خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اگر برجام نبود جنگی دیگر رخ می‌داد»

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اگر برجام تحقق نمی‌یافت خیلی راحت جنگی دیگر، مداخلی‌ای دیگر، ناامنی و افزایش نظامی‌گری رخ می‌داد.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در مراسم اختتامیه نخستین مسابقات ملی مناظره دانشجویی، با تاکید بر اهمیت برجام، به زبان انگلیسی اظهار کرد: یکی از موفقیت‌آمیزترین بخش‌های تاریخ معاصر در حوزه مذاکره و مناظره مساله برجام بوده است.

وی ادامه داد: برجام نه‌تنها یک مساله سیاسی بلکه یک واقعیت بوده است. آنچه در برجام رخ داد یک گام مهم رو به جلو بود و ایران تحت رهبری رهبر معظم جمهوری اسلامی با جدیت از اصول و قوانینش حفاظت کرده و در عرصه بین‌الملل حضور دارد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر نقش مذاکرات برجام در تحقق صلح تصریح کرد: اگر برجام تحقق نمی‌یافت خیلی راحت جنگی دیگر، مداخلی‌ای دیگر، ناامنی و افزایش نظامی‌گری رخ می‌داد. اما با تحقق برجام اینطور نشد. طرفین مذاکره با گفت‌وگو به توافق رسیدند و این امری مهم است. این نمایش شفاف و واضح مناظره و مذاکره است که نشان می‌دهد قدرت این را دارد تا علی‌رغم تمامی اختلافات، مناقشات و درگیری‌ها را حل کند.

ابتکار در ادامه یادآور شد: در بسیاری از موارد ما برای درک یکدیگر مشکل داریم. این مهارت برقراری ارتباط محسوب می‌شود. با استفاده از مذاکره می‌توانیم مهارت‌های زندگی‌مان را توسعه دهیم و مشکلات و تفاوت‌ها را حل کنیم. با مذاکره و مناظره می‌توانیم از ارزش‌های اسلامی، فرهنگمان، ارزش‌های اجتماعی‌مان و انقلاب اسلامی‌مان حفاظت کنیم. این روزها که موانع مختلفی وجود دارد شما باید به خوبی روی زبان‌تان کار کنید تا بتوانید دیگران را قانع کنید، از جمهوری اسلامی ایران حفاظت کنید و در رابطه با اختلاف‌نظرها نه‌تنها از نظرات‌تان و عقایدتان دفاع کنید، بلکه نظرات و عقاید مختلف را درک کنید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اهمیت فنون مذاکره و مناظره یادآور شد: امروز یکی از مهم‌ترین چالش‌ها مذاکره است که از سطح بسیار مبنایی در فرهنگ و تمدن ایرانی و همچنین دین ما نهادینه شده است. اما متاسفانه امروزه در جامعه در این زمینه دچار مشکلات خیلی زیادی شده‌ایم و باید از سطح آموزش و پرورش شروع کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در پایان با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی موافقت‌نامه اجرایی معاونت امور زنان و خانواده با وزارت آموزش و پرورش بحث تقویت مهارت‌های گفت‌وگو است، گفت: برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی کار بسیار ارزشمندی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا