خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از توافق SSAR درباره‌ی مهاجرین افغان چه می‌دانیم؟

کانال تلگرامی انجمن حامی نوشت:

در دسامبر سال 2019 ، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با همراهی افغانستان، ایران و پاکستان به توافقی برای پشتیبانی از استراتژی راه حل، برای پناهندگان افغان با نام SSAR پیوستند.

این توافق از کشورهای میزبان پناهندگان پشتیبانی می کند. افغانستان، ایران و پاکستان جزو اولین کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دسامبر 2018 بودند که پیمان جهانی پناهندگان (GCR) را تأیید کردند، تلاشی برجسته برای ایجاد چارچوبی برای اقدام در مورد پناهندگان بر اساس اصول اساسی انسانیت.

هدف این کشورها در تعیین این پلتفرم، مشارکت بین المللی و تقسیم مسئولیت پناهندگان و تقویت حمایت از کشورهای میزبان و جوامع و در عین حال مبتنی بر راه حل های حمایتی از پناهندگان بود.

به عنوان چارچوبی برای تعامل جامعه بین‌المللی، GCR این امکان را برای کشورهای میزبان و کشورهای مبدأ فراهم می‌کند تا مکانیزم «پلت‌فرم پشتیبانی» را فعال کنند تا به آنها کمک کند تا اقداماتی را در مورد موقعیت‌های پناهجویان در مقیاس بزرگ و طولانی انجام دهند. این رویکرد پایه گسترده‌تری از حمایت را تضمین می‌کند که نه فقط دولت‌ها، بلکه سایر بازیگرانی را شامل می‌شود.

یک پلتفرم جدید حمایتی برای استراتژی راه حل برای پناهندگان افغان در سال پس از تصویب GCR در سال 2019 توسط افغانستان، ایران و پاکستان ایجاد شد تا از تعهدات سیاسی و مالی قوی‌تر بین‌المللی برای دستیابی به راه‌حل‌هایی برای پناهندگان افغان استفاده شود. اهداف GCR در کشورهای میزبان مانند ایران و پاکستان، پلتفرم به دنبال افزایش حمایت از خدمات عمومی پناهندگان درسطح جامعه است. حمایت از پناهندگان و استفاده از سرمایه انسانی آنها می تواند، برای بهبود زندگی آنها یک محیط حفاظتی برای پناهندگان به وجود آورده و فشار بر سیستم های محلی را کاهش دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا