خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تشکیل سازمان مهاجرت به منظور تعامل با ۱۵ کشور همسایه الزامی است

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با انتقاد از اینکه امر مهاجرت متولی قدرتمندی ندارد بر لزوم تشکیل سازمان مهاجرت در کشور تاکید کرد.

«محمدنعیم امینی فرد»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت­  با یادآوری نیاز جدی کشور به تشکیل سازمان مهاجرت، گفت: ایران در منطقه ای واقع شده که به دلیل مناقشات قومی و منطقه ای در شرایط تاریخی متفاوت با هجوم اتباع خارجی روبرو بوده و این موضوع را در چهار دهه اخیر به وضوح مشاهده کردیم.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: موج اول مهاجرت در زمان صدام و سپس جنگ داخلی افغانستان اتفاق افتاد که با ورود میلیون ها نفر مهاجر به کشور مواجه شدیم.

وی ادامه داد: ایران کشوری است که با 15 کشور دنیا رابطه همسایگی و همجواری دارد بنابراین نیازمند تشکیل سازمان واحدی با اختیارات کافی برای سیاست گذاری جهت امور مهاجرت ها است البته در مناطق مرزی نیاز به تشکیل سازمان مهاجرت بیشتر دیده می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه هر گونه ورود و خروج اتباع بیگانه به کشور باید ضابطه مند شود، تصریح کرد: امور مربوط به مهاجران باید به صورت یکپارچه و منسجم انجام و پیگیری شود اما متاسفانه به دلیل نبود متولی قدرتمند تبعات ناشی از ورود غیرقانونی اتباع متوجه کشور می شود.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دهم با یادآوری اینکه مهاجرین سالانه هزینه های درمانی هنگفتی را به سیستم بهداشت و  درمان کشور تحمیل می کنند، گفت: متاسفانه مسائل اجتماعی مانند ازدواج های ثبت نشده و تولد کودکان بی هویت ناشی از حضور غیرقانونی اتباع بیگانه در کشور است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی بین المللی نیازمند رابطه و تعامل مناسب با 15 کشور همسایه هستیم، ادامه داد: با توجه به تعداد بالای مهاجران در کشور نیاز است که وزارت کشور در جهت تشکیل سازمان مهاجرت گامی جدی بردارد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای اینکه بتوان مساله مهاجرت ایرانیان و امور آنها در خارج از کشور را منسجم تر دنبال و مشکلات آنها را حل کرد تشکیل سازمان مهاجرت با هویت حقوقی مستقل اما در عین حال تحت نظر وزارت کشور امری حائز اهمیت به شمار می رود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا