خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معاون حقوقی رییس‌جمهور: خروج آمریکا از برجام هنوز ادعایی بر اعمال تحریم‌ها نیست

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: خروج آمریکا از برجام هنوز ادعایی بر اعمال تحریم‌ها نیست و این امر زمانی مشخص خواهد شد که آمریکا بتواند شرکت‌های دیگر در دنیا را به تحریم علیه ایران مجبور کند یا اینکه تصمیم داشته باشد تحریم را نادیده بگیرد.

به‌ گزارش ایسنا، لعیا جنیدی 19 اردیبهشت‌ماه در سفر به شهرکرد در همایش کانون‌های وکلای کشور، اظهار کرد: تفکیک وکلا به دو دسته دارای تاییدیه و بدون تاییدیه هیچ وجاهت قانونی ندارد پس نیاز است که وکلا خودشان یک لایحه یا پیش نویس برای دولت بفرستد تا بررسی شده و نهایتا در مجلس تصویب شود.

وی گفت: موسسات حقوقی که دایر شده‌اند؛ در ظاهر موضوع این امر اشکال جدی دارد اما وکلا با یک مطالعه تطبیقی و با اتکا به این‌که کار وکالت ساده نیست و جنسش متفاوت است این موضوع را برای دولت ارسال کرده تا کارها پیش رود. در یک دوره هشت ساله آموزش عالی در کشور گسترشی بیش از گذشته داشت و نتیجه آن وجود فارغ‌التحصیلان بسیار در رشته‌هایی همانند حقوق شد. انبوه دانش‌آموختگان در رشته حقوق یک معضل است اما ااید با تدبیری مناسب فکر دیگری کرد.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال مشکل اصلی کشور است و باید برای رفع این مشکل راه حلی معقول ارائه داد تا مشکلی دیگر ایجاد نشود.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان این‌که «اعتراضات باید وجود داشته باشد اما در کنار آن مطالعات جدی، ارائه پیش‌نویس برای حل مشکلات با ذکر دلایل و مشارکت جدی در حل مشکل به عمل آید» ادامه داد: در یک مقطعی جمعیت کشور به یکباره افزایش داشت و رشد آموزش عالی نیز صورت گرفت، اندکی سیاستگذاری بد و اندکی نیز نبود شرایط اشتغال موجب شد تا شرایط تحصیل فراهم شود اما اکنون با این حقیقت مواجه هستیم و باید از فکر، دانش و تخصصمان برای حل آن استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که «جمع وکلا در این استان نماد وحدت است و این وحدت نیاز همیشه کشور محسوب می‌شود»، گفت: با ایده‌های متفاوت باید قطب اصلی که حفظ منافع ملی است و امروز بیشتر احساس می‌شود، حفظ شود. برجام یک پیمان بود که نقایص بسیار داشت و شاید باید ایران بیشتر به این امر معترض باشد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها تاکید کرد ایران به تعهدات خویش عمل کرده پس نیاز است مابقی اعضا نیز به تعهدات خود عمل کنند. ایران تمام تلاش خود را در برجام داشت اما اکنون باید با فکر جمعی این موضوع را حل کرد.

وی با اشاره به این‌که «ماده 36 و 37 برجام می‌گوید خروج یکی از اعضا از برجام باید در کمیسون مربوطه و با طی کردن فرآیند مختلف انجام شود»، ادامه داد: اما ترامپ همواره از همان آغاز به دنبال نقض برجام بود تا این‌که شب گذشته به طور رسمی این موضوع را عنوان کرد. خروج آمریکا از برجام هنوز ادعایی بر اعمال تحریم‌ها نیست و این امر زمانی مشخص خواهد شد که آمریکا بتواند شرکت‌های دیگر در دنیا را به تحریم علیه ایران مجبور کند یا اینکه تصمیم داشته باشد تحریم را نادیده بگیرد.

جنیدی اضافه کرد: فرانسه به نمایندگی از کشورهای آلمان و انگلیس اعلام کرده که ما بر تعهدات خود پایبند هستیم  و باید دید که در ماه‌های آتی چه تصمیمی گرفته خواهد شد. در شرایط فعلی باید به نفع مردم کشور و مصالح تصمیم گرفت و نباید از منافع ملی غافل شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا