خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یا به امپراطوری شرکت‌های بلندپایه؟! [+توضیح]

رضا شریفی، فعال اصلاح طلب و از اعضای حزب ندا، با انتشار یک فهرست و یک سند مربوط به مدیریت همزمان حسن رسولی – عضو شورای شهر – و «محمود حجتی» گزینه‌ی شهرداری تهران در شرکت خصوصی «بلندپایه»، پرسشی را از اعضای شورای شهر مطرح کرد.

به گزارش انصاف نیوز، آقای شریفی در تلگرام نوشت:

«کاش برخی اعضای شورای شهر با شفافیت می‌گفتند که دلیل اصلی آنها برای شهرداری حجتی به منافع کلان اصلاحات مربوط است یا به شرکت آنها در امپراطوری شرکت‌های بلندپایه ربط دارد؟»

65709873987659879879871 65709873987659879879872

دلیل انصراف انصاری لاری و پشیمانی مجدد وی از انصراف چه بود؟

رضا شریفی در یادداشتی دیگر همبه خبر استعفا و پس گرفتن استعفا از سوی محمدابراهیم انصاری لاری پرداخته است که در پی می‌آید:

با حذف محسن هاشمی به عنوان گزینه اصلی حزب کارگزاران در عرصه رقابت برای کسب منصب شهرداری تهران، این حزب حمایت خود را از محمود حجتی و انصاری لاری اعلام کرده است. از سوی دیگر مشخص شده که گزینه اصلی بلوک اتحاد ملت لااقل تا این لحظه محمود حجتی است و حناچی و سید محمود حسینی به تدریج به حاشیه رقابتها رانده شده‌اند‌. حزب اعتماد ملی هم ظاهرا همچنان روی تنها گزینه خود یعنی محمدعلی افشانی پافشاری می‌کند و شواهدی مبنی بر حمایت آنها و همچنین اکثر منفردین شورای شهر از حجتی مشاهده نمی‌شود. اما برخلاف حجتی، انصاری لاری علاوه بر اینکه حمایت صریح کارگزاران را دارد، همزمان این شانس را هم دارد که به عنوان گزینه دوم هر دو حزب اتحاد ملت و اعتماد ملی و برخی منفردین شورا مطرح شود. با این حال به نظر می‌رسد شهردار شدن انصاری لاری منوط به شرایطی است که گزینه‌های اصلی اتحاد ملت و اعتماد ملی هم مانند گزینه اصلی کارگزاران موفق به کسب رای اعتماد اکثریت نشوند و همه آنها روی گزینه بینابین یعنی انصاری لاری به توافق برسند. مشکل اما اینجاست که با توجه به اینکه صرفا دو نفر موفق به حضور در مرحله بعدی می‌شوند، ممکن است این گزینه مرضی‌الطرفین زودتر از گزینه‌های اصلی دو حزب اتحاد ملت و اعتماد ملی حذف بشود چرا که اگر این دو حزب روی فرستادن افشانی و حجتی به دور دوم توافق کنند حذف انصاری لاری قطعی خواهد بود و با این تحلیل نامه انصراف اولیه وی قابل توجیه است. اما اگر انصاری لاری بتواند احزاب اتحاد ملت و اعتماد ملی را متقاعد کند که نام وی را در کنار گزینه اصلی خود بنویسند در آن صورت شانس وی از هر دو گزینه اصلی آن احزاب بیشتر خواهد شد و این فرآیند قطعاً به حذف حجتی یا افشانی منجر می‌شود. به نظر می‌رسد انصاری لاری بعد از نگارش نامه استعفا با برخی اعضای شورای شهر گفتگو داشته و به این نتیجه رسیده که اختلاف اتحاد ملت و اعتماد ملی در این مرحله جدی است و می‌تواند با قولی که کارگزاران به وی داده روی حضور در مرحله بعد حساب کند. حال باید ببینیم در نهایت آیا وی موفق به حضور در جمع دو نفر مرحله بعد خواهد شد یا خیر و اگر‌ این موفقیت را به دست آورد آیا این اتفاق با حذف گزینه اصلی اتحاد ملت است یا اعتماد ملی؟ با انتشار متن اولیه استعفای انصاری لاری و بعد تکذیب آن، علی‌القاعده شانس او برای استعفای مجدد هم از بین رفته است و به نظر می‌رسد در روزهای آینده شاهد بازی زیباتری از زورآزمایی فراکسیونهای حزبی در رقابت بر سر منصب شهرداری تهران خواهیم بود.

توضیح عضو شورای شهر درباره‌ی «بلندپایه»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا