خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مرزهای جديد تجربه اكران سينمایی فيلم Dune

عرضه كنندگان در تكاپوي عرضه NFT پيش از آغاز نمايش

در آستانه شروع نمايش جهاني فيلم DUNE يا همان تل ماسه توليد شده در استوديو اچ بي او به كارگرداني دنيس ولندر و با اقتباس از رماني به همين نام نوشته فرانك هربرت؛ جنب و جوش سازندگان براي عرضه نسخه NFT پيش از انتشار جهاني فيلم توجه‌ها را به خود برانگيخته است.

اين مجموعه ان‌اف‌تي يا به فارسي “رمز كليد يكتا” شامل پرتره‌ها و مجسمه‌هاي شخصيت‌هاي شاخص داستان همينطور ساير موضوعاتي است كه در آن سياره بياباني “آراتيس” جايي كه داستان در آن مي‌گذرد و ساكنانش آن را دون يا تل ماسه مي‌خوانند است.

فيلم روايتی آپوكاليپتيك و مجني محور دارد و نشانه‌ها را از اديان ابراهيمي مانند اسلام و مسيحيت به دفعات به عاريه گرفته است.

اين مجموعه ان اف تي با نام “دون: آينده نامعلوم” 31 شهريور ماه سال جاري منتشر خواهد شد و پلن توسعه نيز براي گسترش آن برنامه ريزي شده كه بعد از انتشار نخستين مجموعه متعاقبا اعلام خواهد شد، اين‌ها جزئياتي است كه استوديو اچ بي او مكس تاكنون در رسانه‌ها منتشر كرده است، اما خبرگزاري‌ها و بنگاه‌هاي سخن پراكني درباره ساير موارد اين انتشار نوظهور آثار هنري در حال گمانه زني هستند.

لازم به توضيح است كه NFTها نماد چيزي منحصر به فرد هستند، به فارسي آن را “رمز كليد يكتا” يا نوع خاصي از “رمز رمزنگارانه” ترجمه كرده‌اند.

در تعاريف جاري بدين صورت آمده است كه اين رمزهاي پيچيده قابل معاوضه با يكديگر نيستند و همن باعث ارزشمندي آنان است، اين بزرگترين تعارض آن‌ها با ارزهاي رمز پايه يا رمزارزهايي مانند بيت كوين است.

اخيرا بسياري از گروه‌هاي موسيقي و حتي گاها هنرمندان آماتور براي عرضه يكتاي آثارشان به اين فن آوري روز روي آورده‌اند، فن آوري‌اي كه نه تنها براي عامه مردمان كه براي خيلي از بزرگان عرصه‌هاي گوناگون نيز ابعاد و امكاناتش همچنان روشن نيست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا