خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف: مذاکرات به‌زودی برگزار می‌شود

وزیر خارجه کشورمان گفت: مذاکرات ایران و 1+5 به زودی برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان سه‌شنبه عصر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که این اجلاس با نشستی که چند هفته اخیر در قم برگزار شد چه تفاوتی دارد؟ گفت: هرکدام از این دو جلسه با یک هدف اما در دو جهت برگزار شده است. یکی این که صرفا هماهنگی‌های مذهبی علیه گروه‌های تکفیری صورت گیرد و این‌جا نیز هماهنگی‌های وسیع سیاسی صورت گرفت که یکی از ابعاد مهم این اجلاس بحث فرهنگی و مذهبی است اما ابعاد دیگری هم دارد که در حال بررسی است.
او گفت: اجلاس قم بسیار ارزنده بود به ویژه برای همکاری داخل جهان اسلام علیه حرکت‌های تکفیری و این اجلاس هم حرکت‌های مکمل آن اجلاس را در خود دارد البته ما در برگزاری اجلاس قم در محضر آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی بودیم و ان‌شاالله این دو اجلاس به هدف مشترک برخورد با حرکت‌های ضد اسلامی و تکفیری برسد.
وزیر خارجه درباره دیدار سه جانبه‌اش با وزیران خارجه عراق و سوریه که عصر روز سه‌شنبه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری برگزار شد گفت: عراق، سوریه و ایران کشورهایی هستند که در مبارزه با ترور و افراط از ابتدا دیدگاه مشترک داشتند بنابراین همکاری این کشورها ضروری است و در این اجلاس هم توافق کردیم که این همکاری‌ها ادامه یابد و این اولین جلسه همکاری ما است.
رییس دستگاه دیپلماسی درباره پیشنهاد رییس‌جمهور در کنفرانس جهان علیه خشونت و افراطی‌گری گفت: پیشنهادهایی که آقای روحانی مطرح کردند ما در جلسات مختلف بین‌المللی مطرح می‌کنیم و همین‌طور در این اجلاس هم مطرح شد و هدف مشترکی که ما داریم مبارزه با افراط و خشونت و حرکت‌های ضد اسلام و انسان و همه ادیان است که مردم بی‌گناه را قربانی می‌کند و سعی داریم این حرکت‌ها را کنترل و در نهایت از بین ببریم. ظریف در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات بعدی ایران و 1+5 گفت: ان شاالله مذاکرات به‌زودی انجام می‌شود و کارها به خوبی پیش می‌رود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا