خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تلگرام از عرضه اولیه «گرم» صرف نظر کرده»

با توجه به گفته یک منبع آگاه به وال استریت ژورنال، تلگرام عرضه اولیه پول دیجیتالی (اختصاصا ICO) خود را که با نام «گرم» (Gram) شناخته می‌شود متوقف کرده و همچنین مدیران این سرویس برنامه ندارند ICO گرم را به مرحله انتشار عمومی برسانند. گزارشات به دست رسیده نشان می‌دهند که تلگرام از عرضه اولیه خصوصی گرم به اندازه کافی سرمایه گذار جذب کرده و نیازی به پول بیشتر ندارد.

به گزارش دیجیاتو، در ماه مارس (اسفند) تلگرام اولین ICO گرم را آغاز کرد و توانست از 84 سرمایه گذار خصوصی 850 میلیون دلار به دست بیاورد. یک ماه بعد نیز دومین عرضه اولیه ارز رمز پایه شروع شد و این بار هم همین رقم از از 94 سرمایه گذار کسب شد تا در مجموع، تلگرام فقط از عرضه اولیه ارز رمز پایه 1.7 میلیارد دلار سرمایه برای «شبکه باز تلگرام» جمع کند.

تلگرام در ابتدا پیشبینی کرده بود که از عرضه اولیه پول دیجیتالی گرم 1.2 میلیارد سرمایه به دست می‌آورد. با این حال گرم فراتر از انتظارات ظاهر شد و در دومین عرضه اولیه رکورد 1.7 میلیارد دلار را به ثبت رساند. جالب اینجاست همان موقع که این خبر منتشر شد، بعضی منابع داخلی گزارش دادند که تلگرام در حال آماده سازی خودش برای سومین عرضه اولیه گرم است.

با این حال گزارشات جدید چیز دیگری را نشان می‌دهند. یک منبع به وال استریت ژورنال گفته که این اقدام به خاطر حساسیت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بوده، در ماه فوریه ریاست کمیسیون انتقادات تندی به ICO های غیرقانونی کرد و گفت که خیلی از آن‌ها مراتب قانونی را طی نمی‌کنند.

از طرفی در سال 2017 حدود 59 درصد از ICO ها شکست خوردند و دو ماه پیش هم گروه Satis مقاله‌ای را منتشر کرد که با استناد به آن از پنج ICO، چهار عدد از آن‌ها کلاهبرداری هستند. تمام این مسائل دست به دست هم داده‌اند تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا شخصا وارد عمل بشود.

با توجه اینکه تلگرام به اندازه کافی توانسته برای پلتفرم شبکه باز خود سرمایه به دست بیاورد، بنابراین احتمال می‌رود قوانین جدید کمیسیون دامن آن‌ها را هم گرفته باشد. البته این قانون تنها محدود به عرضه اولیه پول دیجیتالی است و به نظر می‌رسد بعد از انتشار پلتفرم شبکه باز، کاربران می‌توانند گرم را خریداری کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا