خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد شدید هاشمی از اوباما درباره غزه

 آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف و تعجب از حمایت آقای اوباما نسبت به جنایات اسرائیل در غزه، گفت: این اقدام لکه ننگی در تاریخ سیاسی رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دیروز در دیدار هیأت رئیسه و نمایندگان تام­ الاختیار استانی و رؤسای واحدهای تجمیع شده­ی دانشگاه آزاد اسلامی و کارکنان دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام، کودکان، زنان و مردم غزه را مظلوم ترین ملت جهان در عصر حاضر خواند و گفت: صهیونیست­ها روی جنایت­کاران تاریخ را سفید کردند و اوج مظلومیت آنجاست که مدعیان حقوق بشری و قدرت­های جهانی، این ظلم را حق دفاعی ی رژیم اشغالگر قدس شریف می­ دانند!.
وی همچنین با تشکر از مردم کشورهایی که در اقصی نقاط جهان برای محکومیت جنایات غزه راه­پیمایی کردند، به وظیفه امت مسلمان اشاره کرد و گفت: روز جهانی قدس فرصت مناسبی برای اعلام انزجار از صهیونیست­ها و حمایت از مردم غزه است تا  تصمیم­ گیران سیاسی سازمان های جهانی فکر نکنند فلسطینی ها در جهان اسلام تنها هستند.
هاشمی رفسنجانی با تأکید مجدد بر اهمیت برپایی باشکوه روز جهانی قدس، خطاب به جوانان و به ویژه دانشجویان گفت: حضور شما در این مراسم نشان درک عمیق مردم ایران و احترام به اندیشه­ های امام راحل است که این روز را برای حمایت از فلسطینی­ ها در تقویم تاریخ ماندگار کرده اند.
رییس هیأت مؤسس وهیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خویش طرح تجمیع واحدهای دانشگاهی را مهم دانست و گفت:در صورت موفقیت این طرح،در افزایش رشته ­ها و دانشجویان و تعمیق کارهای دانش ­بنیان شاهد جهش خواهیم بود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت رشته­ های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی و برنامه ­های دکتر لاریجانی برای بهبود اوضاع، گفت:هرچه بیشتر به اهداف تأسیس دانشگاه آزاد مخصوصاً در کم کردن آلام نیازمندان بیمار برسیم، لطف خداوند است و باید شاکر باشیم.
الله هاشمی رفسنجانی انکار موفقیت­ها و مخالفت با اصل تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ایران را غیرممکن دانست و گفت: شجره طیبه ­ای که اصل آن در سراسر کشور ریشه دوانده و فرع آن به عنوان دانشجویان این دانشگاه در همه­ ی جا کشور هستند، نمی­ گذارند خورشید این دانشگاه افول کند.
رییس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با یادآوری شرایط زمان تأسیس این دانشگاه و اثراتی که عدم موفقیت جوانان در کنکور بین خانواده­ ها و در روحیه ­ی جوانان داشت، گفت: در شرایطی که فضای جامعه به شدت مخالف کارهای غیردولتی بود، امام امت با حمایت­های مادی و معنوی پایه ­های این دانشگاه را تثبیت کردند.
وی ضمن بیان خاطراتی از جلسه ­ای که برای پیشنهاد تأسیس این دانشگاه خدمت امام (ره) داشت، گفت: پس از طرح موضوع ، بلافاصله قبول کردند که نشان ازهوشیاری و آینده ­نگری ایشان داشت.
هاشمی رفسنجانی نیاز جامعه را رمز موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی دانست و با تأکید بر انتقال نیاز تحصیل دانشگاهی به مقاطع بالاتر و عالی، گفت: متقاضیان مقاطع تحصیلی بالاتر محدودیت­ های مالی و شغلی دانشجویان سال های اول تأسیس این دانشگاه را ندارند و این خود سرمایه­ ای برای گسترش مقاطع عالی در کشور است.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیکاری جوانان تحصیلکرده را زخمی بر پیکره ­ی انقلاب اسلامی و ایران و حتی تفکرات اسلامی خواند و افزود: هرکس در هر مقام و مسئولیتی که هست، وظیفه ­ی ملی و دینی دارد تا برای ایجاد اشتغال جوانان و ثبات شغلی آنان تلاش نماید.
وی با اشاره به وجود مهاجران فراوان از کشورهای همسایه در ایران گفت: ظرفیت ایران برای پذیرش مهاجران بالاست ، ولی باید به فعلیت برسد که در آن صورت نه تنها هیچ ایرانی بیکار نخواهد بود ، بلکه برای تأمین نیازهای کارگری می­توانیم از کشورهای همسایه نیرو بیاوریم.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، تجاری سازی طرح­های دانشگاهی استادان و دانشجویان را برای آینده­ ی کشور مهم دانست و گفت: اگر با درک درست به این طرح ­ها و پایلوت آنها توجه شود، تولیدات داخلی آن هم از نوع علمی و دانشگاهی متنوع خواهند شد که بسیار ارزشمند است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، منابع زیرزمینی، آب و هوای خوب و چهار فصل مناسب، موقعیت جغرافیایی و بالاتر از همه مکتب اهل بیت(ع) را از ویژگی­های برتر ایران اسلامی خواند و گفت: اگر در سیاست داخلی به وحدت و توسعه­ ی کشور فکر کنیم و در سیاست خارجی نیز تعامل با جهان را درست مدیریت نماییم، خیلی زود ایران به مسیر ترقی و پیشرفت بر می­ گردد و به اهدافی که در سند چشم­ انداز 20 ساله نظام اسلامی ترسیم شده است، می­ رسد.
هاشمی رفسنجانی اشتیاق کشورهای مهم جهان برای همکاری با ایران در زمان سازندگی را نمونه ­ای موفق از سیاست خارجی دانست و گفت: در همان زمان هم تندروها با هیاهو برای سیاست رسمی کشور مزاحمت درست می­ کردند، ولی عزم نظام برای اعتلای مصالح کشورو توجه به خواسته های اکثریت مردم جدی بود.
وی به سال­های جنگ و مقطع پذیرش قطعنامه نیز اشاره کرد و گفت: اشغال افغانستان و عراق ثابت کرد که در جهان معاصر، کشور گشایی پیروزی نیست، بلکه پیروزی نهایی را مردم ایران زمانی بدست آوردند که با ندای صلح طلبی وارد میادین دیپلماسی شدند و حامیان صدام را مجبور کردند تا در سازمان ملل رأی به حقانیت ایران بدهند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مردم ایران را مستحق برخورداری از زندگی مناسب و شرافتمندانه دانست و گفت: تورم و رکود نباید در زندگی مردم و اقتصاد جامعه خلل وارد نماید، مخصوصاً اگر با هم شوند، حاصل آن جز فلاکت نخواهد بود.
هاشمی رفسنجانی در بخش پایانی سخنان خویش با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه­ ی مردم در ماه مبارک رمضان، اظهار امیدواری کردند که تهذیب نفس، ملکه­ ی رفتاری مردم در تمام سال باشد.
وی با اشاره به روزهای پایانی ماه رمضان افزود:  باید تلاش کنیم تا در فرصت باقیمانده از سفره مهمانی خداوند که برای سعادت بشریت گسترده شده است، بهره­ های روحی و معنوی ببریم.
در آغاز این دیدار، دکتر باقر لاریجانی، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی ـ مهندس محسن هاشمی، معاون عمرانی ـ دکتر مجتبی علوی فاضل، معاون و رئیس مرکز آزمون ـ دکتر سعید کاردار، معاون دانشجویی ـ دکتر حسین غریبی، معاون آموزشی و حجت­ الاسلام والمسلمین طه هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ارائه گزارشی از حوزه­ مسئولیت­ های خویش به بیان دیدگاه­ها در خصوص تعمیق پژوهش و تحقیق و ارتقای کیفیت برنامه ­های این دانشگاه پرداختند.
در پایان و همزمان با اذان مغرب، نماز مغرب و عشاء به امامت آیت­ الله هاشمی رفسنجانی اقامه و افطار در فضایی صمیمی صرف شد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا