خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بررسی عملکرد دو ساله دولت

علی قنبری، اقتصاددان در آرمان ملی نوشت: در امور اقتصادی وضعیت اقتصاد در مقایسه با دولت قبل بدتر شده ، فقر افزایش یافته و سفره‌های مردم کوچکتر شده است. بر اساس برخی آمارها خط فقر به حدود 30 میلیون تومان رسیده است و کمتر خانواده‌ای می‌تواند حتی در مجموع چنین درآمدی داشته باشد. از این رو  باید گفت دولت موفقیت چندانی در  اقتصاد نداشته است. دولت نتوانسته تا این لحظه بر برخی مسائل هم همانند مسائل به وجود آمده در پرونده هسته‌ای فائق آید. اگر دولت بتواند در این زمینه توفیقی به دست آورد آنگاه در کنار توفیق دولت در بهبود رابطه با کشورهای همسایه در مجموع می توان گفت دولت در سیاست خارجه موفق عمل کرده است.

دولت سیزدهم قول داد که سالانه یک میلیون واحد مسکن بسازد. بررسی عملکرد دولت در این زمینه نشان می‌دهد که دولت نتوانسته است تعدادی قابل ذکری  خانه سازی کند و اکثر واحدهایی که  تحت عنوان دستاورد دولت  افتتاح شده عموما در دولت‌های قبلی احداث شده و در این دولت تکمیل شده است. از این منظر می‌توان مدعی بود که دولت در یکی از کلیدی ترین وعده های خود که اقتصادی است موفق عمل نکرده است. از سوی دیگر کنترل ارز در بازار،  کنترل قیمت طلا  و کنترل نرخ سکه  از جمله وعده‌هایی بود که دولت  داد  اما بررسی روند  بازارها خود  نشانگر  عملکرد دولت است.

امروز کار به جایی رسیده که مردم به صورت معمولی در انتظار افزایش نرخ کالاهای مختلف خصوصا کالاهای مورد نیاز روزنه خود هستند. از سوی دیگر  سرمایه گذاری نیز  افت کرده است و با توجه به  مهاجرت خصوصا مهاجرات نخبگان باید به خروج سرمایه در کشور نیز اذعان داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. چرا اینقدر با ترس و لکنت حرف میزنید؟؟ صراحتا باید گفت این دولت اصلا دست آوردی جز فقر و محرومیت و ناامنی و ناامیدی و دروغ نداشته ، در طول تاریخ این بدترین دولتیه که نه تنها در ایران بلکه در کل این کره خاکی میتونست شکل بگیرد . به خدا هر جای دیگری بود به جز ایران ، این دولت بی کف… را به صلابه میکشیدند و ضمن امضای عدم کفایت و انحلال آن ، اعضای دولت را هم محاکمه میکردند ، ولی متاسفانه اینجا هر کس کمتر کار کند مدعی تر است و هر کس خرابی بیشتری به بار بیاورد بیشتر تشویق میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا