خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تبلیغ داعشی برای دیدن فیلم ضد داعش

«کامبیز نوروزی» حقوقدان و کارشناس رسانه، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «تبلیغ داعشی برای دیدن فیلم ضد داعش» نوشت:

🔲چرا با فرهنگ داعشی برای فیلم “به وقت شام” تبلیغ می کنند؟ آنطور که در فیلمهای منتشر شده دیده می شود ، عده ای ملبس به لباسهای داعشی ، با قطار فشگن بر شانه و تفنگ به دست وارد مجتمع کوروش می شوند و با سر و صدا و عربده مردم را می تارانند و تهدید می کنند و… که چه؟ مثلاً تبلیغ فیلم ” به وقت شام ” است .

🔲 آقای حاتمی کیا در سخنرانی در یکی از سالنهای مجتمع کوروش مدعی شده است در جریان نبوده و اظهار تأسف کرده است اگر این کار موجب ترس و نگرانی مردم شده است . ایشان نامه ای هم منتشر کرده و پوزش خواسته است. این خیلی خوب. ولی چه کسانی مرتکب چنین وحشت آفرینی پرمخاطره شده اند؟

🔲 می خواهند با ترساندن مردم از آدمهای خونریز و آدمکش ، فیلمشان را تبلیغ کنند . می خواهند مثلاً مردم را بترسانند که ببینید اینها داعش اند و بیخ گوش شما . در واقع با توحش ، به مردم بگویند داعش توحش و مرگ دارد . این فقط یک بی سلیقگی نیست . نمی شود فقط به حساب بی ذوقی گذاشت . کسی که بن مایه ذهن و تفکرش از جنس تفکر داعش باشد می تواند چنین مثلاً تبلیغی را ابتکار و اجرا کند .

🔲همین مقدار عرض کنم در این مثلاً تبلیغ وحشت آور و خطرناک که موجب ترسیدن مردم شده است اگر بر اثر ترس به کسی کمترین آسیبی وارد می شد ، عوامل ، اعم از طراحان و مجریان ، به موجب ماده 499 قانون مجازات اسلامی ، ترساننده حسب تعاریف جنایات عمدی و غیر عمدی مسئول است*.

جان و روح و روان مردم که نباید بازیچه تبلیغ و تجارت شود . از حقوق و قانون گذشته ، این کار یک بی اخلاقی محض و نابخشودنی بود.

🔲سازمان سینمایی حتماً باید در این موضوع تحقیق کرده و درچارچوب اختیتارت قانون خود ، عوامل این تبلیغ غیر اخلاقی را، که مروّج فرهنگ خشونت عریان است و جان و روان مردم حاضر در صحنه را جداً به خطر انداخته است ، از برخورد قانونی بی نصیب نگذارد. بماند که توجیه حقوقی برای مداخله مراجع قضایی در این موضوع نیز وجود دارد .

*ماده 499 )هرگاه کسی دیگری را بترساند و آن شخص در اثر ترس بی اختیار فرار کند یا بدون اختیار حرکتی از او سر بزند که موجب ایراد صدمه بر خودش یا دیگری گردد، ترساننده حسب تعاریف جنایات عمدی و غیر عمدی مسئول است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اشتباه این بود با هماهنگی نیروی انتظاامی نبود.
    اما همه مردم در فیلم کاملا مشخصه خیلی هم خوششون اومده. اونمهمه داشتند با دوربین و موبایل و.. فیلم میگرفتند
    این آقا که با یه عمل اشتباه به خاطر عدم هماهنگی. میاد مردم رو وحوش و داعش و.. خطاب میکنه! خودش 100%تفکر داعشی داره.
    داعش یعنی همین امثال تفکر ایشون!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا