خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بدغذایی کودکان به دنبال مشکلات روانی


 یک متخصص تغذیه گفت: از نظر علمی تزئین غذا به شکل دلخواه کودکان موجب افزایش اشتهای آنها می‌شود.

به گزارش انصاف نیوز دکتر یحیی پاسدار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کرمانشاه، مشکلات گوارشی، آلودگی‌های انگلی، مشکلات سارکولوژی و روانی را از جمله دلایل بدغذایی کودکان عنوان کرد و افزود: بد غذایی کودکان باید با مراجعه به پزشک متخصص مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: جلب توجه و بیان نوعی اعتراض به والدین نیز می تواند از جمله دیگر علل بد غذایی کودکان باشد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه تهدید کودک موجب تثبیت اعتراضات در او خواهد شد، اظهار کرد: در این موارد باید شیوه‌های تشویقی را جایگزین شیوه‌های تهدید و ارعاب کرد.

وی تصریح کرد: همچنین می توان وزن مشخصی را با مراجعه به پزشک برای کودک مشخص کرد و در صورت غذا خوردن او و رسیدن به وزن مذکور جایزه‌ای متناسب با خواست کودک به او داد.

پاسدار خاطرنشان کرد: غذاهای مورد علاقه کودکان با افراد بزرگسال متفاوت است و به موازات افزایش سن، غذاهای مطلوب آنها افزایش پیدا می‌کند.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: باید به کودکان فرصت داده شود تا به مرور زمان با غذاهای متنوع آشنا شده و کم کم آنها را به لیست غذاهای دلخواه خود اضافه کنند.

وی مصرف میوه و نیز تزئین غذا را از جمله موارد موثر در افزایش اشتهای کودکان دانست و اظهار کرد: به لحاظ علمی تزئین غذا به شیوه‌ای که دلخواه کودکان است می تواند تاثیر مثبتی در افزایش اشتهای آنها داشته باشد.

پاسدار همچنین افزایش مصرف آبمیوه و لبنیاتی مانند دوغ و ماست را در افزایش اشتهای کودکان موثر دانست و افزود: استفاده از شربت گیاهی باریج اسانس به میزان یک قاشق مرباخوری نیم ساعت قبل از صرف غذا نیز می تواند در افزایش اشتهای کودکان موثر باشد.

این متخصص تغذیه همچنین محیط غذاخوری کودک را در افزایش و یا کاهش اشتهای او موثر دانست و اظهار کرد: باید در محیط غذاخوری کودک هرگونه عوامل بازدارنده از جمله تلویزیون و وسایل بازی را برداشته و محیط را از هر حیث تنها برای صرف غذا آماده کرد.

وی مصرف تنقلاتی مانند چیپس، نوشابه و پفک را موجب افزایش بی اشتهایی کودکان دانست و اظهار کرد: والدین باید از دادن این نوع تنقلات به کودکان خودداری کنند.

پاسدار در پایان اظهار کرد: والدین همواره باید رشد قدی و وزنی و نیز تناسب این دو را در کودکان خود مدنظر قرار داده و علائم تکاملی آنها را در هر سنی مورد توجه قرار دهند و در صورت غیرطبیعی بودن موردی در کودکان خود به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا