خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک نماینده دلواپس: برجام آش دهن سوزی نبود که برای حفظ آن تلاش کنیم!

عصر ایران نوشت: حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد احتمال خروج آمریکا از برجام و اقدامات ایران پسابرجام گفت: پیش بینی می کنیم با توجه به مجموعه اخباری که وجود دارد ترامپ خروج از برجام را اعلام کند یا شروط سنگین‌تری با همراهی اروپا برای ایران بگذارد که در هر دو صورت برای ما یکسان است و تفاوتی ندارد. چراکه برای برجام پیوست و شرط جدیدی پذیرفته نمی شود.

نماینده قم با بيان اينكه هر اضافه و كمي بر برجام نقض آن است اظهار داشت: اگر اين اتفاقات بيفتد نقض برجام است و ديگر چيزي نيست كه ما به آن پايبند باشيم.

این نماینده اصول‌گرای مجلس بيان كرد: جمهوري اسلامي ايران خودش را براي وضعيت هاي مختلف آماده كرده است. برجام آش دهن سوزي براي مردم ما نبوده است كه براي حفظ آن نگران باشد و تلاش كند .

وي خاطرنشان كرد: ما به خاطر تعهدي كه داديم و پيماني كه امضا كرديم ولو اينكه در برجام احساس ضرر نيز كرده‌ايم، اما آن‌را حفظ كرديم و هنوز هم ما به اين تعهد پايبند هستيم مگر اينكه طرف مقابل بخواهد آن‌را نقض كند .

ذوالنور تصريح كرد: اگر آنها نقض كننده برجام باشند ما متناسب و متقابل با آن موضع مي گيريم و سه اقدام انجام خواهيم داد. افزايش غني سازي در هر هجمي كه مورد نيازمان باشد و براي مقاصد صلح آميز از جمله اين اقدامات است. چراكه برجام محدوديت ٣٠٠كيلو گرم را براي انباشت اورانيوم غني سازي شده براي ما تعيين كرده است .

اين عضو كميسيون امنيت ملي ادامه داد: ساخت و نصب سانتريفوژها در هر تعدادي كه دلمان بخواهد و نيازمان باشد ديگر اقدام ما خواهد بود چون الان طبق برجام پنج هزار و ١٠سانتريفوژ داريم .

وي خاطر نشان كرد: اقدام ديگر ما اين است اورانيوم را در مقاصد صلح آميز و هر چقدر كه لازم داشته باشيم غني سازي مي كنيم.

اين عضو كميسيون امنيت ملي با اشاره به قانون اقدام متقابل و متناسب گفت: مجلس در اين قانون براي دولت تعيين تكليف كرده است و در گزارش هاي شش ماهه اي كه داده‌ايم نيز پيشنهادات مطرح شده است و هيچ مشكلي از ناحيه مجلس براي دولت براي شروع اقداماتش وجود ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا