خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش مردم به فیلترینگ تلگرام در اینستاگرام روحانی

کاربران اینستاگرام با پیام گذاشتن زیر آخرین پست صفحه رییس‌جمهوری در این شبکه اجتماعی نسبت به فیلترینگ تلگرام و وعده‌های محقق‌نشده دولت او اعتراض کردند.

به گزارش اعتماد آنلاین، در حالی که حدود پنج روز از آخرین پست حسن روحانی رییس‌جمهوری در اینستاگرام می‌گذرد، اما بعد از دستور قضایی برای فیلترینگ تلگرام، این پست به جایگاه و پایگاه اعتراض مردم نسبت به این محدودیت‌ها تبدیل شد.کاربران اینستاگرام که اتفاقا برخی اعلام کرده‌اند صرفا برای اظهارنظر در همین مورد اکانت رییس‌جمهوری را دنبال کرده‌اند، به اشکال مختلفی اعتراض خود را بیان کرده‌اند. برخی به طنز و برخی با هجو و برخی هم با جدیت تمام در زیر پستی پیام گذاشته‌اند که به آخرین سفر رییس‌جمهوری و زمان بازگشتش از تبریز مربوط می‌شود.زیر این پست بیش از بیست و یک هزار و سیصد پیام از طرف اقشار مختلف مردم گذاشته شده و آن را به یکی از پرمخاطب‌ترین پست‌های این اکانت تبدیل کرده است. پیام‌هایی که به نظر می‌آید حدود ساعت 2 تا 3 بامداد ارسال آنها آغاز شده و البته به استناد برخی از همان‌ کاربران کسی هم آنها را نخواهد خواند و به آنها توجهی نمی‌کند.

اما به هر حال برای برخی تنها راه رساندن صدایشان به گوش رییس‌جمهوری بوده که 29 اردیبهشت سال گذشته پروفایلشان را به خاطر او بنفش و متن «تا 1400 با روحانی» را بر روی آن حک کرده‌اند.اظهارنظرها عمدتا در قالب اعتراض نسبت به شخص حسن روحانی و دولتی است که به واسطه آن قول داده بود دستش بر روی کلید فیلترینگ نمی‌رود.بیشتر این کاربران به امیدی که برای رای دادن به دولت تدبیر و امید داشته‌اند، اشاره و تاکید کرده‌اند که به حسن روحانی رای دادند تا بسیاری از اتفاقاتی که اخیرا رخ داده مانند افزایش قیمت دلار و کالاهای اساسی، فیلترینگ تلگرام و محدودیت در فضای مجازی و … اتفاق نیفتد. برخی هم به میزان نفوذ دولت اشاره کرده و ناتوانی رییس‌جمهوری برای جلوگیری از فیلترینگ را نشانه نداشتن قدرت و سستی دولت تعبیر کرده‌اند.

یکی از کاربران با تاکید بر این ناتوانی دولت به حکم صادره از مرجع قضایی برای فیلتر کردن تلگرام اشاره کرده و نوشته است: «حرف بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران بالاتر از حرف یک رییس‌جمهوره که 42 میلیون رای آورده؟!»کاربر دیگری این ناتوانی را به از بین رفتن اعتماد مردم نسبت به دولت تعبیر کرده و آورده است: «آقای روحانی از فیلتر شدن تلگرام ناراحت نمی‌شیم اون با فیلترشکن باز میشه، ما از اعتمادمون به شما ناراحتیم.»در این میان البته کاربرانی هم بوده‌اند که راه چاره و التیام زخم‌های خود را در استعفای رییس‌جمهوری دانسته‌اند. یکی از آنها گفته است: «جناب رییس‌جمهور بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید اعلام استعفاست!»کاربری هم نوشته است: «اسکار غمگین‌ترین جمله الان میرسه به «ولی آقای روحانی تو قول داده بودی». »

کاربر دیگری اما به تاثیر فیلترینگ تلگرام بر حل مشکلات مردم اشاره و تاکید کرده است: «خداروشکر که تلگرام فیلتر شد و مشکل بیکاری جوونا حل شد، آمار اعتیاد، طلاق، تن‌فروشی به حداقل رسید، دیگه هیچ پدری شرمنده خانواده‌اش نیست، دیگه هیچ جوونی از بیکاری و بی‌پولی خودکشی نمی‌کنه، دیگه غم و افسردگی معنا نداره، مردمم دیگه نمی‌تونن اختلاس کنن که در دولت فشار و سختی باشه، مشکل وام و مسکنم که نداریم خداروشکر، قتل و اسیدپاشی و دزدی هم همش زیره سر امریکا و تلگرام بوده که اینام حل شد …»البته برخی هم به فیلترینگ تلگرام و سیاست‌های دولت برای ترغیب مردم به نصب پیام‌رسان‌های داخلی هم واکنش منفی نشان داده‌ و تاکید کرده‌اند که هرگز «سروش» یا پیام‌رسان داخلی دیگری نصب نمی‌کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اين متن بسيار زيباست : (کاش بجاي فيلتر تلگرام : آب شرب مردم را فيلتر ميکردند تا اين همه سنگ کليه نبود، بيت المال را فيلتر ميکردند تا اين همه اختلاس و دزدي نبود، مواد غذائي را فيلتر ميکردند تا اين همه سرطان نبود، خودروهاي بي کيفيت را فيلتر ميکردند تا اين همه آلودگي نبود، دروغ و وعده هاي سرخرمن مسئولين را فيلتر ميکردند تا اين همه بي اعتمادي نبود، فقر را فيلتر ميکردند تا اين همه فساد نبود، و …

    25
    1
  2. با اینکار فقط خودشونو منفورتر کردن.به هیچ عنوان پیامرسان جاسوس سروش نصب نخواهیم کرد.کمپین نه به سروش راه خواهیم انداخت

    19
    2
  3. به هرحال هر کشوری قوانینی داره من خودم طرفدار تلگرام بودم ولی وقتی ابزاری شدبرای ناامنی و راه ارتباط باداعش چ کنیم

  4. احمقانه ترین کار ممکن اینه که تلگرام فیلتر باشه درصورتی که همه ازش استفاده میکنن حتی خودشون!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا