خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش‌ها از رفع حصر زهرا رهنورد

روزنامه‌ی خراسان در شماره‌ی دوشنبه در گزارشی با عنوان «گزارش‌ها از رفع حصر زهرا رهنورد» نوشت:

برخی چهره های اصلاح طلب از صدور حکم رفع حصر زهرا رهنورد خبر دادند. روز گذشته اسماعیل دوستی از اعضای حزب اعتماد ملی که روز پنج شنبه به دیدار مهدی کروبی رفته بود در گفت و گو با اعتماد اظهار کرد: «با توجه به این که مشکل خانم رهنورد حل شده و از حصر بیرون آمده‌اند، رفت‌وآمد ایشان عادی شده و می‌توانند بروند و بیایند. بر همین اساس به نظر من رفع حصر رو به بهبود است.» این اظهار نظر باعث شد که این مسئله از سوی رسانه ها پیگیری شود که متعاقب آن برخی از چهره های نزدیک به موسوی و کروبی این موضوع را تأیید کردند. اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت و گو با فارس در پاسخ به سوالی درباره خبر منتشر شده مبنی بر رفع حصر زهرا رهنورد گفت: شنیده‌هایم از برخی نمایندگان مجلس و مطلعان امر حاکی از این است که حکم رفع حصر رهنورد صادر شده ولی از اجرایی شدن آن اطلاعی ندارم.حسین کروبی فرزند مهدی کروبی هم در گفت‌گو با ایلنا اعلام کرد که فرزندان محصوران اجازه اقامت شبانه نزد موسوی، رهنورد و حجت‌الاسلام کروبی را دارند.

حضرتی: رهنورد می تواند به صورت عادی رفت و آمد داشته باشد

از سوی دیگر الیاس حضرتی عضو کمیته رفع حصر در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید رفع حصر زهرا رهنورد، گفت که خانم رهنورد می تواند رفت و آمد داشته باشد. وی اظهار کرد: خانم رهنورد می‌تواند هر زمان که بخواهد از خانه بیرون رود و به صورت عادی رفت و آمد داشته باشد مثل خانم کروبی که برای رفت و آمد به خانه مشکلی ندارد. وی درباره وضعیت رفع حصر میرحسین موسوی نیز گفت: حصر آقای موسوی همچون گذشته است البته فامیل ایشان می‌توانند به خانه ایشان رفت و آمد داشته باشند. وی درباره رفع حصر کروبی گفت: آقای کروبی نیز همچون گذشته می توانند با خویشاوندان و فامیل خود دیدار کنند و آن‌ها به منزل‌شان بروند. با این حال به گزارش پانا،  نرگس موسوی دختر موسوی و رهنورد نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «زهرا رهنورد آزاد نیست! ما از هر گونه گشایشی استقبال می‌کنیم اما نه حکمی برای آزادی داده شده و نه در این دو ماه ادعایی هیچ تردد آزادانه‌ای رخ داده است.»

مطهری: برای تقویت وحدت ملی لازم است به حصر خاتمه داده شود

در همین زمینه علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  هم در نطق میان دستور خود در مجلس با تاکید بر این که برای تقویت وحدت ملی لازم است به مسئله حصر خانگی خاتمه داده شود، گفت: متأسفانه دادستان تهران موضوع وعده رفع حصر تا پایان سال ۹۶ را تکذیب کرد. بهتر بود ایشان قبل از تکذیب، از مقامات مافوق خود سؤال می کرد. اصولاً دادستان‌ها نباید در هر موضوعی وارد شوند. بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید نیز که روز گذشته فراکسیون متبوعش با محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه دیدار داشت یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست را رفع حصر بیان کرد. پارسایی که با ایسنا گفت و گو می کرد، افزود: آقای اژه‌ای درباره حصر، مصوبه شورای عالی امنیت ملی را ملاک کار بیان کرد و در پاسخ به خواسته نماینده ها برای رفع حصر موضوع را منوط به تصمیم شورای عالی امنیت ملی دانست.

توضیحات میرزایی نکو درباره اظهاراتش

در همین حال قاسم میرزایی‌نکو عضو فراکسیون امید مجلس که برخی از رسانه ها به نقل از او از صدور حکم رفع حصر برای زهرا رهنورد خبر داده بودند، در گفت و گو با ایلنا با اشاره به این‌که درباره صدور حکم رسمی رفع حصر با هیچ رسانه‌ای صحبتی نکرده  است، گفت: به تازگی خبرنگاری از بنده سوال کرد که آیا اخبار مربوط به رفع حصر خانم رهنورد صحت دارد که بنده توضیح دادم از پیش از عید که امکان رفت و آمد دختران مهندس موسوی و اعضای خانواده درجه یک ایشان محقق شده بود، این مسئله را اعلام کردیم که خانم رهنورد هم هر زمان که تمایل داشته باشند، می‌توانند از منزل خارج شوند. وی ادامه داد: همان زمان همچنین تاکید شد که خروج خانم رهنورد از منزل مستلزم طی شدن تمهیداتی است و خود ایشان هم حاضر نیست، بدون رفع حصر آقای موسوی، از منزل خارج شود. میرزایی نکو همچنین تصریح کرد: نکته دیگر این‌که تاکید من بر اعلام شفاهی این مسئله بوده و این‌که آیا واقعاً چنین اتفاقی خواهد افتاد یا خیر، مشخص نیست.

ذوالنوری: گشایش‌های ایجاد شده یک احسان بود نه رفع حصر

در همین حال به گزارش اعتماد آنلاین، مجتبی ذوالنوری نماینده قم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که رفع حصر بستگی به عملکرد مهدی کروبی دارد، افزود: «قرار بود با توبه و اعلام برائت از فتنه و با جبران گذشته تخفیفاتی به محصوران داده شود اما کسانی که زیر پای او پوست موز انداختند و او را وادار به نوشتن آن نامه کردند، در حقیقت زمینه‌ها و کورسوها در جهت رفع حصر را از بین بردند اما اگر او جبران کند این موضوع جای بحث دارد.» این نماینده اصولگرا تاکید کرد: در حقیقت گشایش‌های ایجاد شده یک احسان و یک تسهیل بوده نه این که بگوییم قدمی است در جهت رفع حصر و این گونه نیست که بگوییم این قدم اول است و قدم بعدی رفع حصر است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا