خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حناچی: اگر رقابت‌های حزبی منجر به کیفیت زندگی نشود به بیراهه رفته است

کاندیدای شهرداری تهران می‌گوید؛ معتقدم رقابت‌های حزبی یک اصل است اما اگر منجر به کیفیت زندگی نشود به بیراهه رفته است.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی کاندیدای شهرداری تهران صبح امروز به صحن علنی شورای شهر آمد و برنامه‌های خود را در قالب کتابچه‌ای 65 صفحه‌ای تقدیم اعضای شورای شهر کرد و گفت: شعار من” تهران شهر خلاق، دوباره امید و دوباره شکوفایی” است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم که در پایان دوره کاری خود از کرده‌ها و دستاوردهایمان صفحات پر و پیمانی داشته باشیم، گفت: پس فرقی نمی‌کند که با چه نیتی وارد عرصه شده باشیم اما وقتی قرار است کسی مدیر یا مسئول شود اولین دغدغه این است که چه کار کند تا پس از ترک مدیریت همه بگویند که چه خوب کار کرد.

این کاندیدای شهرداری تهران با بیان اینکه تهران تنها پایتخت سیاسی ایران نیست، بلکه میراث دار تاریخ، فرهنگ و شهر مدرن است، گفت: 79 درصد منابع کلانشهرها به ساخت و ساز وابسته است و این نشان دهنده وضعیت ناپایدار است هر چند که وضعیت تهران حادتر است و این وابستگی به 82 درصد می‌رسد و ما شاهدیم کمیسیون ماده 100 که روزگاری محلی برای ممنوعیت تخلفات بود حالا به ردیف درآمدی بدل شده است.

وی با بیان اینکه شاهد توزیع نامناسب منابع درآمدی هستیم، گفت: باید اعلام کنم که 70 درصد عوارض شهرداری ناشی از ساخت و ساز است.

حناچی با اشاره به بدنه فربه شهرداری گفت: بدنه شهرداری فربه است اما چابک نیست و معتقدم برای آنکه بهترین کارها را انجام دهیم باید از بهترین افراد استفاده کنیم،‌ نه اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده متوجه شویم که 11 درصد کارمندان یک منطقه مدرک روابط عمومی، آن هم از دانشگاه علمی – کاربردی شهرداری دارند.

وی با بیان اینکه سهم درآمد پایدار شهرداری خوب نیست، افزود: در برهه‌ای از زمان مدیریت شهری به سمت بحران‌ها دویده است و اتکاء شهرداری به درآمد ساخت و ساز 82 درصد است که البته این در کل کشور دیده می‌شود و یک معضل ملی است که حتما باید در سطوح بالاتر بررسی شود.

این کاندیدای شهرداری تهران با بیان اینکه ما نیازمند آن هستیم که در این دوره شورا منابع متعدد مالی تعریف کنیم، گفت: یکی از چالش‌های اصلی تهران مشکلات ساختاری و عدم ارتباط با سطوح حاکمیتی است که طی 12 سال اخیر قطع شده است. در حالیکه مناسبات ملی می‌تواند فشار را از شهرداری تهران کم کند.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین سرمایه معنوی شهرداری، سرمایه اجتماعی است که متاسفانه در این مدت کاهش یافته است، گفت: وقتی صادق خان شهردار لندن به تلویزیون می‌آید و در مورد مشکلات شهر با مردم صحبت می‌کند و مردم هم قبول می‌کنند این نشان دهنده ارتباط خوب با مردم است.

حناچی در مورد به کارگیری زنان نیز با بیان اینکه 50 درصد جامعه ما را بانوان تشکیل دادند، گفت: باید سلسله مراتب در انتصابات رعایت شود و اینگونه نباشد که یک زن مدیرکل شود اما قائم مقامی و مدیریت را تجربه نکرده باشد.

وی با بیان اینکه ناتوانی در مدیریت هزینه علی رغم شعارها یک واقعیت است، ادامه داد: ما شاهد نظام ناکارآمدی هستیم. چرا که می‌بینیم بدنه نیروی انسانی فربه است اما کیفی نیست و در این میان باید به کودکان، زنان، سالمندان و معلولان نیز توجه کرد و الگویی برای تردد آنها در شهر ایجاد کنیم.

حناچی با بیان اینکه 79 درصد مردم اعلام کرده‌اند که به وسایل ارتباط جمعی همچون موبایل دسترسی دارند، گفت: این یک فرصت است و می‌توانیم با توسعه بسترهای موبایل محور نسبت به فرهنگسازی و ارتباط با مردم اقدام کنیم و زیرساخت مناسبی است که می‌توان از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ما نیازمند افرادی خلاق هستیم که مشکلات را حل کنند، اظهار کرد:‌ برنامه‌های من بر روی اصولی همچون برنامه محوری، قانونمندی، نظارت پذیری، استفاده از خرد جمعی، خلاقیت، پرهیز از سیاست زدگی و … شکل گرفته است.

حناچی با بیان اینکه سه مطالبه اصلی مردم کاهش آلودگی هوا، ترافیک و کاهش فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب است،‌گفت: ما عادت داریم که نیمه خالی لیوان را ببینیم؛ اما دقت داشته باشید که مردم تهران را دوست دارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از بحران‌ها با راه حل‌های ساده حل می‌شود گفت:‌ به عنوان مثال بحران آب با پروژه بازچرخانی آب قابل حل است و با بازیافت مواد نیز می‌توانیم مشکل پسماند را حل کنیم.

این کاندیدای شهرداری تهران با بیان اینکه 3268 هکتار بافت فرسوده در تهران داریم که عمدتا در منطقه 10 است که تبعات فرهنگی و اجتماعی زیادی دارد، گفت: باید برای حل این مشکل در سطوح ملی تصمیم گیری کرد.

وی با بیان اینکه برنامه عملیاتی من در حوزه‌های توسعه زیرساخت‌های سبز تهران،‌ توسعه پروژه قطار برقی سبک شهری، توسعه محور پیاده، احیای مکان رویدادهای شهر و احیای میراث صنعتی تهران متمرکز شده است،‌گفت: معتقدم رقابت‌های حزبی یک اصل است اما اگر منجر به کیفیت زندگی نشود به بیراهه رفته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا