خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راستی آزمایی یک جهش در دوران زاکانی: خرید 175 اتوبوس در 2 ماه، دستاورد یا مصادره

دستیار ویژه شهردار تهران خرید 175 اتوبوس را دستاورد دو ماه علیرضا زاکانی شهردار تهران می‌داند؛ این درحالی است که محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر پنجم می گوید تنها فعالیتی که شهردار کنونی تهران برای خرید این اتوبوس ها کرده، امضای قرارداد است.

به گزارش اکوایران، امروز 110 اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران شد. رضا سیفی دستیار ویژه شهرداردرصفحه توییترش نوشته است که در چهارسال گذشته 133 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد در حالیکه تنها در سه ماده دوره جدید 175 دستگاه اتوبوس خریداری شده که 110 تا فردا و 65 دستگاه دیگر تا یک ماه آینده اضافه می شود .

اما سوال اینجاست چه اتفاقی افتاده که راه دشوار تهیه اتوبوس برای تهرانی ها آن قدر هموار شده که طی دوماه شهرداری تهران توانست 175 دستگاه اتوبوس برای شهر تهران فراهم کند؟

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر پنجم جزییات خرید 175اتوبوسی که از امروز وارد ناوگان اتوبوسرانی را برای اکوایران روایت می کند .

محمد علیخانی با بیان که متاسفانه دولت قبل با وجود وعده‌های فراوان حتی یک دستگاه اتوبوس به شهرداری نداد؛ گفت : درحالی‌که دولت‌های گذشته در دوره‌های 8 ساله‌ی خود بین دو تا سه هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران تحویل دادند یعنی در دولت 8 ساله‌ی آقای هاشمی یا دولت 8 ساله‌ی آقای خاتمی و دولت احمدی‌نژاد به‌طور میانگین 2 تا 3 هزار دستگاه اتوبوس توسط دولت برای شهرداری تهران خریداری شد؛ اما در دولت 8 ساله‌ی آقای روحانی متاسفانه با وجود مصوبات فراوان، حتی یک دستگاه اتوبوس هم نتوانستند برلی شهرداری خریداری کنند و به‌ناچار شورای پنجم و مدیریت شهری وقت دست به کار شدند و در سال 99 با تلاش های صورت گرفته 250 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس از ایران‌خودرو دیزل خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی تهران تزریق شد.

برای سال 1400 هم در شورای شهر پنجم، اعتبارات لازم برای 400 دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شد. براساس پیگیری‌های مدیریت شهری وقت این 400 دستگاه اتوبوس 200 دستگاه در نیمه‌ی اول و 200 دستگاه برای نیمه‌ی دوم برنامه‌ریزی شد تا خرید صورت بگیرد.

او ادامه داد: درخصوص 200 دستگاهی که قرار بود در نیمه اول امسال خریداری شود، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفت، اعتبارات از طریق اوراق مشارکت و تایید بانک مرکزی، سازمان برنامه و منابع شهرداری انجام شد و بنا بود قرارداد خرید 200 دستگاه مربوط به نیمه‌ی اول 1400 منعقد شود که ایران‌خودرو اعلام کرد که می‌تواند 175 اتوبوس تحویل دهد لذا قرارداد برای این تعداد آماده امضا شد.

علیخانی تاکید کرد: اعتبارات لازم این اتوبوس‌ها فراهم شده بود، قرارداد را معاونین وقت مالی و اقتصادی و حمل‌ونقل ترافیک یعنی آقایان مناف هاشمی و امامی امضا کرده بودند و برای آقای حناچی ارسال کرده بودند که در این فاصله شورای شهر ششم مستقر می‌شود و آقای حناچی درحالی‌که امکان امضای قرارداد را داشت، اعلام می‌کند که باید قبل از امضا شورای ششم را در جریان موضوع قرار دهد که در این فاصله شهردار تغییر کرده و تنها امضای این قرارداد را آقای زاکانی انجام می‌دهد.

علیخانی اضافه می‌کند: اگر قرار است دستاوردی برای خود تعریف کنیم، خوب است همه‌ی واقعیت و اتفاقات را شرح دهیم. اینکه فقط امضای یک قرارداد را انجام داده باشیم و بگوییم این ما بودیم که 175 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تزریق کرده‌ایم، اطلاعات درستی نیست. آقای حناچی نیز می‌توانست آن قرارداد را امضا کند، اما تلقی‌اش این بود که با شورای جدید درخصوص آن مشورت کند و آنها در جریان قرارداد باشند. او با تاکید بر اینکه نباید بخشی از واقعیت را کتمان کرد و زحمات دیگران را به نام خودمان توصیف کنیم، گفت: شایسته است کسانی که ادعای اخلاق اسلامی و انقلابی دارند، با مردم بیشتر صداقت داشته باشند.

علیخانی اضافه کرد: البته تمام اقدامات مربوط به خرید 20 دستگاه ون هم برای افراد دچار معلولیت در دوره پنجم شورا انجام شده که این ون ها نیز بزودی تحویل شهرداری خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا