خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدار همسر کاووس سیدامامی با معاون رییس‌جمهور

آرش کیخسروی وکیل خانواده مرحوم کاووس سید امامی می‌گوید دوشنبه هفته گذشته لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با همسر مرحوم کاووس سیدامامی دیدار کرده و صحبت‌های او را شنیده و یادداشت برداشته است.
اعتمادآنلاین نوشت: اوایل هفته گذشته اخباری منتشر شد که حکایت از دیدار نکردن هیچ یک از اعضای چهارنفره کمیته حقیقت‌یاب  مرگ سید کاووس امامی با خانواده او داشت؛ کمیته‌ای که بعد از مرگ این فعال محیط زیست در زندان اوین از سوی حسن روحانی ماموریت گرفتند تا درباره خودکشی سید امامی در زندان تحقیق کنند. حالا آرش کیخسروی یکی از وکلای خانواده  کاووس سیدامامی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» خبر داده که دوشنبه هفته گذشته لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با مریم ممبینی همسر مرحوم سیدامامی دیدار داشته است.

پیام درفشان وکیل دیگر این خانواده هم پیش‌ازاین گفته بود که تا جایی که می‌داند تا به حال این کمیته دو جلسه تشکیل داده و با قسمت‌های مهمی که باید دیدار می‌کرده، دیداری نداشته است. به گفته او یکی از این نهادهای مهم  مسئولان اطلاعات سپاه که دراین‌باره ضابط است بوده اما جلسه‌ای با آن‌ها گذاشته نشده است.

متن گفت‌وگو با آرش کیخسروی یکی از وکلای خانواده کاووس سیدامامی را در زیر می‌خوانید؛

پیش از این عنوان شده بود که تابه‌حال کمیته حقیقت‌یاب دولت دیداری با خانواده سیدامامی نداشته‌اند. آیا بعد از انتشار این خبر دیداری انجام شد؟

دوشنبه هفته گذشته دیداری با خانم لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهوری داشتند که این اولین دیدار این کمیته با همسر مرحوم سیدامامی به حساب می‌آید.

موضوعات مطرح شده در این دیدار را می‌دانید؟

تا آنجا که من از خانم ممبینی پرسیدم اتفاق خاصی در این دیدار نیفتاده بود منتها خانم جنیدی به همه درخواست‌ها و موضوعاتی که همسر مرحوم سید امامی مطرح کرده بود، گوش کرده و یادداشت برداشته بود.

بالاخره همین که پای صحبت بنشینید و خواسته‌ها را بشنوند و مشخص شود که چه اتفاقاتی در این مدت برای خانواده رخ داده است یک گام است اما اینکه بخواهند توضیح دهند که این کمیته چهارنفره در این مدت چه اقداماتی انجام داده است، تا آنجا که من اطلاع دارم چیزی نگفته بودند.

فراکسیون امید هم کمیته‌ای برای پیگیری این موضوع تشکیل داده بود آیا تابه‌حال دیداری با خانواده داشته‌اند؟

تنها چیزی را که به من گفتند همین دیدار خانم جنیدی بود. دیدارهایی با نمایندگان مجلس داشته‌اند اما فکر نمی‌کنم که این دیدارها به صورت رسمی انجام شده باشد.

 شنبه هفته گذشته اعلام شد که رئیس شعبه دادسرای امور جنایی زمانی برای ملاقات با وکلا جهت بازبینی فیلم و پرونده بدل نداشته‌اند، آیا در این مدت یک هفته دیدار انجام شده است؟

ما دو بار مراجعه کردیم اما در مراحل قضایی این پرونده‌ها مقداری رسیدگی طولانی می‌شود. در این یک هفته دو بار ما مراجعه کردیم اما امکان دیدار با آقای شهریاری را نداشته‌ایم.

حتماً خود ایشان باید حضور داشته باشند تا کار انجام شود؟

رسیدگی این پرونده با آقای شهریاری است، بنابراین خودشان باید این فیلم‌ها را به ما نشان دهند. فیلم‌ها مواجه حضوری است و ما آن‌ها را ندیده‌ایم و درباره جزییات آن نمی‌توانیم صحبت کنیم. همچنین می‌دانیم که بدل پرونده تهیه شده و برای ایشان ارسال شده و ما هنوز به بدل پرونده هم دسترسی نداریم.

این کدام پرونده است؟

بدل پرونده امنیتی مرحوم سیدامامی است، یعنی همان پرونده‌ای که در دادسرای اوین تشکیل شده و اتهام جاسوسی را به ایشان وارد کرده‌اند. ما هنوز آن پرونده را هم ندیده‌ایم که بدانیم موضوع چیست.

همسر آقای سیدامامی ممنوع‌الخروج شده بودند، آیا همچنان این ممنوعیت وجود دارد؟

نه ممنوع‌الخروجی ایشان همچنان وجود دارد.

از دلایل آن در این مدت با خبر شده‌اید؟

این ممنوع‌الخروجی از طریق شعبه بازپرسی دادسرای اوین صورت گرفته منتها ما علت آن را نمی‌دانیم. ایشان درخواستی هم برای رسیدگی به موضوع داده‌اند که به مراجع قضایی داده‌ است تا دلیل موضوع مشخص شود اما تا الان پاسخی داده نشده است.

مطرح شده که درخواستی به شکل فایل صوتی هم برای محمدرضا تابش،‌ رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس ارسال کرده‌اند و خواستار پیگیری درباره برخی از موضوعات شده‌اند. درست است؟

خانواده مرحوم گفته‌اند که همه اخبار خانواده از طریق صفحه اینستاگرام رامین سیدامامی یا کانال تلگرامی که در این خصوص ایجاد کرده‌اند، منتشر می‌شود و هر خبری را که غیر از این دو منتشر شود مورد تأیید خانواده نیست. من هم در این دو رسانه‌ خبری از نامه نخوانده‌ام و صحبتی هم در این باره نداشته‌ایم که آیا نامه‌ای به آقای تابش داده‌اند یا نه و در این زمینه مطلع نیستم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا