خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برای سلامت قلب چه نخوریم؟

موارد زیر اگر در اندازه محدود مصرف شوند به شما آسیبی نمی زنند، اما اگر روزانه استفاده شوند سلامت قلب شما را به شکل جدی تهدید می کنند.

برای سلامت قلب چه نخوریم؟

شکر، نمک، چربی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی، با گذشت زمان، مقادیر زیاد نمک، شکر، چربی های اشباع شده و کربوهیدرات های تصفیه شده خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش می دهد. اگر نگران قلب خود هستید، بهتر است این موارد را از روتین روزانه خود دور نگه دارید.

اما به جای تمرکز بر روی یک غذای بد، عاقلانه است که روی رژیم غذایی خود تمرکز کنید برای مثال بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات مفید برای قلب، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و لبنیات کم‌چرب استفاده کنید.

بیکن

بیش از نیمی از کالری بیکن از چربی های اشباع شده تامین می شود که می تواند لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول بد را افزایش و احتمال حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد.بیکن پر از نمک است که فشار خون شما را بالا می برد و باعث می شود قلب شما سخت تر کار کند. مقادیر زیاد سدیم می تواند منجر به سکته مغزی، بیماری قلبی و نارسایی قلبی شود. نگهدارنده های اضافه شده بیکن نیز با این مسائل مرتبط شده است.

گوشت قرمز

خوردن بیش از حد گوشت گاو، بره و گوسفند ممکن است احتمال ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را افزایش دهد.

این احتمال ممکن است به این دلیل باشد که آنها دارای چربی اشباع بالایی هستند که می تواند کلسترول را افزایش دهد. مطالعات اخیر نشان می دهد که چگونه باکتری های روده بخشی از گوشت به نام ال کارنیتین را پردازش می کنند. سهم مصرفی خود را محدود کنید همچنین، به دنبال بخش های بدون چربی مانند گوشت چرخ کرده، گوشت گاو و … بدون چربی باشید.

نوشابه

داشتن مقادیر کمی شکر اضافه مضر نیست، اما یک قوطی نوشابه بیشتر از حد مورد نیاز شما، قند افزوده دارد.

کسانی که نوشابه می نوشند بیشتر وزن اضافه می کنند و احتمال چاقی و دیابت نوع 2، فشار خون بالا و بیماری قلبی در آنها بیشتر می شود و برخی تحقیقات نوشیدن این نوع نوشیدنی ها را با افزایش وزن و سکته مغزی مرتبط می دانند. بهترین گزینه برای شما آب طعم دار ساده، گازدار یا شیرین نشده است.

محصولات پخته شده

کوکی ها، کیک ها و کلوچه ها معمولاً مملو از قند اضافه شده هستند که منجر به افزایش وزن می شود. آنها همچنین با سطوح بالاتر تری گلیسیرید مرتبط هستند که می تواند منجر به بیماری قلبی شود. ماده اصلی آنها معمولاً آرد سفید است که ممکن است قند خون شما را افزایش دهد و شما را بیشتر گرسنه کند.

به این شکل خوراکی های سالم تری درست کنید:

  • آرد سبوس دار را جایگزین کنید
  • شکر را محدود کنید
  • به جای کره، از روغن های گیاهی مایع استفاده کنید.

گوشت های فرآوری شده

هات داگ، سوسیس، سالامی و … بدترین نوع گوشت ها برای سلامت قلب شما هستند. آنها مقادیر زیادی نمک دارند و بیشتر آنها چربی اشباع شده بالایی دارند. وقتی صحبت از گوشت های اغذیه فروشی ها می شود، بوقلمون از سالامی برای شما بهتر است زیرا چربی اشباع شده ندارد. اما هنوز مقدار مناسبی سدیم دارد، بنابراین به اندازه سینه بوقلمون خرد شده تازه برای قلب سالم و مناسب نیست.

برنج سفید، نان و پاستا

برنج، نان، ماکارونی و تنقلات تهیه شده از آرد سفید فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی سالمی ندارند. غلات تصفیه شده به سرعت به قند تبدیل می شوند که بدن شما آن را به عنوان چربی ذخیره می کند. رژیم غذایی سرشار از غلات تصفیه شده می تواند باعث ایجاد چربی شکمی شود که ارتباط مستقیمی با بیماری قلبی و دیابت نوع 2 دارد. سعی کنید حداقل نیمی از غلات خود را از غلات کامل مانند برنج قهوه ای، جو دوسر و گندم کامل تهیه کنید.

هنگام خرید به دنبال عبارت «100% غلات کامل»باشید.

پیتزا

اگر پیتزا را درست درست کنید می‌تواند برای شما گزینه سالمی باشد، اما بیشتر پیتزاها دارای مقادیر بسیار زیاد سدیم، چربی و کالری هستند که همگی می‌توانند خطر حمله قلبی را افزایش دهند. سعی کنید وقتی پیتزا وقتی سفارش می دهید، نان آن را نازک و در صورت امکان تهیه شده از گندم کامل انتخاب کنید، پنیر کمتری بخواهید، سبزیجات را انتخاب کنید، و از پپرونی یا سوسیس که پر از نمک هستند صرف نظر کنید.

برای داشتن سالم ترین نوع پیتزا، خودتان آن را در خانه درست کنید.

کره

کره سرشار از چربی اشباع شده است که می تواند کلسترول بد و احتمال بیماری قلبی را افزایش دهد. بهتر است کره را با روغن زیتون یا روغن های گیاهی که حاوی چربی های تک و چند غیراشباع برای سلامت قلب هستند جایگزین کنید.

ماست طعم دار و پرچرب

ماست می تواند یک خوراکی با ارزش غذایی بالا باشد و خوردن منظم آن ممکن است از شما در برابر فشار خون بالا محافظت کند اما مراقب نوع ماستی که میخرید، باشید. ماست‌های طعم‌دار مملو از قند اضافه‌شده هستند که با افزایش وزن، فشار خون بالا، التهاب و بیماری‌های قلبی ارتباط دارد. برای سالم‌ترین انتخاب، ماست کم‌چرب ساده بخرید و خودتان آن را با میوه‌های تازه، دارچین یا وانیل تزئین کنید.

سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ شده رستوران ها و فست فودها، چربی و نمک زیادی دارند که بسیار برای قلب شما مضر است.

یک مطالعه نشان داد افرادی که 2 تا 3 بار در هفته سیب زمینی سرخ کرده می خورند، احتمال مرگ زودهنگام بیشتری دارند.

بهتر است خودتان سیب زمینی سرخ شده در فر را با روغن زیتون سالم برای قلب درست کنید. اگر از سیب زمینی شیرین استفاده کنید، حتی برای قلب شما بهتر نیز می باشد.

مرغ سوخاری

مرغ سوخاری، کالری، چربی و سدیم را به یک غذای سالم اضافه می کند. با این حال مطالعات، غذاهای سرخ شده را با دیابت نوع 2، چاقی و فشار خون بالا مرتبط دانسته اند که همگی احتمال نارسایی قلبی را افزایش می دهند. برای انتخابی ترد اما سالم‌تر، سینه‌های مرغ بدون پوست را در آرد سبوس‌دار بزنید و به جای سرخ کردن آن را بپزید.

سوپ آماده

سوپ می تواند راهی آسان برای دریافت سبزیجات، پروتئین و فیبر بیشتر باشد اما مراقب مواد ناسالم باشید؛ چرا که سوپ های آماده اغلب مقدار زیادی سدیم دارند که می تواند باعث فشار خون بالا، حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلبی شود.

هر سوپ خامه ای نیز دارای چربی اشباع شده ناسالم است.

سالم ترین راه برای لذت بردن از سوپ، تهیه آن در خانه از آبگوشت کم سدیم است.

بستنی

بستنی سرشار از قند، کالری و چربی اشباع شده است، بنابراین آن را به عنوان یک خوراکی خاص نگه دارید. خوردن غذاهای مملو از چربی و قند منجر به افزایش وزن می شود؛ همچنین می تواند تری گلیسیرید شما را افزایش دهد و منجر به حمله قلبی شود. کالری و چربی خود را با انتخاب ماست یخ زده کم چرب یا بدون چربی یا میوه های یخ زده کاهش دهید.

برچسب بستنی را برای حداقل میزان قند و چربی اشباع بررسی کنید.

چیپس سیب زمینی

چیپس سیب زمینی یکی از غذاهایی است که بیشتر به افزایش وزن کمک می کند و نه تنها سرشار از چربی اشباع شده اند، بلکه سرشار از نمک هستند که با بیماری قلبی نیز مرتبط است. چیپس سیب زمینی کم سدیم یا کم چرب را کنار بگذارید. آنها فقط شما را دوباره گرسنه می کنند. پروتئین های سالم، کربوهیدرات ها و چربی های سالم را انتخاب و ترکیب کنید، مانند کراکر غلات کامل با پنیر کم چرب یا ذرت بو داده خانگی با روغن زیتون.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا