد: هزینه‌های گزاف این مجالس می‌تواند صرف کمک به جزامیان، آزادی زندانیان، صندوق مستمندان، کمیته امداد و سایر موسسه‌های خیریه باشد.

انتقاد علم‌الهدی از نحوه فیلترینگ فضای مجازی و مدیریت برخی مسئولان

امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که آمریکا با تمام شیطنت‌ها نمی‌تواند به اهداف خود برسد، گفت: مشکل اصلی ما این است که در داخل ممکلت سوء مدیریت مسئولان به کمک آمریکا رفته است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تسلیت دهه فاطمیه، اظهار کرد: دشمن به خط آخر رسیده و اگر بیش‌تر از این ادامه پیدا کند، امریکا دچار فروپاشی می‌شود و دیگر ایالات محتده امریکا وجود نخواهد داشت. هم‌چون شوروی که دچار فروپاشی شد، این نقطه فروپاشی امریکاست و به خط آخر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: امریکا همه شیطنت‌ها، ابلیس‌گری‌ها و نابه‌کاری‌ها را برای حفظ موجودیت خود به کار می‌برد تا ما را براندازی کند. ما به همان نقطه‌ای رسیدیم که باید راهبردمان مقاومت حضرت زهرا(س) باشد.  تا هرکجا حضرت فاطمه زهرا(س) ایستاد ما هم باید بایستیم.

علم‌الهدی در ادامه گفت: جریانی امنیتی به کار افتاده است و می‌گوید که گوشت کیلویی 27 هزار تومان به مشهد وارد می‌شود و با همه هزینه‌ها باید کیلویی 35 هزار تومان به دست مردم برسد. حال مردم باید گوشت 75 هزار تومانی بگیرند و برای یک گوشت ارزان در صف‌های طولانی بایستند. این چه نوع مدیریتی است؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد سفره دین را از زیر پای ما جمع کند؛ بعد شما می‌گویید چادر آنقدر مهم نیست و هر کسی که می‌خواهد با چادر بیاید و هر کسی که نمی‌خواهد بدون چادر بیاید. آیا چادر مهم نیست؟ در تمام مذاهب اسلامی فرقه‌ای پیدا نمی‌شود که بگوید حجاب واجب شرعی نیست. حجاب واجب شرعی است و بی‌حجابی حرام شرعی است و تظاهر به بی‌حجابی تظاهر به حرام و تظاهر به منکر است. هر کسی که می‌خواهد چادر سرش نکند؟ یعنی ما شهید دادیم و پای این انقلاب ایستاده‌ایم که منکر شرعی در کشور ما آزاد باشد؟ آیا این حرفی است که شما آقای مسئول بگویید؟

وی با اشاره به این‌که «امروزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داد همه را در آورده است»، عنوان کرد: این فضای مجازی حتی فریاد خانواده‌های لامذهب و لائیک را نیز درآورده است. حتی خانواده‌ای که دین ندارد و انقلاب را نمی‌شناسد می‌گوید امنیت ناموس از من گرفته شده است و دختر من به هیچ وجه در یک امنیت، عفت و عصمت نیست. ولو بی‌دین است، اما ناموس و عفت و عصمت خانوادگی خود را می‌خواهد.

علم‌الهدی ادامه داد: در این شرایط شما می‌گویید ما همان مقدار را فیلتر کردیم پشیمان شدیم. حتماً باید پشیمان باشید، چراکه درست فیلتر نکردید. کاری که کردید درست نبود چون عقیده نداشتید. اگر می‌خواستید درست انجام دهید اول شبکه‌های اجتماعی را تقویت می‌کردید و بعد شبکه‌های خارجی را فیلتر می‌کردید.

وی افزود: شما پهنه باند 500 را به شبکه خارجی فاسد و مفسد دادید و پهنه باند 35 را به شبکه داخلی دادید و بعد فیلتر کردید. مشخص است این فیلتر اثر معکوس دارد. چراکه نیازهای مردم با این شبکه داخلی حل نمی‌شود.

نعیم‌آبادی: 22 بهمن کاری کنیم که آمریکا برای همیشه از فضولی کردن پشیمان شود

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با تأکید بر این‌که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از راه‌های مختلف سعی در ضربه زدن به این نظام و انقلاب را دارند، عنوان کرد: در شرایطی که استکبار از راه سفره می‌خواهد به ما ضربه بزند باید با تمسک به اهل‌بیت (ع)، زمینه تنظیم بازار را فراهم‌سازیم.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر، افزود: در روز 12 بهمن و آغاز دهه فجر امسال باید آنچنان در مراسم گرامیداشت چهل‌سالگی انقلاب حضور قوی، پرشور و چشمگیری داشته باشیم که آمریکا برای همیشه از فضولی کردن پشیمان شود.

نعیم‌آبادی در ادامه با بیان این مطلب که در شهر بندرعباس روزانه 40 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود اما مردم برای یک لیتر بنزین صف می‌کشند؛ افزود: چرا این افراد با آبروی نظام بازی می‌کنند، نظام مفت به دست نیامده که به برخی این‌گونه آبروی آن را می‌برند؟

امام‌جمعه بندرعباس هم چنین خاطرنشان کرد: چرا برخی افراد یکدیگر را تخریب و به هم اهانت می‌کنند، در آموزه‌های دینی و رفتار ائمه اطهار (ع) این‌گونه رفتارها مشاهده نشده و ما نیز باید با تمسک به سیره ائمه اطهار(ع) به خودسازی بپردازیم.

نعیم‌آبادی به اشاره به برگزاری نشستش با خبرنگاران، عنوان کرد: خبرنگاران در این نشست، دو مطلب عنوان کردند. نخست این‌که برخی از مسئولان زودرنج هستند و نقد را نمی‌پذیرند و اگر ما مسئولی را نقد کنیم ارتباط خود را با رسانه مربوطه قطع می‌کنند و ما را از جلسات بعدی مطلع نمی‌کنند. مسئولان بدانند که جلوگیری از انتقاد، شایسته نیست و کسی حق ندارد به دلیل انتقاد، با رسانه‌ها قطع ارتباط کند .

وی با اشاره به برگزاری نشست بررسی راهکارهای معارف صحیفه سجادیه و اجلاس مساجد در بندرعباس، تصریح کرد: تعدادی از اندیشمندان از کشورهای مختلف دنیا در این نشست حضور داشتند و همه بر این اصل معتقد بودند که اگر بخواهیم اصلاحات موردنیاز انجام شود باید مساجد اصلاح شود چراکه مساجد اصل هستند. ازاین‌رو باید تنگ‌نظری‌ها را کنار بگذاریم، مساجد را تقسیم نکنیم.

امام‌جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه مسجد راست و چپ نداریم، گفت:  مسجد، کانون فهم اسلام است و به فرموده امام راحل؛مسجد سنگر است و سنگر از آن‌همه مردم است. هم‌چنین ائمه جماعات نیز تنها به اقامه نماز در مسجد اکتفا نکنند و زمان مناسبی را برای برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در نظر بگیرند.

نعیم‌آبادی در پایان گفت: مساجد تنها برای ادای فریضه الهی نماز نیستند بلکه باید کانون هدایت، تبلیغ دین و تفسیر باشد.

امام جمعه قم: تلاش‌های زیادی برای تطهیر رژیم طاغوت انجام می‌شود

امام جمعه موقت قم گفت: همه باید در برابر اسناد بین المللی از جمله FATF و پالرمو موضع شجاعانه و هوشمندانه ای داشته باشیم.

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس با گرامیداشت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد: بیش از 130 آیه در قرآن کریم درباره حضرت فاطمه وجود دارد و یا به شان این بانوی بزرگ تطبیق داده شده که در آن مقام عصمت و طهارت و علم و دانش او را تبیین می کند.

امام جمعه موقت قم افزود: همچنین بیش از 100 صفت و ویژگی درباره این بانو از شیعه و سنی نقل شده و بیش از 500 حدیث و گزارش نیز مناقب و منزلت ایشان را مورد توجه قرار داده است.

وی در ادامه به سیره و سبک زندگی ایشان در ابعاد فردی و اجتماعی و خانوادگی اشاره کرد.

اعرافی در بخش دیگر با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود:ملت ایران سهامداران واقعی و اصلی انقلاب اسلامی هستند که با شجاعت خود در بسیاری از صحنه ها حضوری موثر و انقلابی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی به سر می‌بریم که تلاش‌های زیادی برای تطهیر رژیم طاغوتی انجام می‌شود. با مقایسه‌ای ساده میان دستاوردهای انقلاب و شرایط قبل از انقلاب می‌توان شاخص‌های مهمی چون استقلال و آزادی و امنیت را جزئی از دستاوردهای انقلاب برشمرد.

اعرافی افزود: اقتدار ایران اسلامی و انقلاب در 22 بهمن تجلی بیشتری پیدا می کند و حضور مردم همه توطئه‌های مستکبران جهان را نقش بر آب خواهد کرد.

وی متذکر شد: چند ماه است اروپائیان وعده‌های واهی می‌دهند و وعده‌ها را به تاخیر می‌اندازند، صبر ملت انقلابی و مسئولان حدی دارد، باید به توان خودمان برگردیم و با نیروی اسلامی و ارزش‌های الهی و نیروی درون زای ملت مسیر موفقیت را بپیمائیم.

وی با اشاره به زنجیره‌های خیانت آمریکایی‌ها یادآور شد: آمریکا امروز در ونزوئلا دخالت غیرقانونی کرد و در برابر دولت قانونی ایستاد و علیه ایران نیز تحریم‌های جدید به وجود آورد. آنها می‌خواهند در لهستان کنفرانسی علیه ایران راه بیاندازند، از طرفی خبرنگار پرس تی وی را در آمریکا بدون رعایت قانون دستگیر کردند.

اعرافی گفت: ما با مذاکره با آمریکا به جایی نمی‌رسیم و به فضل الهی در برابر آنها خواهیم ایستاد.

امام جمعه رشت: پافشاری برخی از مسئولان بر قانون ظالمانه «CFT» مایه تعجب است

امام جمعه رشت، پافشاری برخی از مسئولان بر «CFT» را مایه تعجب دانست و خاطرنشان کرد: مسئله برجام غیر قابل اعتماد بودن غرب را برای ما آشکار کرد، اما با وجود ظالمانه بودن قانون «CFT» برخی همچنان دنبال اجرای آن در کشور هستند.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان این‌که مسئولان باید ایستادگی و مقاومت بر سر آرمان‌های انقلاب را از مردم یاد بگیرند، افزود: جمهوری اسلامی با محور قرار دادن استقلال و قطع وابستگی از بیگانگان پیشرفت همه جانبه در عرصه های علمی و فناوری، نظامی و سیاسی داشته و در طول چهل سال گذشته با وجود همه فرازها و نشیب ها انتخابات های متعددی با حضور چشمگیر مردم برگزار کرده که نشان دهنده مردمی بودن آن است.

این کارشناس دینی با بیان این‌که 11 میلیون نفر در اولین انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کردند، ادامه داد: این مشارکت در دنیا بی نظیر بود؛ اگرچه انتخاب بنی صدر مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد، اما مردم همواره با پیروی از معمار کبیر انقلاب از گردنه های سخت و صعب اوایل انقلاب به سلامت گذشتند و از هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند.

امام جمعه رشت با اشاره به جریان اتحاد کمونیست ها در بهمن ماه سال 60، یادآور شد: منافقین نزد مردم ایران منفورترین هستند و مردم خودشان جواب منافقین را دادند.

وی قدرت پوشالی استکبار جهانی در راس آن آمریکا و اسرائیل غاصب را رو به افول دانست و تصریح کرد: امروز ایران الگوی ملت های جهان است و ابرقدرت ها دیگر نمی توانند برای کشورها تعیین تکلیف کنند. با وجود هشدار مقام معظم رهبری نسبت به وقوع فتنه احتمالی در سال 98، متاسفانه برخی از سیاسیون خط قرمز ولایت را نادیده می گیرند و به تجزیه و تحلیل فرمایشات رهبری می پردازند.

فلاحتی با بیان این‌که نظام اسلامی به پشتوانه مردم ابرقدرت ها را مچاله می کند، متذکر شد: جمهوری اسلامی الهام بخش ملت های آزاده و مستضعف جهان است و جنبش های آزادی خواهانه در جهان براساس ایدئولوژی انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

امام جمعه رشت با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم فراگیری علوم شناختی به عنوان علم روز، تاکید کرد: اگر از علم روز عقب بمانیم، نمی توانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

امام جمعه موقت خرم‎آباد: برخورد قاطع با متخلفان باید سرلوحه کار مسئولان باشد

امام جمعه موقت خرم‎آباد گفت: استقلال و حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران دستاورد انقلاب است.

حجت الاسلام سیدلطف الله حیات الغیب در خطبه‎های این هفته نماز جمعه خرم‎آباد با اشاره به شهادت حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: جهان هنوز وجود حضرت زهرا را نشناخته است و باید دانشمندان و بهترین اساتید در باب معرفت حضرت زهرا پژوهش کنند.

وی تصریح کرد: امید می‎رود در مسیر اهل بیت(ع) بتوانیم قدم‎های مثبتی را برداریم.

امام جمعه موقت خرم‎آباد با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: نخستین دستاورد انقلاب، استقلال و حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران بود.

حیات الغیب اضافه کرد: ارتقای جایگاه ایران در جهان و رشد بیداری اسلامی در جهان از دیگر دستاوردهای انقلاب است.

وی با بیان این‌که محرومیت‎زدایی دستاورد دیگر انقلاب است، بیان کرد: رشد و گسترش معنویت، مبارزه با عوامل فساد، ایستادگی در برابر قدرت طلبان و ستمگران، رشد علمی و … از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت خرم‎آباد با اشاره به حل مشکلات معیشتی مردم، افزود: حل مشکلات معیشتی مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه اولویت نخست مسئولان باید باشد.

حیات الغیب ادامه داد: برخورد قاطع با متخلفان باید سرلوحه کار مسئولان باشد.

امام جمعه موقت ساری: دستاوردهای نظام به صورت منطقی برای مردم بیان شود

امام جمعه موقت ساری تاکید کرد: دستاوردهای نظام به صورت منطقی به مردم بیان شود.

حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌ های نماز جمعه سیاسی عبادی مصلی ساری، با اشاره به حماسه 6 بهمن سال 1360 در شهرستان آمل از این حماسه به عنوان نقطه عطفی یاد و اظهار کرد: دشمن تصور کرده بود اگر مراکز سپاه و بسیج به آنها بپیوندد می‌توانند مازندران را به چنگ در آورده و کنترل همه چیز را در دست بگیرند اما مردم آمل با درایت خود این توطئه را خنثی کردند.

وی گفت: ملت ایران با اقتدار در 40 سالگی شعار مرگ بر آمریکا را سر می‌دهد و از 23 بهمن امسال دوره دوم چهل سالگی را با همان صلابت قبل آغاز می‌کند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به 40 سالگی انقلاب گفت: با همه دشمنی‌های استکبار جهانی انقلاب اسلامی با اقتدار به چهل سالگی رسید و چهل سال ایثار، شهادت، استقامت و استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را به دست بگیرد.

یوسف ‌پور ادامه داد: وظیفه مسئولان، رسانه‌ها و مردم این است از ولایت فقیه و خون شهیدان دفاع کنند و  دولت نیز باید به مردم که با تمام مشکلات پای نظام ایستاده‌اند خدمت‌ رسانی داشته باشند.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها دستاوردهای نظام را در تمام حوزه‌ها به صورت منطقی بیان کنند و به نقدها و آسیب‌ها با رعایت وحدت اجتماعی بپردازند و با وجود مشکلات زیاد نقد ها باید بدون آسیب بیان شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا