خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض به رانت خمینی بودن نوه و نتیجه

علی اصغر شفیعیان، سردبیر انصاف نیوز: بهانه‌ی این یادداشت، نوع برگزاری مراسم عمامه گذاری سیداحمد خمینی، نتیجه‌ی امام خمینی است؛ مقصود پسر پسر پسر آن بزرگمرد. مراسمی که اگر رانت خمینی بودن در آن دخیل نبود، می‌بایست در یک گوشه‌ای برگزار می‌شد، بدون این که از جماران خمینی خرج شود، بدون این که این همه عکس بگیرند و در بوق و کرنا کنند و علی‌منصور (علیرضا منصوریان) بیاید که چه؟ که جماعتی عکس‌هایش را در اینستاگرام بگذارند و حال کنند؟!

خبر سایت جماران از حضور علیرضا منصوریان در مراسم عمامه گذاری
خبر سایت جماران از حضور علیرضا منصوریان در مراسم عمامه گذاری

چرا درک نمی‌کنید که همین مردم از رانت و تبعیض در عذابند و حالا پس از درگذشت پیر انقلاب، آن کاخ را به نام امام تمام کردید در حالی که روحش هم خبردار نبود؛ این هم از تشکیل رانتی به نام خاندان خمینی بودن؛ انگار خاندانی جدای از مردمند!

سید حسن آقا درباره‌ی اعتراضات دی ماه ۹۶ گفته بود «جامعه زنده وقتی درد می‌کشد فریاد می‌زند؛ در حالی که در دیکتاتوری‌ها و جوامع بسته این ابراز درد را نمی‌بینیم و سیستم به شکل ناگهانی فرو می‌پاشد».

کاش ایشان و دیگر اعضای این خاندان که از رانت خمینی بودن بزرگی می‌کنند، حاضر شوند واقعا کمی مثل جدشان رفتار کنند و لااقل تکلیف موسسه‌ی حفظ و نشر آثار امام خمینی را با بودجه‌ی چند ده میلیارد تومانی، روشن کنند.

خمینی بودن، به نسبت فامیلی نیست، به منش اوست. هی هم نفرمایید که این سخن تندروهاست. لطفا از این نوع یارگیری‌ها دست بردارید. برای این به آن مرحوم، «امام» می‌گفتند که مرجع همه بود نه یک جریان. انقلاب او علیه قبیله گرایی بود؛ راه شما عین قبیله گرایی و فامیل سالاری نباشد.

مردمی که من می‌بینم و به قول سید حسن آقا در دیماه فریاد زدند، این مردم از نمایش تبعیض و رانت خمینی بودن هم به شدت شاکی است، از آن کاخی که ساخته‌اید شاکی است. اگر باور نمی‌کنید، نظرسنجی کنید و مطمئن باشید که نتیجه‌اش روح امام خمینی را شاد خواهد کرد، نه این وضع موجود!

56787268762877

و روی دوم سخن، با پا منبری‌های این خاندان است که اگر اینگونه نبودند شاید آنها هم خود را جمع و جور می‌کردند.

دو سال پیش در دیدار جمعی با سیدحسن آقا، یکی از اهالی رسانه طوری لب به پاچه‌خواری گشود که حالت تهوع گرفته بودم. من اما سخنی در همین مایه بر زبان راندم که «اشبه به امام» به قیافه و نسبت فامیلی نیست. متاسفانه، اولی باعث رضایت بود و دومی تلخی اوقات!

حسینیه‌ی جماران خمینی را اگر خالی بگذارید، به از این چنین مراسم‌هایی در آن برگزار شود.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. البته که می شد در فضایی که مسوولین جداگانه در دهه ی شصت به دیدار امام می رفتند، استفاده می شد. ولی در این مراسم هم ساده زیستی حاکم بوده و دعوت از دونفر فوتبالیستها هم مبنی بر توجه سید حسن آقا به قوتبال است.

    6
    11
  2. سلام-به یاد این سخن منصوب به چنگیز خان ترک افتادم که وقتی شجاعت جلاالدین خوارزمشاهی را در مقطعی از صحنه جنگ دید به پسران خود گفت از چنان پدری چنین پسری و از چنین پدری چنان پسری —پسر نوح با بدان بنشست و خاندان نبوتش گم .شد -سگ اصحاب کهف پی انسان گرفت ومردم شد-در مثال مناقشه نیست

    4
    6
  3. چه مراسم لاكچري …
    مگه براي بقيه طلاب هم از اين مراسمهاي مثلا بي اهميت و ساده زيستانه براي عمامه گزاري گرفته ميشود؟ يا ايشان خونش رنگينتر است به علت همان مرضي كه سالهاست دارد بدنه مملكت را مثل خوره و انگل از درون ميخورد..
    همان مرض ژن برتر را ميگويم.
    روح امام را خوووووب شاد كرده ايد با اين منشتان……

    8
    8
  4. سلام
    به عنوان یک سید و یک برداشت از خانواده سادات خدمت شما عرض کنم خداوند به اندازه کافی به ما لطف نموده و عنایت خویش را در قرآن مجید اعلام نموده اند که ( خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:

    قُل لا أَسئَلُكُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى‏؛

    (ای پیامبر!) بگو من هیچ پاداشى از شما بر رسالتم

    درخواست نمى ‏كنم جز دوست ‏داشتن اهل بیتم».

    سوره شوری آیه 23
    ) مردم هم به خانواده حضرت امام به همان صورت نگاه میکنند حتی اگر خطایی ببینند باز اینقدر لطف حضرت امام شما این مردم شده که دوستی آنها را از دست نمیدهند حتی اگر خیلی هم علیه السلام نباشند و اما موضوع عمامه گذاری آقا سید احمد
    شاید قصد این عمل در آن مکان آین بوده است که ملاحظات مکان و زمان و اقبال عمومی شود و سید به راه پدران خویش رود
    شما به دید مثبت به عمل نگاه کنید

    6
    5
  5. بنده انتظار نداشتم سردبیر این سایت اینگونه برداشت نماید و فکر می کردم سردبیر محترم این سایت از ظرفیت بالایی برخوردار است اما الان می بینم تقریبا همه …..اند. هرکسی به زی خود . نتیجه امام چه بخواهد چه نخواهد ، این اسم منسوب بو.دن به خمینی (ره) را یدک خواهدکشید نکند شما سردبیر محترم فکر می کنید نوه اصلی امام ، سیدحسن نصرالله است نه این ها ، چشم ها را باید شست از نو باید دید با سعه صدر و تحمل بیشتر ، اگر من هم در تهران بودم و زمانش را می دانستم حتما به عشق خمینی کبیر در این مراسم شرکت می کردم و به سید حسن آقا تبریک می گفتم که پسرش را در کسوت لباس روحانی در آورده و راه و رسم پدرانش را همچنان روشن نگه داشته است .
    آقای سردبیر خمینی پیر و مراد ماها بود روزها و شبها به عشق او و با نام او زندگی کرده ایم و حاضر بودیم در راهش هرچه داریم فداکنیم جان چه ارزشی در برابر خمینی داشت . اما امروز حتی دیدن کسی که بوی خمینی را دارد و عده ای باهمین بوی خمینی جمع شده اند تا نوه اش را در این راه تشویق نمایند چرا شما نگران به تاراج رفتن ….شده اید ؟ خمینی زنده تاریخ است جز حماسه سازان بزرگ تاریخ بشریت . خمینی را در اهل بیتش بهتر می توان یافت نه جای دیگر ، باید حرمت خاندان خمینی را برای زنده داشت نام و یاد او ، نگه بد اریم . باور کنید این برای همه بهتر است .

    7
    4
  6. نه اینکه در کشور اسلامی ما کسی از رانت استفاده نمیکند و مسئولین ، البته عزیز ، ما از ریاظت کشیدن 40 ساله پوست و استخوان شده اند ، لاسیما مسئولین در کسوت پیامبر ، و فرزندانشان هم در غرب مشغول تحصیل نیستند ، رانت مراسم عمامه گذاری سید احمد چشم همه را خیره کرده است !

    4
    1
  7. سلام
    این برنامه هیچ مشکلی نداشت از این دست برنامه ها در همه حوزه ها برگزار می شود . یک چیز می دانم وقتی کسی از یک ناحیه تحت فشار باشد چیزی می گوید و یا چیزی می نویسد که کمی آن فشار را از خود دور کند در حالی که اشتباه می کند باید هر چه هستی همیشه باشی اصلا لازم نیست مثل کسانی که نیستی حرف بزنی/ منظورم را فهمیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا