خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روسیه: قصد نداریم حاکمیت طالبان را به رسمیت بشناسیم

تسنیم نوشت: ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با این خبرگزاری (ریانووستی) اعلام کرد که فدراسیون روسیه آمادگی دارد تا با دولت انتقالی در افغانستان کار کند، ولی هنوز صحبت بر سر به رسمیت شناختن جنبش طالبان (که فعالیت آن در روسیه ممنوع است) بعنوان دولت قانونی این کشور نیست.

کابلوف توضیح داد: «ما همواره خواستار تشکیل یک دولت انتقالی در افغانستان بودیم و مسلماً حاضر هستیم با چنین دولتی در صورت تشکیل آن، کار کنیم ولی هنوز قصد نداریم حاکمیت طالبان بر افغانستان را به رسمیت بشناسیم. البته هر چیز در زمان خود باید بررسی شود و باید منتظر بود و دید که در آینده چه خواهد شد.»

نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان همچنین گفت که از روز دوشنبه تماس‌های تلفنی با نمایندگان جنبش طالبان آغاز می‌شود تا روند آتی اوضاع در این کشور بررسی شود. وی همچنین اطمینان داد که جنبش طالبان وعده داده که امنیت مناطق دیپلماتیک کابل و حفاظت خارجی سفارت روسیه و نمایندگی‌های سیاسی سایر کشورها را تأمین خواهد کرد.

کابلوف ابراز امیدواری کرد که رهبران آینده افغانستان روابطی دوستانه با روسیه داشته باشند و افزود: «ولی ما عجله‌ای برای به رسمیت شناختن رژیم طالبان در افغانستان نداریم و باید دید که آنها چه برخوردی را از خود نشان داده و با مردم افغانستان چگونه رفتار خواهند کرد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا